No laitetaan tähän tällänen vanha kyhäelmä, kun tuntuu olevan hiljasta tuolla projekti osiolla.
Eli tuli hankittua syys / lokakuun vaihteessa 2008 tuollainen 79 FXE shovel, ainoo mitä tuosta vessasta tiesin oli tuo vuosiluku sekä että oli pahasti palanut + noi pari paskaa valokuvaa.
No kaupat kuitenkin tehtiin, kun oli pakko joku halpa projekti saada mahdollisimman nopeesti. Sitten jäätiin odottelee että pyörä rantautuisi suomeen.
Sillä välin sorvasin öljytankin sekä värkkäilin jotkut japsin vanteet kiiltävään kuosiin, kodin putkimiestä eloksoinneille + hiomista + kiillotteluu & uudet rosteri pinnat. jne.
Myös tuommonen Swingeri keula tuli puolivalmiiks väsättyy.
Oon ikävä kyllä Mac,kia siivotessani heivannu suurimman osan noitten valmistus kuvista sekä moottorin purku kasaus operaatiosta jne.
Muutenkin suuri osa kuvista otettu ihan iphönella, joten laatu on mitä on (Sorry)
20. Marraskuuta toi paska sitte vihdoin viimein saapu, samantien Hämeenlinnaan tulliin sitä hakee & tallille purkaa.
Paskaa jos ei hyvääkin ! Kiksiä pari kertaa poljettuani kone jässähti siihen :'( Perkele
Pakkohan tuo oli saman tien kun tallille sain, purkaa palasiks
Paskaa >Takapytyn männän sokka oli irronnu & syöny karseen uran pytyn kylkeen >:(
Hyvää > koneesta löytyi S&S,n 4.3/4 osa Stroukki kitti ;D
Sitten jäätiinkin odottelee takarengasta saapuvaks, siinä välissä tuota koneen kuulapuhallusta yms. hommaa.
Joulu pyhinä tuli runko tehtyä, Konetta nippuun jne. Kaikkee ei jaksa muistaa mut kuvat pitäs mennä n. About aikajärjestyksessä. ehkä lisäilen teksti kunhan saan nää kuvat ees jotenki järjestykseen.
Tuo Swingeri keula jäi oottaa toista tulemistaan, kun oon sen verran luuseri että halusin ton suht kivuttomasti kilpiin :o
Tuo Runko tuossa seuraavana päivänä ruoste aktivaattorin jälkeen. Todella hirveen ripuli värinen. Kastelin sitä useasti tuon jälkeen vedellä, niin koko ajan muuttu paremman näkäseks, eli elää kastutuaan. Loppu tulos Hyvä
Edit: Jatkan ilalla.
Mulla tästä n.50 kuvaa Alusta loppuun eli mimonen oli & mimmonen siitä sit tuli :P
Rocker boxit Samille jyrsästäväks, kone muuten kasaan.
Päädyin sitten hopeisiin sylinterihin. Morris m5 rules ;)
Ajallisesti ollaankin jo melkein maaliskuun puolivälissä (ei oo aikaa jäädä postailee)
Ja ei kun kone takas runkoon että saa rockereita odotellessa tuohon jotain turailtuu, sitähän tää fillarin rakennus mun mielestä enimmäkseen on, että kiinnitellään & irrotellaan osia edes takas helvetin monta kertaa.
Aina joku osa jonkun tiellä kun sitä teet, tai jotain aina odotat & välissä yrität tehdä jotain muuta, että pääsis eteenpäin.
No tuleepahan tuossa synnytys tuskassa ainakin oma vessa sen verran tutuks, että sen purkais lähes silmät kiinni ::)
Keulan sorvasin tuolla samalla teemalla kuin tuon öljytankin, sekä erinnäisiä muita detsku biittejä.
Stongaks muokkasin yhden vanhan rosterisen jonka olin joskus johonki väsänny.
