Mahtaneeko kenelläkään olla muistilokeroissa jotakin infoa RevTechin Accelerator 1 kaasarista, tai infoa mistä sitä saa? Mulla on kyseinen värkki seisari shovelissa kiinni ja aiheuttaa pääasiallisesti karstoittumista, koneen sammumista matalilla rundeilla ja yleistä päänvaivaa. Pytyt on porattu ylikokoon, mutta onko tuo kaasari kuitenkin tyystin väärä värkki ja pitäisikö suosiolla vaihtaa esim S&S´n Super E´hen? Säätöjä on testailtu, eikä homma ota parantuakseen... Hjälp hjälp!!!!
Vaihda Keihinin CV niin toimii simppelisti...
Lompakko raukka huutaa hoosiannaa....
Noit CV-Keihinei kyl liikkuu ihan hyvin käytettynä. Se ei ole hieno ja välttämättä se ei anna "lisärispektiä" mut sen kanssa on helppo elää. Käynnistyy hyvin, käy alhaalta hyvin jne.
Respectillähän ei tunnetusti etiäpäin pääse, vaan toimivalla pelillä. Otanpa neuvosta vaarin ja ryhdyn kaasarinmetsästykseen!
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 01 maaliskuu 11, 20:18:52
Noit CV-Keihinei kyl liikkuu ihan hyvin käytettynä. Se ei ole hieno ja välttämättä se ei anna "lisärispektiä" mut sen kanssa on helppo elää. Käynnistyy hyvin, käy alhaalta hyvin jne.
Tähän on pakko yhtyä. CV keihin on erinomainen kaasuttaja. Mitä vähemmän modifioitu sen parempi. Joku vuosi sitten ebäystä sai noita puoli ilmatteeks, mutta nyt amerikkalaisetkin ovat heränneet.
Mä voin vaihtaa päittäin tollasen CV Keihinin tohon sun Revtechiin. Mä en voi sietää sitä edes hyllyssä ;D. Mä kato vähän niinku kerää kaikkee toivotonta sittiä.
Onko se tuollanen kuin tuossa kuvassa alla? Vai onko tuo Accelerator 2?
(Kuvan nimi ei välttämättä ole oikein)
Tutunnäköinen häkkyrä kuvassa, mutta en nyt mene valalle josko kyseessä on versio 1 vaiko 2. Asia tutkitaan heti huomenissa, kun pääsen aparaatin ääreen. Mitä vaihtokauppoihin tulee, niin sekin otetaan vakavaan harkintaan. Mutta mistä mahtanee johtua, että kyseinen kaasari ja siihen liittyvä info on kadonnut kuin mummo sumuun? Ainoa artikkeli versiosta 2 löytyi powersports network.comin sivuilta. Kiinnostaisi kovasti saada jotakin lisätietoa kyseisestä kaasarista...
Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 01 maaliskuu 11, 20:29:26
Mä voin vaihtaa päittäin tollasen CV Keihinin tohon sun Revtechiin. Mä en voi sietää sitä edes hyllyssä ;D. Mä kato vähän niinku kerää kaikkee toivotonta sittiä.
Kylhän cv on tohon kiilotettuun linkertiin verrattuna kaasutin... Oikein säädettynä aina laakista käymään, vie vähän bensaa ja toimii muutenkin ku tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla. hymiö hymiö.
Mikäs Tuukka se Ameriikan firma oli missä on niitä kohtuu prepattuja Cv kaasareita ja osia tarjolla?
Lainaus käyttäjältä: max - 01 maaliskuu 11, 21:28:13
Mutta mistä mahtanee johtua, että kyseinen kaasari ja siihen liittyvä info on kadonnut kuin mummo sumuun?
Kukaan ei halua muistaa/tunnustaa moista edes koskaan olleen olemassa? 8)
http://www.woodcarbs.com/carbs.htm (http://www.woodcarbs.com/carbs.htm)
olisko ollut tämä?
No Woodihan se oli.
Kommenteista päätellen ei tuo apparandumi ole edes sen arvoinen, että sillä kehtaisi vesilintua viskoa. Joten tidan suosiolla unohtaa historianopiskeluni tähän paikkaan, kiittää herrasväkeä ohjeistuksesta ja tehdä ainoan oikean ratkaisun ja raottaa kukkaronnyörejä jouhevamman etenemisen ja kiroilun kurissapitämisen nimissä. Vaihtaa siis toimivaan!!! Suuret kiitokset vielä osallistumisesta. Jos jollakin vielä jotakin asiaan lisättävää, niin be my guest. Oppia ikä kaikki. cheers!!!
