Joo, tarttis vähä apua! Mulla korkkas -99 sportista kytkinvaijerireiän kierteet. Ilmeisesti kun olin vaihtanu korkeamman ohjaustangon. Kytkinvaijeri oli ollut juuri sopivan TIUKKA ja se oli hinkannut ensiövetokopan kytkinvaijerin kierteet pois. Mitäs nyt avuksi?
Onko järkeä alkaa rihlaan uusia kierteitä kytkinvaijerin reikään ja sovittaa ulko-/sisäkierre SUPISTAJA kytkimen reikään? Vaiko ostaa kokonaan uusi ensiövedon koppa? Jos ei jollain olisi myydä kyseistä kattilaa? Jos asennan liikkeessä tuon SUPISTAJAN, niin tulee kytkimen säätöjen kanssa ongelmaa?
(http://3.bp.blogspot.com/-DuIKIW2f4mc/Td1-fAmp3XI/AAAAAAAAJoE/MBe8Oo7Yn4Q/s320/XL1200N+Clutch+Cable+2.jpg) (http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa/images/supistaja_1103_1d5_t.jpg)
(kuvat ovat suuntaa antavia, ei minun pyörästä)
Jussi
Mä laitoin V-coililla uuden jengan ja hyvin toimii. Helppo ja nopea homma.
Vcoil, Helicoil, Recoil - saman tavaran eri tuotemerkkejä joilla homma onnistuu loistavasti, ei tarvitse edes koppaa ottaa välttämättä pois kun pistää kierretapin täyteen vaseliinia joka kerää lastut mukaansa.
Mites muuten tuo kierteet, kun mulla rautiksessa on kans kopasta kierteet pois, mutta sillä mutterillahan saa säädettyä vaijerin aika hyvin paikoilleen. Eli onko nuo edes pakolliset rautiksessa?
kyä siinä varmaan hyvä olis kierteet olla voi muuten vuotaa öljyä turhan reilusti
Rautapäässä (-71 eteenpäin) kytkinvaijeri tulee enskakoppaan sen verran ylhäälle että välitöntä öljyvuotovaaraa ei ole. Mutta ei siitä haittaakaan ole säädön kannalta että kierteet on kunnossa.