Virus iski Shoveliin.
Takapytty pätkii tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä. Kiihdytyksessä veto on tasaista ja moottorijarrutuskin siedettävää. Vika ei iske heti startatessa mutta parin kilsan päästä
alkaa rynkytys, ja sitten voi mennä parikymmentä kilsaa moitteetta kunnes taas...
Ei ammu putkeen eikä pärski putsariin. Rynkyttää vain rumasti.
- Kaasari S&S Super G, putsailtu paineilmalla. Puhtoiselta näytti.
- Tuplatulpat, joita vaihdeltu pytystä toiseen. Dyna singlefire.
- Tyhjäkäyntineulan pyörittely ei vaikuttanut rynkytykseen. Samoin rikastin. Ei muuta kuin paksut savut
- Imusarjan tiivisteenä soviterenkaat ja letkunpätkät. Alumperin O rengas tiivistys.
-käynnistyy hyvin kylmänä ja kuumanakin.
Itse uumoilen että imusarja alkanut vuotamaan, vaikkakin letkut ja klemmarit on ihan
timmin oloisia. Toiminut aiemmin moitteetta. Mutta miksi vain takapytty. Eikö etupyttykin
horisi ilmaa takapytyn imukaulasta.
Vai kuuluisiko ongelmaa sittenkinkäsitellä sähköosiossa. Puolat ja tulpan johdot täytynee vaihtaa vielä ristiin ihan varmuudeksi. Kylläpä koittelee....
Kuulostaa kyllä enempi sähköpuolen ongelmalta ja sielläkin joko sytkä- tai puolaprobleemalta. Tämä siksi että sulla on singlefire jonka toisen puolen väliaikainen heikkeneminen/pimeneminen ei vaikuta toiseen sylinteriin ollenkaan.
Tarkista nyt kuitenkin ne tulpat ja johdot ristiin ensin.
Miulla esiintyy omasssa tuota pätkimistä säännöllisesti.
Tulpan yläpään ruuvi (SAE-nippa) löystyy tärinässä, enkä oo vielä(kään) saanu sitä kiristettyä pihdeillä riittävän tiukalle.
edit. hienompi nimi tuolle ruuville ;D
Vaihdoin puolat ristiin ja kas kummaa, vika siirtyi etupytyn riesaksi. Tarkkaan paikallisti Hemuli
vian oireiden perusteella. Tuplatulpan johtoihin ei tule enään kuin toiseen ja toinenkin pätkii...Hyvä kun kotia pääsin koeajolta.
Mutta nyt onkin epäselvää, mitkä on oikeat puolat yhdistelmään jossa katkojana on Dyna S ja
kansissa tuplatulpat. Ymmärsin W&W katalogista että vihreät, 3 ohmin?, tuplajohto puolat ja
Dyna S kuumenevat jatkuvassa käytössä, ovat enämpi kisakäyttöön.
Tällainen yhdistelmä on kipinöinyt kuitenkin edellisen omistajan jäljiltä pyörässäni pitkään. Epäilen että turmelin puolat unohtamalla virrat päälle kun säätelin venttiilejä. Lämpöisiä oli murikat kun viimein älysin katkaista virrat. Mutta mikä on oikea puola Dyna S ja yhdistelmä.
Dynan sivuista en saanut mitään tolkkua.
Esim. Custom Crome tarjoaa esim. 09423 DC-1 3 ohmia tai 09417 DC8-1 5 ohmia
Itselläni on 5 ohmiset tuplapuolat Dyna S ( single ) kavereina.
Aikoinaan oli 3 ohminen puola, se lämpeni paljon enemmän suorastaan kuumaksi asti.
Dynan suositus DS6-2 singlefiresytkälle, tuplatulppakansille katukäyttöön on kaksi DC7-1 tai kaksi DC8-1 puolaa. Molemmat tyypit 5 ohmisia.
Kuvassa kärvähtänyt puola. Mustaa möhnää valunut ulos molemmista puolista.
3 ohmisia ovat, kuten muistelinkin. Olisiko joku Shovelini edellisistä omistajista ollut kilvanajaja,
Uudet puolat tulossa, ja nyt 5 ohmiset.
Kiitokset avusta.
Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 04 toukokuu 09, 11:00:13
Miulla esiintyy omasssa tuota pätkimistä säännöllisesti.
Tulpan yläpään ruuvi (SAE-nippa) löystyy tärinässä, enkä oo vielä(kään) saanu sitä kiristettyä pihdeillä riittävän tiukalle.
edit. hienompi nimi tuolle ruuville ;D
Otin tänään pyörän testiajoon muutamankymmenen kilsan matkalle, ihan samalla tavalla mulla, lähin ajaa ykkösellä ja kauheeta nykimistä mitä sitten hillitsin kytkimellä ja annoin happea! sit toimi moitteetta, kävin kahvilla, lähdin ajamaan ja parin kilsan päästä kolmosella tasakaasulla sama homma, meinas jo vauhti loppua mutta sitten heräs. huomasin että takapytyn tulpan nippa liikkui sormin, eikun kiristelemään! paljos voimaa käytetään tulppien kiertämisessä shovelin kansiin, ihan köykäsesti ranteellako? vai enemmän?
Erään Korkeinta Asiantuntemusta omaavan Asiantuntijan mukaan shovelin kansien metalli muistuttaa ominaisuuksiltaan jäätynyttä purukumia. Sen mukaan sitten sitä momenttia.
Clymer kertoo Late 1978-1984 malleille momentiksi 24.8-38.6 Nm. Vanhemmista en löytänyt mainintaa. Ei mikään hampaat irvessä momentti tosiaan.
Ite oon vetänyt alukansiin ranteella, ei kyynärvarrella - oliks tarpeeks tarkasti sanottu? ;D