Moi.
Onko kokemusta kyseisestä uusiokoneesta?
Harkitsen hommaamista kun myin juuri "oikean pannun"pois...
Kiiskellä taitaa olla meistä parhaiten kokemusta ko. moottorista, tosin ei vissiin pelkästään positiivista ;)...
Kiiski vois jotein kommentoida jos tulee lukeneeksi...
mitä probleemia?
Haukutaan nyt kun kerran pyydetään. Kone itsessään toimii hyvin ja on erinomainen matka/kaupunki ajossa. Huonot puolet, huohottaa öljyä ainakin toi meidän yksilö, venakopat vuotaa liittyy ehkä edelliseen, todella v... mäinen käynnistettävä kovat puristukset ja potkii takas todella herkästi ja kovaa. Joku mulle jo toteskin että mä en vaan osaa tota polkukäynnistystä, voi olla niinkin +25 vuotta vasta harjotellu.
Ai joo, tärisee ihan kakona 130:tä eteenpäin, laillisilla nopeuksilla menee ihan tasaseen eikä tärise.
Yhteen vetona vois sanoa et ihan autenttiselta stroker Pannarilta se tuntuu ja näyttää vuotoineen kaikkineen.
Oukei...eli ihan kaikkee mihin on jo aiempien pannujen kanssa tottunut ::),ilman ehkä kovaa takaspotkimista.luulis ettei nykytekniikassa olis vuoto-ongelmia!!! ei siis kummempaa?taidan kysyä tarjoukset toimittajilta.sulla oli siis ysikolmonen,ei rajumpaa versioo? tänks infosta
Asian vierestä, olettaen että olet se joksi luulen - menikö korsettipannu tosiaan myyntiin?
Saatanallisen hatara muistini väittäisi että eräästä P-sarjan pannusta oli juttua Horsessa, taisi siinäkin olla juuri noita öljyvuotoja ja läähätysongelmia. Muistelisin myös että sössöltä oli venakoppien vuotoon kai joku fixaus(tai ainakin joku viritelmä) olemassa? Ongelma kai oli ainakin että tiivaripinta-alaa oli suht vähän jossakin kohtaa? Jos sattuu lehti löytymään niin kirjoittelen mitä tuosta sanottiin, ellei lehden löytymisen jälkeen taas tule huomanneeksi kuinka päin vittua asiat on muistanut...
Kyllä,Hemuli,se meni aika äkkiä...Henkinen tila hieman horjahti tosin.
Päästin hiet silmistä hieman viinipullon kanssa perjantaina, mutta näinkin vision seuraavana yönä jota ryhtynen toteuttamaan.
Kiinnostaa se Horsen juttu jos satut löytämään...
Liian vähän tiivistepinta-alaa?uskomatonta.joskus viimevuosituhannella plaanasin muutamat lätän kannet ,joissa oli hirmu isoja eroja tiivistepinnoilla jopa samoissa kansissa eri puolilla(jopa muistaakseni 8 mm,oli kiva kellotella pöytään kii),mutta että nykyaikana...pitääkö 8 tonnin motti avata että sillä uskaltaa lähtee ajelemaan kotokulmia kauemmax!!!
toivottavasti muistat väärin.
Noh, en enää itekkään luota muistiini joten oletettavaa on että muistan väärin..siitä lähetään..Mutta en tuota Horsen juttua löytänyt kotona olevista lehdistä, katsotaan jos ehdin etsimään tallille viemistäni lehdistä huomenissa josko tuo juttu löytyisi.
No nyt löytyi tuo Horse, tosin tuosta P-sarjalaisesta on paljonkin artikkeleja, tekijänä Tom Johnson(ilm. ex S&S työntekijä, tekee erinäköisiä teknisiä artikkeleita Horseen)
Tämä on sitten todella pikaisella vilkaisulla tehty tiivistelmä,artikkeli on melko pitkä...Yritän jossain välissä ehtiä lukemaan tarkemmin ja korjailemaan mikäli tarve vaatii...
(Horse #98)
Tomilla oli vaikeuksia käynnistää pataa nokan vaihdon jälkeen(tuossa nokkajutussakin oli joku feelu, ilmeisesti sössön jäljiltä nokka ei ollutkaan sitä mitä piti, yritän etsiä tuonkin...), samoin ongelmia oli juuri venakoppien öljyvuotojen takia. Kannet auki jolloin havaittiin että palotilat ovat öljyisessä muhjussa, syyksi selvisi räjähtäneet ohjurin kumit (padalla ajettu 10 000 miles).
Venakopan tiivisteet siis myös vuotivat, ja tuossa tulee se "muistamani" juttu tiivaripinta-alasta ja sössön fixauksesta: tiivaripinta-alaa on riittävästi, mutta se miksi muistelin tuon oli juttu ja kuva jossa venajousi ottaa kiinni venakopan tiivisteeseen, Tom hinkkaili viilalla tiivistettä jotta saisi tilaa venajouselle. Ja tuo sössön korjaus: Tom mainitsee että että S&S oli vaihtanut venakopan tiivisteitä toisenlaiseksi jossain tuotannon vaiheessa, hänen koneessaan on vielä vanhan malliset(miten uudet eroavat vanhoista ei selvinnyt artikkelista, ilmeisesti kuitenkin sössökin oli havainnut öljyvuoto ongelman)
Käynnistysongelmakin selvisi,johtui loppuen lopuksi kaasarista.