Tuo happonen & rosteri mielestäni siitä mukavaa matskuu että sitä voi jälkikäteenkin muokkailla lähes rajattomasti taas ja taas käyttätarkoituksen & kohteen vaihtuessa.
Mä en yleensä jaksa ihan homona tuohon stongan 1-versioon panostaa, kun tuntuu että niitä saa aina jälkikäteen muutella että laite hyvä ajaa. (tai siis mä ainakin saan)
Tuo penkin-jalkatappien-stongan pyhäkolminaisuus järkkyy niin pirun herkästi ;D
Ihan snadisti yhtä muutat niin kummasti mukavampi ajaa pidempiäkin matkoja, tai päin vastoin
Polkimet & tapit tuli laitettua tuohon mid-etutappien puoleen väliin, pääsee jonkin verran töyssyissä painoa keventämään. HST pyörö kamasta ne tuli enemmäkseen väkerrettyä kuten tuo penkin pohjakin. HST rules ;D Saa hieman kärsimätön kaverikin, aikaseks tuon mulle kaikki heti valmiiks fiiliksen ;) Hieman kiillotus vahan, lummpulaikan yms. paskan hengittelyy ja se on siinä. (kumpikohan on terveellisempää hengittettynä rosteri vai musta rauta?)
Putkiks tuli halvin & nopein kiiltävä vaihtoehto, bilteman rst pakoputki haitari 600c muistaakseni luvattiin lämmön kestoa, tuossa vain mun mielestä ainoo vika ettei sitä löytyni 45mm,senä.
Toi 50mm,n'en turhan raskaan näköstö, varsinkin jos niitä kaks päällekkäin.
No noilla nyt oli pakko mennä ens alkuun kun rahat ihan finaalissa & aika käymässä vähiin.
Aikatauluhan on pakko olla muuten tulee sellanen ikuisuusprojekti, että ehtii mieli muuttuu matkalla, eikä enää pysykkään siinä suunnitelmassa mitä kelannu.
Tuossa myös hieman photosoppailuu & värin kelailuu, tuo on kyllä siitä oiva ohjelma että sillä pirun iisi mallailla eri väri vaihtoehtoja tankkin malleja & asentoja jne.
jos hyvä tuuri käy niin saat siitä vielä palkkaakin, mikäli ehdit sen työ ajalla tekemään ;D
Rockereiden hiomista, kiillotteluu & öljyputkien tekoo, kone taas irti kopat kiinni, kone takas kiinni. No enää ei tarvii sitä vekslaa (onneks)
Taka jarru sydeemin päädyin tekemään vaijerilla tankojen sijaan, ah niin vaivatonta & nopeaa Huhtikuussa mennään, osien viimeistely & muuta kivaa ;D
Tykkään tosta hakarististä seinällä.
Sain vihdoin tosta otettua kuvan itse laukaisijalla, ihan kiva nähdä miltä näyttää kun ajaja tonteilla (kuskissa tosin ei kehumista) Mutta kyllähän ne näyttäs samaa paria olevan :o
Lucky me, olin menossa frendin kaa Walkan swappiin myymään rojua, niin löysin siltä jo matkalla Tuollaisen Alien tankin & Britin palko etulokkarin, jotka oli pakko ostaa. Yhtäkkiä mulla olikin valmis bensa tankki ;D & huomattavasti parempi lokari aihio kun tuo HD etu loksu jota olin siinä mallaillu.
Erinnäisiä kiinnikkeitä yms. Penkkii & taas Photarilla fiilistelyy ;D
toukokuun puolessa välissä mennään.
Toukokuun vika päivä. Oon saanu vihdoin tuon oikeen etuvanteen & etu jarrun kuosiin, jalkatapit, vaijerit yms. Puuttuiskohan mulla tuosta enää tönäreiden säätö jumppa, että vois rupee yrittelee käyntiin.
Mutta mikä parasta saanu kamat maalarilta (Jude rules)
Erinnäisten Magneetto jumppien jälkeen kaikki pelas niinkuin pitikin & päästiin suunnitellusti reissuun.