Rehellisesti sanoen en tiedä onko tuo RevTech Accelerator oikeasti niin huono kuin mitä esmes mulla on siitä kuva. Voihan se olla esmes tehokas jos sen saa säätöihin tai jotain. Pari mokomaa tavannut tuontipyörissä ja yksikään ei kyllä ole mairittelevasti toiminut. Mikuni lienee "paras" kaasutin Taavetteihin, mul on Sportyssä Dellorto 38mm joka tuntuu toimivan mainiosti ja EVO:ssa on CV-Keihin jonka kanssa on helppo elää ja jolla mopo vie varsin vähän bensaa(=hyvä toimintasäde tankillisella, rahan säästöst bensan suhteen turha puhuu ku näil leluilla leikkii, kaikki menee johonkin kuitenkin). S&S on kanssa ihan ok, mut CV-keihinin kanssa on helpompi elää, aiemmin shovelis oli kanssa CV ja oli helppo saada tulille ja toimi ku junan käymälä. Mä en jostain syystä pidä Mikuneista, vaikkei mulle siihen oikeastaan ole edes mitään perustetta. CV:tä on kuitenkin helppo suositella.
Ei tuo tekstin mukaan näyttäis välttämättä miltään vesilintuvehkeeltä. Japanissa valmistettu ( "Nikko" ?). Säätövaihtoehtojakin tekstin mukaa on senverran, että pitäs kyllä saada säätöihin. Siis teoriassa.
Mut miten siihen saa varaosaa nykyään, lienee hankalampaa.
1200 Shoviin se voi olla hieman iso tolla 42 venturilla. Se olis vissiin vaihdettavissa, mutta mistä sitten pienempi? Suuttimia vois pystyy tinaamaa tai/ja poraamaan, jos harrastusta sille suunnalle riittäisi. Säätöperiaatteet ei varmaan poikkea tavallisesta kaasuttimesta.
Nämä siis vaan mututuntumalla, ilman että olen ikinä nähnyt, saati säätänyt ko kaasutinta.
Tässä on se Accelerator 2 teksti Powersports Networkin (http://www.powersportsnetwork.com/enthusiasts/catalog_item_detail.asp?catalog=649&levelcode=4260&product=47976&cattype=&ProductCategoryCode=) sivuilta:
LainaaRevTech® 'Accelerator 2’ Carburetors
For years, in the quest for the ultimate performance carburetor for Harley-Davidson® engines, racers and street builders alike have tried nearly every design available. Carbs for everything from British sports cars to snowmobiles have been pressed into service as stop-gap attempts to achieve this goal. The RevTech® carburetor was conceived, designed, engineered and manufactured expressly for Harley-Davidson® high-performance applications. Using the multi-port enrichener allowed our engineers to eliminate the choke plate, creating more even air flow through the carb. The result is increased horsepower and overall performance. The enrichener lever is front-mounted and easy-to-reach, even with large 5-gallon tanks. The large volume float bowl is fed by a fuel fitting that rotates 360° for easy hose connection with all types of tanks and motors. The replaceable main jet is at the absolute bottom of the oversize float bowl, meaning no fuel starvation under hard acceleration and easy changing through the drain plug in the bottom of the bowl. The needle has a large Viton® tip to ensure proper gas flow for all Harley® applications, even the rubber mounted 5-speed models. The RevTech® ‘Accelerator 2’ Carb was designed to be used in conjunction with 1981 and up dual cable throttle assemblies, and the idle mixture screw is easily adjusted using the thumbscrew that requires no tools. The ‘Accelerator 2’ has replaceable low speed fuel jets, high speed fuel jets, and high speed air jets, permitting remarkable carb tuning. Each kit includes the carburetor with a 42mm venturi installed, an air cleaner assembly and spacers, a cast aluminum manifold with flanges and gaskets, a selection of extra jets, a pair of black vinyl throttle and idle cables, and a detailed instruction sheet. Carburetor without accessories is also available. A kit for Evolution® Big Twin models from 1984 thru 1995 (except 1990 and up Ultra Classic® models with cruise control) is available.
Note: The #58-156 carburetor kit is specifically designed for use on late Big Twin models with crankcases that breathe through the cylinder heads.