Kuten tuosta artikkelista ilmeni niin Tomin 93" oli aikaisempaa valmistuserää, voisi kaiketi olettaa S&S on korjannut noissa havaittuja ongelmia nykyiseen tuotantoonsa.
Jossain pikaisella vilkaisulla selaamissani artikkeleissa Tom kehui padan hyvää käynnistettävyyttä, mutta tuosta moottoristahan taisi olla Low Comp ja High Comp versiot, ja HC:sta taisi olla maininta että ei suositella kicksille...En muista paljonko ruttua noissa oli. Kumpikohan Kiiskillä on? Ja sen Tom mainitsee että pata ei siedä huolimattomia potkuja vaan kostaa välittömästi potkaisemalla takaisin. Eli ilmeisesti tuon käynnistysmetodeihin kuuluu kerätä ensin raivoa ajattelemalla Mainilan laukauksia ja alueluovutuksia,sitten pyytää ajokaveria vielä potkaisemaan nivusiin ennenkuin menee kicksin kanssa puuhaamaan? (Enkä muuten Kiiski yhtään epäile sun käynnistystaitoja)
Itseäni myös tuo pata kovasti kiihottaisi, mutta hinta on sen verran suolainen että antaa orgis-pannun olla rungossa kiinni vielä...
Jaahas, nyt selvisi hieman enemmän tuosta Tomin padasta ja nokkaongelmasta: jakopäätä sorkkiessa selvisi että kiinni oli S&S 585 nokka eikä 600 niinkuin piti. MUTTA MUTTA: tuosta samasta artikkelista selvisi myös toinen asia, Tom mainitsee siinä "...my engine supposed to be identical to the production 10:1 P-motors..." (moottorini piti olla identtinen 10:1 tuotantomoottorin kanssa) ja että hänen moottorissaan oli pidemmät pytyt kuin tuohon 10:1 moottoriin kuuluisi, ruttu oli vain 9,35:1.
Eli mitä ilmeisemmin hänen moottorinsa on alkusarjaa tai juuri ennen tuotannon aloittamista tehtyä testiversiota joka ei ole täysin identtinen tuotantopatojen kanssa? Eli ehkä ainakin tuon nokkajutun voi vetää tuon piikkiin, öljyvuodot kuitenkin lienevät tosiasioita päätellen Kiiskin kokemuksista. Toisaalta mikäs näistä maamoottoreista nyt ei merkkais reviiriään...
flhx:lle suurkiitos lehtien pläräämisestä ja näpyttelystä,voisi olettaa että lastentaudit ovat selätetty.harkitsen matalapuristeisempaa versiota,ei mopolla mahdottomia,ja josko toimintavarmuuskin olisi sitten hiukka parempi.jää nähtäväksi.
näppäilen ostetaan osioon mitä osia tartten,sieltä voi käydä tsekkaan oisko nurkkiin jäänyt jotain aarteita pyörimään... ;D
No problemo Minna. Huumorimielessä vielä googlettelin hetken aihetta eikä mitään löytynyt ongelmista tuon padan suhteen. Lisäksi kai tuohon S&S:n nyt jonkinverran voi liittää jopa sanaa "laatu"...Joten tuskin mitään kovin suurta katastrofia on tiedossa vaikka tuollaisen padan ostaakin.
Ja huomasithan että palstalta löytyy myös projekteille osio....kättenjälkiä sitten näkyville...
kattoo ny kehtaako mitää räkimisiä julkiseen "mediaan" läiskiä enkä varmaan osaiskaan,hah hah hah!tai pyöräkin voi olla valmiimpi nopeemmin kun mun webbiharjotukset!!!
eikä tässä mitään aikoihin synnytetäkään kunnei oo palikatkaan tontilla,vasta eturengas on lähtökuopissa Turuntietä päin,kiitosta vaan sinnepäin...sssmuik!
että pulikoita voi muutkin tarjoilla!ei haudota niitä orkkisosia tallinnurkissa,siitä tulee hiertymiä arkoihin paikkoihin ja peräpukamat! springeristäkin kun luopuu niin se vasta helpottaa!rungostakin olo kevenee!!!
Ja miehän voin myyä uutta rautaa tilalle!!!merialumiiniako herralle pannaan, vai kenties ihan ruostumatonta terästä... ;D
En mää jaksa Minna polokasta nuon tiukkaa hikoamatta lämpimäksi. Siinä ei ihan päiväkahvit riitä, eikä piparit. Ota se urmaksen kone vaan työn alle ;)
eikö jaksa lähtee? alkuun ne o kaikki tiukkoja, kyllä se siitä kuluu.tai sit lähetään käsikynkkää wolffille jalakareeniin,kuten äiti ja poika...mut mää pistän nappulan.tän polven käynnistykset on förbi.
http://www.techcycle.com/4speedkits.html (http://www.techcycle.com/4speedkits.html)