Uskaltudutaanpas nyt tänne laittamaan oma rytäys.
Saa kommentoida...
Eli tossa lähtökohtaa, toki jo vähän purettuna
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/23122010237.jpg/full)
Lisää purkua, huomatkaa melko paksu piuhanippu
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/24122010238.jpg/full)
Laikkaa, puukkosahaa ja vinkua
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/25122010241.jpg/full)
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/25122010243.jpg/full)
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/25122010244.jpg/full)
Hommaa hahmolleen
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/26122010247.jpg/full)
Osa vaihtoehtojen mallailua
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/05012011266.jpg/full)
Jos saa kysyä, niin miksi tuo taitos rungon etuputkissa? Eikö niitä olisi voinut vetää suorana ja pilkkoa vaakapalkkia niin että sen saa oikeaan asentoon?
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 09 tammikuu 11, 21:25:41
Jos saa kysyä, niin miksi tuo taitos rungon etuputkissa? Eikö niitä olisi voinut vetää suorana ja pilkkoa vaakapalkkia niin että sen saa oikeaan asentoon?
On muuten harvinaisen V-mäinen valukappale tuo olemassa. Eli vastaus on ei kerrassaan mitenkään.
[/quote]
On muuten harvinaisen V-mäinen valukappale tuo olemassa. Eli vastaus on ei kerrassaan mitenkään.
[/quote]
Joo täytyy yhtyä tähän kun painin vm.2000 softiksen keulan kanssa.. Itse valukappaletta ei omistaja antanut silputa kun runkonumerot ja ohjauslukko niin vittumaisessa paikassa kuin voi olla.. Tuon kulman tein sitten ihan siihen mistä itse valukipale alkaa ja muut putket siihen suoraan kiinni sitten vielä pellista pieni häivytys että kulma ei näyttäisi aivan kauhealle.. Katsotaan josko omistaja laittaisi kuvaa kun maalattu että minkä näköinen se sitten on. Ja olihan johtoa saatu siihenkin härveliin kohtuullisesti vaikka ei vielä ruisku ollutkaan ::)
No jos se on niin mahdoton tehdä kunnolla niin olisiko kannattanut jättää stretsaamatta? Sori vaan, mutta tuo taitos etuputkissa on vaan tökerö. Metalliahan se yläpalakin on ja voisin kuvitella että työtäpelkäämätön kaveri olisi sen saanut linjaan. Muutamaan pyörään saman operaation olen tehnyt mutta twincamit on vielä kokeilematta.
Toivottavasti tuot edes tankin alas niin se ei pistä niin pahasti silmään.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 tammikuu 11, 12:26:09
No jos se on niin mahdoton tehdä kunnolla niin olisiko kannattanut jättää stretsaamatta? Sori vaan, mutta tuo taitos etuputkissa on vaan tökerö. Metalliahan se yläpalakin on ja voisin kuvitella että työtäpelkäämätön kaveri olisi sen saanut linjaan. Muutamaan pyörään saman operaation olen tehnyt mutta twincamit on vielä kokeilematta.
Toivottavasti tuot edes tankin alas niin se ei pistä niin pahasti silmään.
Aihio nyt sattu oleen mikä oli ja jotainhan sitä on iltojeniloksi touhuttava :)
En kerrassaan tohtinut mennä sormeilemaan valuteräskappaletta.
Tankkia en taida etureunasta pystyä laskemaan, kun sinne sisälle pitää pystyä uittamaan kolmen nyrkin kokoinen läjä ruiskupumppuhärveleitä. Niistä tuskista tuonnempana...
Edit: viestiä vähemmän provosoivaksi.
moderaattori...mun lapsetkin saattaa lukea tätä... :'(
Kyllä H-D:n käyttämät valuosat on tähän asti olleet (jopa erinomaisia) hitsattavia. Onhan ne runkoputketkin hitsaamalla niissä kiinni. Eikä ne sitä paitsi ole valuRAUTAA vaan -terästä. Ensimmäisen hitsaaminen olisi kinkkisempää mutta eipä se muutenkaan kestäisi runkomateriaalina.
Toki jokainen tekee pyörää vain itselleen eikä meille muille, mutta julkaistessaan käsiensä tuotoksen altistaa sen samalla julkiselle kritiikille. Joka on sitten vaan nieltävä ;D...
ai onks niinkun vaan yks tyyli muokata runkoa?
korjaan. onko vaan yks oikea tapa muokata runkoa??
Lainaus käyttäjältä: jakke - 11 tammikuu 11, 16:32:03
korjaan. onko vaan yks oikea tapa muokata runkoa??
Tietenkin... se oma. Muut on automaagisesti vääriä. Näinhän se menee kaikessa likipitäen. Mut ei nuo kyllä erityisen fiksun näköiset mutkaputkina ole, tosin en mä mokomast mitään traumojakaan varmaan saisi.