Shovel Chopper Punk junk.m4v (http://www.youtube.com/watch?v=t0T195iujPU#ws)
Tuossa kuosissa sitten mentiinkin seuraavaan syksyyn & ekaan katsastukseen ;)
Jatketaan tuosta lopusta sitte joskus.
Hämmentävän hieno prätkä. Majesteettisen upeita linjoja ja yksityiskohtia. Ehkä hienoimmat putket mitä oon ikinä nähnyt. Tautisen hienot öljysäiliö, tapit, sitsi, navat, keulan alaputket, maalaus. Huh huh, kaikkea ei jaksa luetella.
Yksi makeimmista näkemistäni prätkista. Tyylitajy kohdillaan. Nöyräksi vetää.
Helmi!
Ääni rojektialbumista on vielä antamatta, tää kuuluu listalle.
Tää tuli Norrtäljessä bongattua kyljellää ennen näyttelyä... Lähti vähä lapasesta pellolla :o
Tosi hieno kokonaisuus... hiljaiseksi vetää. Vaikea kommentioda muuta kuin että tämä on Hyvä!
Meitsi on kanssa diggaillu tätä kapistusta. Erittäin hyvä meininki!
Aivan upea !! Mites noi haitarit pysyy paikallaan ? Vai joutuuko kiristeleen useastikin. Hinta kyllä edullinen niissä eikä pöllömmän näköiset. Tuossa on varmaan jokunen tunti vierähtänytkin sen verta paljon hienoja detaljeja.
Hienohan tuo on kyllä, mutta kaiho jäi tuon alkupään projektikuvassa olleen kaarevan mekanokeula-aihion suhteen, olis ollunna POP mokoma.
Dodiin. Eli näin mentiin kesä 2009. Putket toimi hyvin kun laitoin tuohon etupukeen yhden ylimääräsen panta kiristimen, muuten hieman resonoi. Mäkin tykkään enemmän Mecanoista :P
Taaemman tänäripesän vaihdoin jossain vaiheessa kun siitä puuttui pikkku pala siitä helmasta, johon tönäri putki tulee. Tuppas siitä lämpimänä hiukan vuotamaan.
Öljyletkut meni myös vaihoon, mulla oli tuossa hienot romikselta löydetyt prässätys teräspunos letkut joissa jengat päissä siten että meni suoraan pumppuun tankkiin yms.
Olin niitä jopa vanhoissa öljyissä talven liotellu että näkisin kestävätkö öljyä.
Muutamassa viiikossa kuitenkin yks pätkä mikä oli tuossa taaimmaisen pakoputken takana, rupes lämmön & öljyn kanssa jotenkin kemiallisesti reagoimaan, joka sai aikaan huonon
Öljyn-kierron. No onneks huomasin ton ajoissa eikä mitään päässy käymään.
Oma vikahan tuokin oli niinkuin lähes aina ko jotain tippuu, hajoo yms... ::)
Seuraava ongelma tulikin sitten Joutsan 2009 reissulla.
Oltiin lähössä Juden kaa meidän pihalta Joutsaan, kun rupesin tota paskaa polkee, niin eiköhän tuo kiksi päättäny lyödä tyhjää just ko siihen koko painolla hyppäsin :'(
Sattu niin saatanasti, mutta tupakin polteltuani reissuun lähdettiin kun niin oli sovittu.
No Jude laitto ruukin käyntiin, sen jälkeen Pitikin opetella käynnistämään vasurilla.
Oli muuten ainoo reissu mitä millään pyörällä ikinä ajanu ettei tuntunu perse puutuvan, kun tuo polvi oli niin tautisen kivulias ettei oikeen muusta tajunnu.
Seuraavana aamuna (pikku) rapuloissa pyörä tulille, siinä se oli säksättäny joku minuutin kun vedin ajo kamoja niskaan.
