Mikähän tönärin tiivisteistä vois olla.. mennyt... kun heittää pienen lenkin jälkeen öljyä.... REILUSTI... sanotaanko näin nätisti..
että jos käyt 800 metrin lenkin heittämässä ja pysähyt niin on omat kengät ykkösen pako putki laturi öljysssä.... ja valuttaa reilun kämmenen kokosen läntin alleen... En usko ett tuo on se legendaarinen harrikka merkkaa revirinsä vaan... Epäilen vahvasti ett joku... tönärin tiivistestä... on rikki... Tai ett jotain on pahasti pielessä ???
Tönäriputkista harvemmin mitään "hirveitä" määriä ulkoistaa, löisin rahat likoon että huohottelee noi öljyt pihalle, eihän vaan ole lipsahtanu ajoitus huohottimesta pieleen.
Empiiristen kokeilujen ja testailujen jälkeen, Motulin suora 50:nen tuntuu pysyvän parhaiten sisällä, ainakin jos on lämpöä yli +30°C.
Jos kyseessä oli kevään ensimmäinen käynnistys ja ajolenkki, niin huottimesta saattaa tulla aika paljonkin öljyä, ihan vaan seisokin takia kun voiteluaineet ovat päässeet valumaan kampikammioon. Jos syynä on tämä, niin öljyn tulo loppuu kyllä.
Mihin öljyt sitten lentää, riippuu teitty huohotinletkun sijoituksesta.
Jos öljyn tulo vaan jatkuu, niin sitten voi olla esim. Piesen maitsema ajoitus syynä.
samat kurat oli viimee kesänä... ihan pysyvät sisällä jotkiin suorat valvolinen suora 50 kura on siellä... sisässä...
Mikä huohottotimen... ajotus ;D
Pitääpäs menn talille ja ruikata tulillle tuo vehe... jos muka vuan on kampi kammiost niin noo hätä :)
pitäs loppua jonkiin ajan sisään... varmaankiin ??? ennen kun Koneesta loppuu.. öljy ? :D
Itseasiassa koneestahan sen öljyn pitääkin loppua, kunhan ei öljytankista ja kierrosta lopu... :P
Eli jos öljyä on talven aikana valunut kampikammioon öljytankista niin ne tulee pihalle kunnes kone on riittävän tyhjä.
Hmmmm... Mutta...
Tuo on nyt paikallisetttu kyllä se sieltä ykkös pytyn pako ventiilin nostajan välistä tiputtaa/ huohottapi.... Normi pitkällä startilla tuloo tuolta työntötangon suojaputken ja sen peltisen lipareen mikä otetaan ekana poikeen sieltä suoja putken päältä niiten välisestä liitoksessta... ruikii kun ölykannu... spruits spruits... :o
sitten kun tuon lipareen ottapi poikeen heti startin jälkeen.... työntötanko on mustana öljystä
mutta tuohon ei voi vaikutaa seuraavat asiat ???
työntötankojen kuorien tiivisteitten kunto ?
sytytyksen ennakko ?
kampikammion steva ?
Siellä on kakkaa siellä putkessa ja jousi ei sitten työnnä putkee pitkäksi, jos tuosta sai jotain selvää, mutta kovin suuria ympäristötuhoja sillä öljymäärällä ei saa vielä aikaan.
Eli irti, kunnollinen putsaus, kattoo että pinnat on suunnilleen suorat, uudet tiivisteet johon sipaisu tiivistemämmiä ja saattaa olla että pitääkin.
Lainaus käyttäjältä: Piese - 25 huhtikuu 11, 18:56:13
Siellä on kakkaa siellä putkessa ja jousi ei sitten työnnä putkee pitkäksi, jos tuosta sai jotain selvää, mutta kovin suuria ympäristötuhoja sillä öljymäärällä ei saa vielä aikaan.
Eli irti, kunnollinen putsaus, kattoo että pinnat on suunnilleen suorat, uudet tiivisteet johon sipaisu tiivistemämmiä ja saattaa olla että pitääkin.
mitä mämmiä??
mä kun kasasin uusilla tiivisteillä ja ilman mämmejä. pitävyyttä en ole siis vielä todennut
mulla oli kerran jäänyt suojaputken yläpään tiiviste jotenkin huonosti konkeloon, niin sieltä tuli kans aika reilusti. kattele ne tai vaihda silikoniset uudet (eikös ne oo alunperin korkkia, ei herätä luottamusta voi meinaan kai kuivua niinku viinipullossa). ei oo mullakaan mitään mämmejä, semmoset siniset silikonirenksut
Niin korkkitiivisteeseen tullu sipaistua silikoonia, niin että näkee siinä jotain olevan, siis helekutan vähän.