En tiedä valehteleeko silmäni vai ei, mutta onko sinulla 21" eturengas/vanne bobissa? Onko se laitettu normi mid-glide keulaan vai peräti mallia wide-glide? Entä mistä hommasit sopivan vanteen?
Bobin omistajana on mielenkiintoista nähdän millainen laite tuosta syntyy.
Lainaus käyttäjältä: NMK72 - 11 tammikuu 11, 17:28:25
En tiedä valehteleeko silmäni vai ei, mutta onko sinulla 21" eturengas/vanne bobissa? Onko se laitettu normi mid-glide keulaan vai peräti mallia wide-glide? Entä mistä hommasit sopivan vanteen?
Bobin omistajana on mielenkiintoista nähdän millainen laite tuosta syntyy.
21" on, itse kasattu omalle navalle. Kehät ja pinnat ostettu sporan mukaan, navan pinnakehä on identtinen uudemman sporan kanssa, joten pinnat saman mittaset. Eli aivan katalogi kamaa. 21" menis suoraan omaan haarukkaan ja rappikseen. Ite laitoin sillon 21" kaveriksi 3ast wide t-kappale sarjan, tais olla accutronix smoot elite tjmv. Mutta katalogi kamaa sekin.
Laittelen projektin edetessä lisää kuvia.
Ei pidä ottaa kommentteja ehdottomina totuuksina - ei vaan jaksa sitä ainaista hymistelyä mitä palstoilla usein näkee jos silmään sattuu jotain joka omasta mielestäni poikkeaa huonolla tavalla harmoniasta. Jos tuolla mutkalla olisi jokin muu funktio kuin pelkästään se että on vältytty isommalta duunilta niin voisin sen jopa ymmärtää, nyt se näyttää lähinnä... no, just siltä että on oikaistu vähän.
Mutta jos se yhtään lohduttaa niin et ole ensimmäinen joka sen noin tekee, tiedän kyllä että toi twincamin kappale on v-mäinen muuttaa ja senpä takia niitä usein näkee samalla tavalla nitkautettuna. Evosportsteri on toinen minkä runko on aika hankala tehdä nätiksi pienellä vaivalla. Itseltäni taisi mennä muistaakseni kahden päivän duuni kun halusin pitää ne orkkispeltivahvikkeet kulmamuutoksen jälkeenkin.
Pistä ihmeessä lisää kuvaa, harva tekee Dynasta tsopperia.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 tammikuu 11, 23:29:34
Pistä ihmeessä lisää kuvaa, harva tekee Dynasta tsopperia.
Ai, ai, nythän sohaisit muurahaispesään ! Eiköhän jatketa tässä ketjussa väittelyä siitä, mikä on tsopperi ja mikä ei ;D.
Toi jigi on muuten aika mielenkiintoisen näköinen kapistus - pyörän pystyy ajamaan purkamatta päälle ja laikka laulamaan. Mistä aihio on peräisin?
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 tammikuu 11, 10:27:29
Toi jigi on muuten aika mielenkiintoisen näköinen kapistus - pyörän pystyy ajamaan purkamatta päälle ja laikka laulamaan. Mistä aihio on peräisin?
arvaus: kuormuriauton runkopalkkia?
Ei pidä ottaa kommentteja ehdottomina totuuksina - ei vaan jaksa sitä ainaista hymistelyä mitä palstoilla usein näkee jos silmään sattuu jotain joka omasta mielestäni poikkeaa huonolla tavalla harmoniasta. :o
Juu ei niitä pidä totuuksina ottaakkaan.Ja tuo harmonia on katsojan silmässä ilmeisesti.Täälläkin on ollut esillä jokunen pyörä jotka oikeesti olis voinu jättää kokonaan tekemättä,ja kun menee näyttelyssä tms. asiallisesti oman kaverin kanssa katsomaan ja arvioimaan pyörää ilman vi..uilu tarkotusta niin suututaan ja aletaan v...uilemaan.Eiköhän me olla kaikki jo sen ikäsiä et rakennetaan pyörä itelle tai jos haluu ajetaa vaa,ja annetaan meiän lasten hoitaa se loppu leikki tarhassa.
Lainaus käyttäjältä: MakeH - 14 tammikuu 11, 11:49:38
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 tammikuu 11, 10:27:29
Toi jigi on muuten aika mielenkiintoisen näköinen kapistus - pyörän pystyy ajamaan purkamatta päälle ja laikka laulamaan. Mistä aihio on peräisin?
arvaus: kuormuriauton runkopalkkia?
Jigi on leikkuutettu ja kanttautettu 8mm plootusta ihan tätä käyttötarkoitusta varten.
Tossa romuja tankin sisältä, bensa anturi on vielä erikseen.
