Moron. prätkä harrastus uusi tuttavuus ja olisi hiukan opittavaa.. ;D Eli pyörä on sporster 1200 -91 ja viime vuonna oli putkena supertrap. Talven aikana tuli tehtyä hiukan muutoksia. Nyt lyhyemmät suorat putket. Ilmeisesti homma vaati jonkinasteisen kaasarin säädön??
Tyhjäkäynti on ok, normaali kiihdytys toimii hienosti mutta tasakaasulla ajo on melkoista rykimistä. Varsinkin taajamanopeus ei ole ihan helppoa... MIkäs olisi ensiapu hommaan? Meneekö säädöllä vai tarvitseeko vaihdella suutinta ja jne..? nim. ei kai tämä avaruustekniikkaa ole... ;D
CV? 45/175 siittä on hyvä lähtee. Kuulostaa kyllä lekentaariselta "sportilla liian pienillä kierroksilla ajamiselta" jos ilmenee etenki taajamanopeuksis toi rykiminen. Hanaa!!
^ ei toi liian isolla vaihteella taajamanopeuksissa ajaminen pelkästään sportti-kuskien etuoikeus ole, normisettiä bt-kuskeilta myös.
Mikähän kaasari mahd kyseessä..? Mut ihan yleisellä tasolla voi sanoa et jos vaihdat vaimennetut putket suoriin ni kyllähän se vaatii lisää soppaa ettei laihalle mene.
Kiitoksia jo heti alkuun vastauksista. Kyllä taajamassa ajaan pystyy...Kun sopiva vaihde ja riittävästi kaasua..Menee vaan helposti just passelisti ylinopeuksen puolelle ;D Mutta kun vertaa viime kesään niin ero on huomattava. Eli ei taida olla pelkästään kaasukädestä kiinni.. ;D
Tossahan se helposti ymmärrettävässä paketissa, jos Lontoon kieli aukeaa.
Drag Pipes Exhaust: Carb Jetting and Troubleshooting by S&S Cycle (http://www.youtube.com/watch?v=KjKUKhHQLHg#ws)
Keihin CV:llä tyhjäkäyntiseoksen säätö rikkaammalle kurkun alla olevasta ruuvista. Toi säätö vaikuttaa pitkälle myös välialueen toimintaan. Jos pitää avata enemmän kuin 3,5 kierrosta jotta saa hyvän käynnin pienillä rundeilla niin sit tyhjäkäyntisuutinta suuremmaksi vaihtamaan. Väli/ylä-alueen säätö neulan korkeudella eli neulaa ylös niin rikastuu. Ja täyskaasun säätö pääsuuttimella.
Jos kaasarina on s&s niin suurempaa välialueen suutinta (intermediate jet) kehiin ja tyhjäkäyntiseoksen sekä kiihdytyspumpun säätö.
Suorilla ränneillä on käytännössä mahdotonta saada kaasari toimimaan kaikilla kierroksilla optimaalisesti.
Lainaus käyttäjältä: jylppyMeneekö säädöllä vai tarvitseeko vaihdella suutinta ja jne..?
No se suuttimien vaihto on juuri sitä "säätämistä". Ei niillä kaasarin ulkopuolella olevilla ruuveilla kovin ihmeellisiä pysty tekemään, oikeastaan vain säätämään tyhjäkäyntiseosta.
Lainaus käyttäjältä: tyg - 14 huhtikuu 12, 11:00:13
Tossahan se helposti ymmärrettävässä paketissa, jos Lontoon kieli aukeaa.
Olipa valaiseva pätkä. Varsinkin se kohta jossa laitettiin huilut putkiin... :o
"The easiest way to get rid of drag-pipe sag is to get rid of the drag-pipes. Works every time!" ;D