Tietysti juuri kun pari mimmiä kulki pyörän edestä, niin toi päättikin lähteä itsekseen liikkeelle :o Saatiin just kaverin kaa syöksyttyy perään ennen kun se muija jäi kuskittoman haamu shovelin yli ajamaks ???
(ois varmaan saanu tuotakin tovin vakuutus yhtiöille milisille selitellä että miten voi jäädä pyörän alle vaikka kuski seisoo parin metrin päässä) no mitään ei onneks käyny.
Syynä hajonnut vaihde laatikko. Joutsaan kyllä pääsin, mutta siihen se sitten jäi.
Sinäänsä henkimailman hommia että edellisenä iltana rantsille ajettu jne.
Vielä yritin lähtöä tehdä, mutta kun sain ykkösen pesään & rupesin kytkintä luistattaa niin kuuluu askista niin armoton pauke että järkeilin tulevan kalliiksi jatkaa.
Tiistaina 4 vrk ryyppy putken jälkeen stadiin & lekuriin. Eturistiside osittain revenny & kierukka haljennu. Vaihde laatikosta poikinu molemmat 4-vaihteen rattaat. Hip hurraa, kieltämättä vitutti
Lainasin sitte Evosta vaihde laatikon loppu kesäksi, että pääs ajelee & leimalle.
Seuraavana olikin sitten vuorossa katsastus, tuo aina niin ihanan jännittävä tilaisuus ;D
No eihän se kahdella rumpujarrulla läpi menny, kun pahvit vuodelta 79 jolloin kuuluis olla levyt.
Katsuri jopa punnitsi pyörän että paljon painaa 195kg Ei huono painon pudotus.
Eli mun piti löytää faktaa että jarrut vähintään saman painoisesta, ikäisestä & saman tehoisesta pyörästä.
No eihän sellaista oo olemassa! Ei auttanu muuta kun vaihtaa levy eteen, samaan syssyyn olikin sitten pakko vaihtaa koko keula, kun ei ois ollu mitään toivoo saada levy jarrua mahtumaan tuon sorvatun keulan kanssa.
Onneks satuin löytämään edullisen keulan, jarru sälät olikin valmiiks.
No leima tuli, pääsin jopa 2 kilsaa konttorilta kun siat mut ekan kerran pokas, oli sen verran tuoree leima papereissa että matka pääs jatkuu ;D
Talvella 2009 & 2010. Jatkettiin uudella stongalla, beltti suojalla, hojakalla, vaihde tseballa jne.
Menin myös jossain hetkellisessä mielen häiriössä vaihtamaan tuohon eteen 19" renkaan että saisin samanlaiset eteen & taakse. (Sen jälkeen kyllä vaihtu lääkäri & lääkitykset ::) )
Hyvin nopeasti hetkellisestä mielen häiriösta toivuttuani, näin jälleen valon 21" rules ;D
No noin mentiin sitten tuo kesä 2010, ei tainnu muuta hajoo kun yks beltti, mitä olin jo parii kesää ihmetelly että koska poikii, kun oli tuon tuli palon jäljiltä & muutenki pirun rapsakassa kunnossa ;)
Talvi 2011.
Sain hoidettuu 5 asteiset kapeet T-palat & +6" keulaputket.
Eli tuli sitten virallisesti täysverinen chopperi.
Kröhöm! Tuli tosiaan viime kesänä näytettyy Italialaiselle Knuckle kuskille miten dokataan & ajetaan 8) There's No Business Like Show Business ;D
Siinä se sitten olikin. Voin ton ehkä myydäkkin hyväks aihioks niin pääsee sitte muuttamaan mieleisekseen :'(
Morris rules, tottakai! Oliko minkälaista jumppaa silti sen kans? Entä saitko muuten jo asennettua kiihdytyspumpun Super B:hen?
Näkee että rakentaja on miettinyt detaljit tarkasti. Tykkään!
FXE on tehnyt loistavan uudelleentulemisen! Hyvä.