Eli löytyiskö piäkaapuntiseevulta innokasta yamaha harrastajaa joka haluis tutkia miks ruottipojan XS pyörii vain yhdellä? Kipinä tulee, puristuspaineet on molemmissa pytyissä samat ja präkkiksen pruuttaaminen sylinteriin ei tee mitään vaikutusta.
Liekkö noissa kanssa samanlainen hukkakipinä kuin hoodeessa eli josko syynä että joka toinen kipinä uupuu?
Allekirjoittaneelta saa privalla yhteystietoja.
Kumpikin tekee kipinää? Sit molemmat kärjet et puolat toimii, jollei ole vaihdettu jotain dualipuolallista kärjetöntä sydeemiä siihen. Kärjet on kannessa, tulpan yläpuolel olevan luukun alla nokan päässä, helppo tarkistaa.
Joo en siis tunne noita rivikakkosia sit yhtään. Ei päässyt näkemään tankin alle että onko siellä molemmille sylintereille omat puolat vaiko vaan yksi josta dualfirenä molempiin sylintereihin kipuna samalla (eli toiseen hukkakipinä). Mut Makohan voi käydä fiksaa sen mopon sit tuolla jossain kerta tuttuja pelejä ;D
Työntää sen tänne pihaan niin jossain vaiheessa voin irvistää sille mopolle. Alunperin on kahdet kärjet ja kaks puolaa kuitenki. Innostus tosin jonkun vieraan mopon suhteen kovast vähäinen kun ei omillekaan tahdo saada tehtyä mitään.
Mulla hajos parivuotta sitten se orkkis puola, hain stormilta kaks tarvike puolaa ja niillä on pelittänyt. Oma pyörä on -72
hep
no vakiossa ainkin mulla 79 mallisessa oli kaksi puolaa, jotka sitten saivat poistua yhden tieltä, vaihdoin boyer:n kärjettömän sytkän niin rupes ennakon sätköin oleen ja pysyyn kohdillaan.
Mikko
Nyt minä olen pulassa jytärin kanssa. Kaveri toi pärränsä josta toinen pytty aivasteli. Kaasuttimista puuttui sen verran tärkeitä osia että ostin siihen alkuperäiset kaasuttimet. Pyörä lähtee käyntiin hyvin, toimii hyvin PAITSI tyhjäkäynti joka on joko liian korkea tai liian matala. Kylmänä toimii OK mutta kuumana aluksi huutaa yli 2000rpm ja ~15 sekunnin päästä putoaa todella matalalle tyhjäkäynnille. Vaihtoehtoisesti jos moottoria kuormittaa tai koskee ryyppyyn niin kierrokset putoaa. Jos tyhjäkäynnin säätöruuveja kiristää moottori huutaa kuin mielipuoli tai jos niitä löysää niin sitten moottori sammuu kun kierrokset putoaa. Venttiilit säädetty 0,10 imu ja 0,15 pako, kärjet 0,30 molemmat. Imuvuotoja en oo löytänyt. Seosruuvilla ei juuri mitään vaikutusta. Männöö hermoja, mitäs nyt pitäis tehdä ??? ???
Näitten maamoottorien kanssa tuommoinen on johtunut monesti aivan liian aikaisella olevasta sytytyksestä.
Luulis että potkii takaisinpäin kun käynnistää? No enpä tierä, en oo tsekannut ajoitusta. Kuulemma voi johtua jumittavasta ennakonsäätimestä mutten mä vaan nähnyt koko säädintä kun kärkiä säädin ??? Pitänee vielä tuijottaa tuota hässäkkää oikein ajatuksen kanssa.
Sen olen huomannut, että jos kaasuläppä on ihan kiinni tai siis sen verran mitä nyt tyhjäkäyntiruuvi pitää sitä auki, ei se välttämättä kovinkaan hanakasti potki takaisin vaikka olisi 30 - 40 astetta aikasella. Yhtään jos raottaa kaasua niin silloin kyllä iukaisee. Pintakaasulla liian ennakolla just aivastelee ja sitten kun tyhjäkäyntiä säätää, niin jossain vaiheessa tulee semmoinen kohta, että pikku hiljaa kierrokset laskee ja plöts koko paska vaikkei sitä ruuvia itse enää vääntäisikään. Ja muistelenpa, että semmoinen tulee myös, että kun päästää kaasusta irti niin käy korkeampaa tyhjäkäyntiä jonkin aikaa. Sitten vaikka samat ennakkolimput jousineen niin kun pisti ennakon kohdalleen niin toimi kuin kello eikä mitään noita kummitteluja. Mutta voipihan siinä toki olla muukin.
