Mitä tapahtui XB-Buellin moottorille vuonna 2008, ainakin Sebringin putkisivusto listaa eri putken vuosimalli- ja tehoerolla. Vanhempaan ilmoitetaan 74,6 kW ja uuteen sitten vähemmän 70 kW. Mikä vei tehot Bulusta?
Ulkoisesti niissä uudemmissa ainakin jakopää on erinäkoinen, tulee ihan mieleen joku soliferin koppa...
Aika paljonhan tuossa tapahtui, 2008 mallien tekniset muutokset löytyvät tästä dokkarista: http://www.box.net/shared/5rg4hso4k0
Syy eri putkistoihin lienee tämä:
"NEW Header and Muffler w / Catalyst For European Markets
• HDI-complies with Euro 3 regulations
• Catalyst is located in muffler
• Changes to muffler inlet required header to change also"
Mutta viekö se katti noin paljon tehoa?
Sinänsä ihan mielenkiintoinen dokumentti, selvisipä sekin että se jakopään koppa on uudelleen muotoiltu koska nokat pyörittävät suoraan öljypumpun rattaita ja pumppu on siinä kopassa.