Pitännee vaihtaa uudet kitkalevyt kytkimeen. Sen verran olen tietoinen, että uudet kitkalevyt pitää liottaa jonkun aikaa enskaöljyssä. Pitäisikö jotain muuta erikoista huomioida, vai purkaanko kytkimen vain ja laitan uudet kitkat? Jousien kiristysmomentit?
En ole vaihtanu, joten on vaan mauaalitietoa. Clymerin Softail manusakassa sanontaan jotta minuuttia liotetaan öljyssä.
Ne kuusi pulttia tulee 90 - 100 in-lbs tiukkuuteen (10 -12 Nm)
Se painelevy, jossa kytkimen säätö on kiinni, pitää laittaa niin, että OUT teksti on ulospäin. Vissiin menee väärinpäinkin paikkaansa.
Edit: kytkinlevyt on vaihtokunnossa kun paksuus =<3,62 mm,
Välilevyjen kierous kannattaa tarkistaa, maks 0,15 mm.
Jospa joku tekijä osais kommentoida miten käytäntö eroaa teoriasta.
Vaihdettu on. Helppo homma. Ei ollut mitään ihmeellistä. Vanhat pois ja uudet tilalle.
Mittausten mukaan eivät olleet kuluneet ollenkaan.
Lainaus käyttäjältä: Eagle57 - 31 tammikuu 11, 11:09:04
Vaihdettu on. Helppo homma. Ei ollut mitään ihmeellistä. Vanhat pois ja uudet tilalle.
Mittausten mukaan eivät olleet kuluneet ollenkaan.
eli kysymys? miksi ne piti vaihtaa?
Viime kesänä alkoi kytkin luistaa. Säätö ei auttanut, joten oletin, että levyt olivat kuluneet. Tilasin uudet ja sitten vasta aukaisin kytkimen. Vaihdoin ne sitten kun kytkin oli auki.