Käynnistyy kyllä hyvin ja mukisematta vaikka kaasua pitää auki. Tais löytyä vika, ennakonsäädin oli ihan hengetön! Kun nokan väänsi etiäppäin niin jouset ei jaksanut vetää sitä takaisin kuin puoliväliin. Pitää huomenna purkaa koko paska ja viritellä vähän stydimmät jouset josko ne auttais. Toivottavasti, vituttaa nussia tuon vehkeen kanssa.
Pss!! Eikö tässä ole ratkaisu?
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=5088.0;topicseen (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=5088.0;topicseen)
-eeko ;)
toi ennakon säätöhän on jytässä aikamoinen murheenkryyni.mä nakkasin roskapönttöön kärjet ja ennakon säätimet ja tilalle boyerin jär..kärjetön :)
oli meinaan sen näkönen se keskipakosäärin että oli sillekin koitettu elvytystä antaa :P
Ei oo oma pyörä. Lupasin vaihtaa kaasuttimet että kaiffari pääsee ajelemaan mutta enhän mä sitä tuollaisena kehtaa luovuttaa. Mulla ei oo mitään näppituntumaa tuohon säätimeen, katotaan nyt mitä tapahtuu. Kai siinä pitäis tuntua vastusta? Abaut puolet liikeradasta on nyt ihan hengetöntä. Voinhan mä vetää jumiin koko paskan, Rautis ainakin vaikuttaa ihan tyytyväiseltä kiinteällä sytkällä :D
Papukaijamerkit menee Lyytiselle, sytkästähän tuo oli kiinni. Säätö sinällään sinnepäin mutta ennakonsäätimestä oli jouset kaputt. Parempien puutteessa lyhensin vanhoja ja nyt toimii. Tietenkin prosessiin kuului polkea muutaman kerran jalka maitohapoille, pari kertaa olan yli lentäviä kaasuttimia ja lukemattomia vittusaatanoita + muutama fak juu.
Asiaan liityen, Morris magneetto valmistaa myös jytäri-sovite mallia.
Hauskan-näköinen töröttäjä.
Joo kun jytäjammua alkaa korjata jollekkin niin hommia piisaa jatkossakin kun ei se pysy kauaa kunnossa kuitenkaan vaan keksii uuden vian. :D Meillä on täällä pikku Pellossakin 2 jytä ikuisuusprojektia. Ei ole liikkuneet viimeiseen 5 vuoteen.
Mulla on ollut 2 jytäriä ja en halua enää lisää.
Olen kuitenkin toiveikas, tuosta tuli mun mielestä varsin hyvä. Moottori oli jo rempattu ilmeisesti aika perusteellisesti, ainoat huonot osat oli kaasuttimet ja tuo ennakonsäädin. Kuskikaan ei taida olla rautaperse, kait se pysyy kunnossa ellei sillä aja kovin älyttömästi.
Tuntu olevan ihan hauska prätkä, varsinkin nyt kun se on jo kaukana täältä :P
Noita kärjettömiä sytkiä vissiin myydään nykyäänkin ihan kaupassa? Sovittiin että seuraavan kerran kun / jos sytkä vittuilee niin vaihdetaan sitten semmoinen.
jytän kone on ainakin erittäin simppeli (mäkin onnistuin sellasen kasaamaan 0 kokemuksella)
orkkis ennakon säätimen taitaa saada muistaakkeni hintaan 60e
xs osia ja sytkiä voi ostaa esim.www.xs650shop.de (http://www.xs650shop.de)
Mie myyn noita Boyerin sytkii halvemmalla kuin tuo sakumakkara. Micro digital (ilman puolia) kustantaa 165 eeroo ja Micro Power (sisältää tuplapuolan) 225 euroa. Plus postikulut Suomessa.