Milläs olette katkoneet/ottaneet pois nuo originaali työntötangot evoista ja twin cameista, kun tilalle tulee säädettävät?
Jos haluaa säästää aikaa ja jättää venakopat purkamatta niin ainakin diilerillä vetävät pulttisaksilla vanhat poikki. Kuulostaa rajulta mutta jos lasketaan kuinka monta laskutettavaa tuntia syntyy jos lähdetään purkuhommiin niin ei yhtään pöllömpi vaihtoehto.
Näin olen itsekkin sen nähnyt tehtävän.
Crane cams time savers ohjeessakin kerrotaan näin:
1. Remove the pushrods according to the manufacture’s
appropriate service manual. This procedure requires the
removal of the cylinder head cover and the rocker arms.
2. Physically cut the pushrods into two pieces with a bolt cutter. Do not use any tool other than a bolt cutter and you must cover the tappet blocks to prevent contamination. |
http://www.nightrider.com/biketech/download/crane/install_timesavers.pdf
Kaupan on kahta laatua työntötankoa, säädettävaäja ez-tanko.
Onko se nyt niin ettei tuo säädettävä vielä riitä, vaan pitää tosiaan ottaa aito ez joka nyt varmana on ns time saver?
Meinaan kataloogista löytyy TC:lla ja Evolle sekä Adjustable että EZ-Install. Andrewsin tuotteita.
Ja mikä on sitten noiden kahden ero ja idea, jos tuo säädettävä kin vielä vaatii venttiilikoneiston purkua? Vai vaatiiko?
Lisäkysymys: Tarjolla on sekä cromimoly että alumiinitankoja. Mahtuuko molemmat originaali suojaputkien sisälle?
Kun taas uudemmalle evosportille ei ainakaan tuossa luettelossa ole mitään ez-vaihoehtoa vaan ainoastaan säädettävä, joka ajanee saman asian ko. moottorissa.
??? ???
Säädettävän ja easyn ero on kierteen pituudessa - tavallisen säädettävän kierre ei riitä lyhentämään sitä niin paljon että ne mahtuisi poistamaan venakoppaa irrottamatta. Sporttiin ei varmaan ole easyja sen takia että niihin harvemmin muutenkin vaihdetaan säädettäviä.
Itse olen aina käyttänyt alumiinisia, hyvin ne on mahtuneet.