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/14012011274.jpg/full)
Huhhuh, kyllä kaasaripelit on sitten mukavia. Olen muuten nähnyt muutaman toteutuksen jossa pumppu on heivattu tankin sisältä mäkeen ja korvattu ulkopuolisella versiolla paineensäätimineen. Näppärää rakentaja saa sellaisen jemmattua hyvinkin niin että kukaan ei edes tajua sellaista tapahtuneen.
Heippa. Minua ei tuo rungon taivutus pahemmin häiritse mutta kun näin uusi pyörä kyseessä niin kannattaa aina ottaa huomioon myös tuo jälleenmyynti arvokin. Ei varmaan ois iso homma duunata vähän putkea ja tehdä muutama hitsaus niin se ois sitten oikeaoppinen niin sais myydessä hyvin fyrkkaa.
Lainaus käyttäjältä: Jensen - 18 tammikuu 11, 20:44:01...mutta kun näin uusi pyörä kyseessä niin kannattaa aina ottaa huomioon myös tuo jälleenmyynti arvokin...
;D ;D ;D Jos jälleenmyyntiarvo huolestuttaa niin harrastus taitaa olla väärä. Tai ainakin sen toteuttamistapa. Jos pyöriä on yhtään enempää rakentanut niin kyllä arvon nostattaminen tai edes sen säilyttäminen harvoin on ollut mielessä. Kaikki rahat näihin menee ja harvoin saa edes omiaan pois.
Meinaako Hemuli että olen aloittelija? ;D Muistan kun 1978 maalasin IC -jupiter enskakoppaa ja harmittelin kun hopeamaali ei kestänyt oikein pensaa.
Vähän ehkä ajasta edellä. Isäkin oli motoristi ja sillä oli muun muassa Indian jonka joppasi veneellä ruotsista. Meillä on yhä isän vanhan Pannonian runko. Muisteli kun oli 50 luvulla käynyt Rovaniemellä kaupungissa niin naiset oli katelleet.. Voi olla että kuvitteli?? ;D Katteleppa Hemuli vaikka nettimotoa ja kun siellä on Choppereita myynnissä. Sopiva ostaja maksaa hyvin hyvästä muunnellusta Street Bobista mutta ei tyylirikosta.
Kannattaa aina kun rakentaa niin mielessä pitää että mitä siitä saa. Väitän että tässä maassa jos joku alan liikemies rakennuttaa chopperin niin hänelle jää myös voittoa ja hän myy tuotoksensa hyvällä hinnalla. :)
Joo mutta pajat tekee asiakkaille asiakkaiden toivomusten mukaan, ei niillä "hyllyssä" choppereita oo. Eikä ne nettimoton sopperit kauheasti liiku minnekään, aika vähissä ostajat. Harmi sinänsä, mutta kolkyt donaa löysää rahaa fikassa ei taida olla kuin Andylla.
Onneksi pyöriä ei kuitenkaan myydä. Niitä ostetaan.
niin ja ei sillä ole väliä .kaikki taablaa omalla tyyliinsä.niin siinä ei pitäisi olla sanan sijaa.
Mielenkiintoinen topic siinä mielessä, että makuasioista ei voi muuta kuin väitellä. Annetaan kaikkien tehdä oman näköisiä pyöriä, niin saadaan mitä eriskummallisempia kapistuksia. Silloin on mielestäni aihetta puuttua tosissaan rakenteluun, jos runkogeometria mättää tai muuten homma hakusessa. T mitään mistään tietämätön Fxr:n rakentaja....3.täydellinen muutos ,menossa :-)
Jahka jotakuta sattuu kiinnostamaan niin ruiskuhärpäkkeiden uudelleensijoitteluun (tankin sisällä) löytyy tämmöistä (http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wo/39.0.3.3.1.27.3.1.5.0.1)valmista kittiä.
(http://www.wwag.com/step/295/42804.jpg)
Hep.
Pahoittelen, etten työvaihekuvia postaillut, hauskuus muuttui työksi, jotta sai mopon vappuajelulle.Tällainen siitä tuli, nimisin sen käppyräksi :)
Helvetin hyvä ajaa, vakaa kuin perkes.
Morjestellaan tienpäällä ja hyvää ajokautta itse kullekkin.
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/01052011371.jpg/full)
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/01052011368.jpg/full)
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/01052011366.jpg/full)
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/01052011370.jpg/full)
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/dyna/01052011369.jpg/full)
Taisinpa luppailla kuvaa tuosta samasta aiheesta mutka vähän ylempänä:
(http://i662.photobucket.com/albums/uu348/mauni77/IMG_3383.jpg)
Pakko palata vielä aiheeseen rungon mutka, tankin laskeminen ja oisko pitänyt rakentaa ollenkaan.
Törmäsin internetin ihmeellisessä maailmassa pariin kuvaan, ja no makuasioita tosiaan :o:
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/Bob/1.jpg/full)
(http://jyski.kuvat.fi/kuvat/Bob/3.jpg/full)