Kone on 1200 vakio tötteröshovel, vm. -72. Kärjet oli loppu ja startin solenoidi myös, joten vaihdoin molemmat. En omista stroboa, joten säädin kärjet 'vanhoihin merkkeihin'. Nyt lähtee napista käyntiin, mutta käy vaan etupytyllä.
Olen vaihtanut takapytyn tulpan, tulpan johdon, jopa puolan. Ei auttanut, joten vika lienee sytytyksen ajoituksessa. Vai onko ?
Arjen tullen kauppaan ostamaan strobo ja läpinäkyvä plugi.
Clymerissä ei ollut tietoa, joten kysyn teiltä, onko olemassa mitään 'manuaalista' sytön säätöä, jolla pääsee alkuun ennen strobon käyttöä ?
Tod.näk. sytkä 180° astetta pielessä. Eti etupytyn puristus ja sit ennakko merkki kohilleen ja siihen sit kärjet aukeemaan niin eiköhän se siitä.
Vajaat 15 min. ja vastaus tuli, kiitokset Kiiskelle. Vika oli juuri mainitsemasi. Säädin kärjet auki etupytyn ajoitusmerkin mukaan. Kone pärähti tulille samantien ja käy kuin kello :).
Eräällä foorumilaisella oli tässä aikaisemmin kesällä ongelmia kun pyörä kävi vain toisella, vikaa haettiin vaikka mistä mutta lopulta se löytyi kärkisytkästä - takapytyn nokka avasi kärkiä huomattavasti vähemmän kuin etummainen ja tässä tapauksessa takimmainen ei sytyttänyt enää ollenkaan. Itse tuli omasta pyörästä tarkistettua sama homma kun taannoin vaihdoin kärjet - ihan sama homma. Ero oli aika huikea, muistaakseni peräti pari kymppiä.
Liekö pyörijän keskireikä viturallaan vai missä vika? Toihan vaikuttaa jo ajoitukseenkin.
Niin ja kannattaa muistaa aina että niitä hevonvitun kiinankärkiä ja konkkia ei kannata edes asentaa kun niistä tulee vain paha mieli. >:( Mistäkö tiedän. ::) Nyt on samat kärjet olleet jo melkein 3000km. Accel tekee hyvät osat. Maksaa vähän enemmän kuin kiinan paskat mutta ei mene raha hukkaan. ;) Mites oliko se Shovel kärkiväli 0.4 vain 0.5 mutta en muista. Pane mopo käyntiin ja jätä kärkien pohjalevy löysälle ja kun käy niin säädät kohtaan missä hyvin pelittää niin siinä on niille paikka.
Taitaa ne Accelin sälätkin tulla kiinasta nykyään.
Kiinastakin saa monenlaatuista tavaraa, jos on valmis maksamaan laadunvalvonnasta niin ihan kelpo-osaa sieltäkin tulee. Näin moni tunnettu merkki tekee - tulee silti halvemmaksi teettää siellä.
Mistä sen sitten tietää maksaako tilaaja laadunvalvonnasta, kaupan hintoja se kiinassa teettäminen ei ainakaan pudota, valvottiin laatua tai ei.
Kun olen ostanut jotain kiinankuraa niin kyllä siinä väkisinkin tulee mieleen että tämä on nyt väliaikainen ratkaisu, ja monta kertaa se on myös ollut.
Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Ainakin tälläisissä osissa jotka ei "kalliinakaan" maksa paljon..
Accel ei ole halvimman pään merkki.
Luiruaa kyllä taas etäs varsinaisesta aiheesta, mutta ne osathan on sen muotoiset, että eihän ne itsekseen viimeisen päälle keskitä kunnolla vaan tarvii sitä pulttia kiriessä jungata? Tietty paremmilla osilla helpompi saada keskelle se katkojan nokka. Joskus olen miettinyt, että vaikuttaako se ero nyt sitten kuitenkaan mitenkä paljon kun ne kärjethän aukeaa aika vauhdilla. Kirjan mukaan 0.15 mm eroa on se raja, että tarttis tehdä jotain.
Mä säädän kärkivälin aina sen takapytyn leveemmän nokan päällä ja en mittaile koskaan paljonko aukee etupytyn terävämmän nokan kohdalla.
Accel on laadultaan nipin napin riman ylittävää kamaa, Blue Streak paras mitä noi tarvike luettelot tarjoo ja niitä mä olen pyrkinyt käyttämään aina kuin suinkin mahdollista. Muistaako kukaan missä autossa samat karjet kuin Shovelissa?
Sen verran tähän keskisteluun, että mulla on accelit ja toistaiseksi pelaa hyvin...
Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 01 elokuu 11, 11:27:51
... Muistaako kukaan missä autossa samat karjet kuin Shovelissa?
Eikös vanhassa chevyn suorassa kutosessa ollu samat?
Lainaus käyttäjältä: flhx - 01 elokuu 11, 11:44:02
Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 01 elokuu 11, 11:27:51
... Muistaako kukaan missä autossa samat karjet kuin Shovelissa?
Eikös vanhassa chevyn suorassa kutosessa ollu samat?
on, ja jostain kolmeviiskybäsistäkin pitäs käydä.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 31 heinäkuu 11, 22:42:45
Liekö pyörijän keskireikä viturallaan vai missä vika? Toihan vaikuttaa jo ajoitukseenkin.
Sen voi saada huonosti paikalleen vaikka se keskireikä oliskin ehjä. Ainakin tuossa mun emännän sportin tapauksessa, johon aikasemmin viittaisit, ei kampuran päässä mitään vikaa ollut. Se ohjaustappi oli kärkinokasta vähän kulunut ainoastaan, mutta kyllä se sama siellä edelleen pyörii. Pitää vaan olla tarkkana paikalleen laittaessa, että menee just suoraan ennen kuin kiristää pultin kunnolla..