Finnbikers

Tekniikka / Moottori => Evo big twin => Aiheen aloitti: Heikkilä - 17 huhtikuu 09, 18:57:06

Otsikko: Big bore kit tms
Kirjoitti: Heikkilä - 17 huhtikuu 09, 18:57:06
Mitä näihin niin sanottuihin kitteihin yleensä kuuluu ja mitä alakerralle on yleensä näitä asennettaessa tehty. Ei sillä etteikö nykyiset tehot riittäs mutta ois jotain tuusattavaa ens talvenakin(Sen lisäksi että lokkari sai jo tän ajokauden ekan vamman kun asensin äänimerkin anto laitteen väärään paikkaan, no oppirahat on maksettava). Ketkä kaikki valmistajat näitä tarjoaa ja missä teho ja laatu kohtaa. Kyseessähän on -86 evon kone jossa oli vielä viime talvena näkyvissä hoonauksen jäljet, olisko ent omistaja porauttanut koneen ei tullut talvella mitattua mäntiä olisko ylikokoa??


:P
Otsikko: Vs: Big bore kit tms
Kirjoitti: seppo2007 - 17 huhtikuu 09, 22:21:59
Evon sylinterinhalkaisijaa ei pysty isontamaan juuri ollenkaan ilman lohkon avarrusta,ilman lohkon porausta taitaa olla joku 83-84 kuutiotuumaa maksimi.katso esim S&S:n sivuilta.sieltä löytyy kaikki tarvittava aina yli 100 kuutiotuumaisiin strokereihin.
Otsikko: Vs: Big bore kit tms
Kirjoitti: Hemuli - 17 huhtikuu 09, 22:24:54
S&S:llä taitaa olla pisimmät perinteen bigborekittien valmistajana, sitä myöten myös laatu varminta. Yleisimmin käytetty poraus on 3 5/8" joka vakioiskulla tuottaa 88cid moottorin. Homma edellyttää lohkojen kairaamisen sylinterien kohdalta jotta isommat pytyt mahtuu, tällöin sylintereiden välinen kannas jää varsin ohueksi. Muistelisinkin että jonkun valmistajan sivuilla ei suositeltu BB-kitin asentamista joihinkin tiettyihin vuosimalleihin.

Sarjoja saa eri sisältöisinä, alkaen pelkistä pytyistä ja männistä päätyen täydellisiin virityssarjoihin joihin kuuluu nokka-akseli, kannet, kaikki tiivisteet ymymymymymy.
Otsikko: Vs: Big bore kit tms
Kirjoitti: Heikkilä - 18 huhtikuu 09, 09:01:34
Eli turha yrittää omassa tallissa käsityökaluilla ??? Kokonaisen koneen ostaminen olisi toinen vaihtoehto täytynee etsiä juttuja koneiden vaihdoista. Jollain saitilla oli juttua eri valmistajien koneista ja niiden kestävyyksistä. Kiitos vastauksista
Otsikko: Vs: Big bore kit tms
Kirjoitti: Catiska - 20 maaliskuu 18, 13:53:28
Onko näistä kokemuksia täällä? Menisi kairaamatta lohkoon ja tilavuudeksi 92cid
https://www.ebay.com/itm/Revolution-Black-92-Bolt-On-Big-Bore-Kit-for-1984-1999-Harley-Evo-Big-Twin/232249412300?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649 (https://www.ebay.com/itm/Revolution-Black-92-Bolt-On-Big-Bore-Kit-for-1984-1999-Harley-Evo-Big-Twin/232249412300?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649)

Tekniikka sinänsä on jo koeteltua, eli pinnoitetaan alu ilman rautaputkea.
Otsikko: Vs: Big bore kit tms
Kirjoitti: Soikkeli - 20 maaliskuu 18, 14:09:59
Siis noi  on vakio pytyt porattuna .060"  ja kampura pitäis vaihtaa 4-5/8" iskulle?

Ei noilla saa 92" ilman lohkojen purkua ja uutta kampuraa.

http://www.axtellsales.com/AXTELL-BT-85CI-CYLINDER-KIT-BLACK.html (http://www.axtellsales.com/AXTELL-BT-85CI-CYLINDER-KIT-BLACK.html)
Otsikko: Vs: Big bore kit tms
Kirjoitti: Catiska - 20 maaliskuu 18, 14:47:16
No juu, linkkasin väärän setin.

Tarkoitin tätä:
https://tinyurl.com/ybelygl3 (https://tinyurl.com/ybelygl3)

Eli vastaava mitä linkkasit.

Onko noista kokemuksia? Tekstin mukaan ei ole ylikokoon poraamalla tehtyjä vaan pinnoittamalla alumeetti kuten nykyisin on monessa auton moottorissakin tapana.

"Revolutionâ,,¢ aerospace-grade all-aluminum cylinders with nickel-silicon-carbide electroplated bores, which means NO SLEEVING; allows larger bore sizes and less friction for more horsepower, lower temps, and a longer lifespan"
Otsikko: Vs: Big bore kit tms
Kirjoitti: Soikkeli - 20 maaliskuu 18, 17:52:24
Noista kahdesta vaihtoehdosta ottaisin Axtell:in sarjan. Sylinterin deckitasosta alas päin on rautaa ja sylinteri on porattavavissa.
Liekö sitten merkitystä tavalliselle kuluttajalle.