Finnbikers

Tekniikka / Moottori => Shovelhead => Aiheen aloitti: Lyytinen - 05 huhtikuu 12, 23:24:24

Otsikko: D:n mallinen pakoaukko
Kirjoitti: Lyytinen - 05 huhtikuu 12, 23:24:24
Oletteko experimentoineet D-mallisella pakoaukolla shovelissa? Eli että lattian puolelle hitsataan materiaalia?
Otsikko: Vs: D:n mallinen pakoaukko
Kirjoitti: Hemuli - 06 huhtikuu 12, 09:41:31
Sanoisin että suurempi hyöty D-porttauksesta on imupuolella. Sen pointtihan on siinä, että pyritään saamana kanavan ylä- ja alapintojen kaarien säteet mahdollisimman lähelle samaa keskipistettä. Vakiona noissa alapinta kaartuu aivan liian jyrkästi kohti palotilaa verrattuna kanavan kattoon, mistä seuraa ei-toivottua pyörteilyä juuri ennen venttiiliä.

Pakopuolella ovat tuota perustelleet kanavan muodon lisäksi sillä, että pakoaukossa oleva kynnys estäisi kaasujen reversiota joka häiritsisi palotilasta poistuvaa massaa.
Otsikko: Vs: D:n mallinen pakoaukko
Kirjoitti: Lyytinen - 06 huhtikuu 12, 10:06:01
Juu, imu toki on asia sinänsä ja asia tiedossa. Katselin tuossa, että shovelissa pakoputken kiinnitys on semmoinen, että paremmin hengittää sisäänpäin kuin ulospäin :-[. Kun minun pitää joka tapauksessa heilua tuolla tienoilla tig-polttimen kanssa niin sama olisi kerätä kaikki helpot irtopojot plakkariin. Tuo "anti reversion dam" oli nimenomaan se miksi rupesin pohtimaan asiaa.