Mikä olisi hyvä työkalu sylinterin mutterien kiristykseen kun on s&s ja big bore niin on sellaiset holkit missä päässä 1/2 avolenkillä pääsee mutta ei hylsyt mahdu kun ottaa kiinni sylinteriin???
Lenkkiavain?
-Spöke-
Aiheen Jatkovarren vaikutus kiristysmomenttiin (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=3395.0) ensimmäisellä sivulla on kuva, jonka mukaista systeemiä (tai vastaavaa) voisi soveltaa myös sylinterin mutterien kiristykseen.
Mä olen käyttänyt ns. "starttimoottoriavainta", se on lenkkiavain joka on väännetty keskeltä mutkalle. Mutkan ansiosta saa myös ne sisemmät mutterit kirittyä. Ainakin Gedoren avaimissa on varsin ohut seinämä joten luulisi niiden mahtuvan bigborenkin kanssa.
Mutterin ja sylinterin seinämän väliin ei mahdu mikään..
1/2" ? Omassa S&S bigboressa on nämä mainitut holkkimutterit 7/16" avaimelle ja ahdasta on.
Otin laadukkaan 11 mm lenkin, on hiukan tiukempi mutterin kantaan. ja hiukan hioin ohuemmaksi
että mahtui paikoilleen ja pyörimään ja sillä kiristelin. Sopivaksi sorvattu ja lyhennetty hylsy
lattaan hitsattuna toimii myös. Kannattaa olla 12 kanta, helpommin löytyy kohta ettei varsi ota ripoihin. Vaikka häijyä tekeekin, kannattaa modata laadukkaista aihioista. Lidlin llenkki murene
käsiin ja särkee sormet....Mutta jo mutterit tosiaan on 1/2 kannalla niin eipä sinne kanna ja pytyn väliin nämä viritykset sovi. Millä sulla on kannet kiinni ?. Omassa on se 7/16 12 kantapultti.
kannenpultit on 7/16 mut noi sylinterinholkkimutterit on 1/2 ja sinne ei mikään mahdu, lenkillä ja vähän kii mut lipee, onkos noit myynnis 7/16 kans??
Omissa tuli -03 vuodelle päivätty asennusohje, jossa 1/2" mutterit kiristetään Snap-On RXS16
avaimella. Mutterit kuitenkin 7/16" .Olisiko S&S päivittänyt mutterit pienemmälle avaimelle ?
Satsin mukana oli lappu jossa pyydettiin palautetta pinnoittamattomien mutterien ruosteenkestosta.