Finnbikers

Tarinaa ja kuvia => Projektialbumit => Aiheen aloitti: tuuba - 06 tammikuu 11, 23:23:31

Otsikko: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 06 tammikuu 11, 23:23:31
Tästä "komistuksesta" lähti tämä rojekti(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2904779.jpg)jatketaan huomenissa
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: ma^ko - 07 tammikuu 11, 00:55:03
Ihkun kasari.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Smokie - 07 tammikuu 11, 07:45:04
Vähän varmaan billu lanekin pyöris haudassaan, jos olis ees haudattu, ku tuohon laittais +5" takaiskarit, vähintään yhtä paljon pidemmän keulan ja kromais pytyt ja kannet. Ehkä vielä ajais seinään niin lujaa että eturengas olis puoliksi moottorin alla. Ainakin japanilaiset tulis heti hulluksi kun ei oo moista keksiny :P
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Hemuli - 07 tammikuu 11, 08:21:05
Joku on ihan oikeesti ollut ylpee tuosta - miettikää sitä ;D...
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 07 tammikuu 11, 11:09:31
muut vissiin näkee kuvankin mä ite en jostain syystä sitä nää
liekö vika kuvablogissa se kun  on ruvennu temppuilemaan ja mulla on siellä jotain 1700 kuvaa ei viittis ruveta muuallekkaan laittamaan
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: eeko - 07 tammikuu 11, 11:10:56
Aamulla kyllä näkyi, mutta ei enää.
-eeko
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: JaZZo - 07 tammikuu 11, 12:27:58
ei näy kuvat parissa muussakaan viestiketjussa.  ???
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: ma^ko - 07 tammikuu 11, 12:40:23
Kuvaboxi / kuvat.com taas vauhteeks soseena. Photobucket on kyl keskimäärin luotettavampi ku nää kotomaaset kuvat ja aijaa etc.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 08 tammikuu 11, 13:24:57
no niin
pyörä palasiksi ja motin kimppuun syystä että eturattaan alla oleva stefa hässäkkä oli hajonnut ja sen myötä paljon paljon muutakin....
kauppalappu kasvo ja kasvo mm.laatikon pääakseli, laakereita, kampuran keskitappi ja laakerit, männät ja renkaat ja tietty kaikkien koneistukset aattelin jo että voihan perke minkä paskan menin ostamaan. (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2904783.jpg)
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2904787.jpg) (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2904805.jpg)
mutta kyllä se siitä sitten pikkuhiljaa tuli kuntoon
tei tollasen moottori "pukin" on muuten ihan saatanan kätevä laite kun saa aina motin haluamaansa asentoon
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Kokkonen - 08 tammikuu 11, 13:50:45
Ostin aikanaan ameriikanmaalta kans -82 Rautiksen, siinä oli myös tuo stefa sökö, ja niin meni laakerin skooli, pääakseli ja lopulta kytkinlevykin vaihtoon...

Kätevä pukki...haluis kans.  :)
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 08 tammikuu 11, 13:54:35
sitte tulikin melkein vuoden tauko tässä hommassa ku oli vähän motivaatio ongelmia...
motivaation palattua alko rungon työstö ajattelin ensin että tekisin monojousi perän mutta empä sittenkään. eli perse pois ja putkea taivuttelemaan.
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2904824.jpg) (http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2904774.jpg)
tällanen siitä sitten tuli.
tankiksi tuli sportin pikkutankki siitä pohja pois ja uusi tilalle
(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2904771.jpg)
harmittaa kun toi kamera ei tuu talliin mukaan ku kerran kymmenestä kun sinne menee.
sorvailin tohon pohjaan vielä neljä kiinnike mutteria ja niille reijät ja hitsutellen kiinni.
siitäpä ei oikein taas ollukkaan hyvää kuvaa.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 16 tammikuu 11, 20:42:53
leipäkoneen virkaa tässä härvelissä hoisi super b joka tuli liian paljon ulos (meijän muijan jalat ei ylettyny polkimille).
joten laipat entisen duunipaikan laaserista yks tuubikäyrä ja pieni pätkä putkea....hitsutellen.
kannake on varmaankin syytä laittaa ettei tipu E kadulle

(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2904809.jpg)

ja kiilloteltuna tötteröllä...voiko tolla oikeesti ajaa vai onko show use only.
ehkä siihen jonkun verkon vois viritellä.

(http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2904817.jpg)

tossahan näkyy ne tankin kiinnikkeetkin jotenkin.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 16 tammikuu 11, 21:18:07
(http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs773.ash1/166371_492809009899_718179899_6193820_885579_n.jpg)

kylmä tyypit
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: filtteri - 16 tammikuu 11, 21:28:37
jos tolla suppilolla meinaa ajaa niin suutin rumbaa on varmana tiedossa.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 17 tammikuu 11, 18:39:09
joo mä luulen että sitä on luvassa muutenkin
onkos joku vitelly tollaseen suppiloon jonkun ptsari elementin?
jos on niin kuva ois kiva ;D
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Hemuli - 18 tammikuu 11, 08:06:33
Niihin on näkynyt lähinnä sellaisia tiheitä teräsverkkoja juntattuna suppilon ja kaasarin väliin. Estää varpusta isompien partikkeleiden pääsyn koneeseen mutta pölyä sinne menee kuitenkin. Männänrenkaat per kesä ja poraus joka toinen, sanoisin ;D...
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Smokie - 18 tammikuu 11, 08:25:03
Joku brittipyöräilyä oli tehnyt tutkivaa journalismia aiheesta. Sen kommentti oli että poraus (tai renkaat) per kesä ja joka toinen kesä kaasuttimen luistit. Ei tuota voi kyllä oikein suositella jos ajaa aikoo. Tai jos tuon päälle virittelis Pipercross putsarin jonka nappais taskuun aina paraatiajoihin ;D
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Piese - 18 tammikuu 11, 08:43:20
Itte saattasin laittaa eteen "peitelätkän" (jonka koristelee miten haluaa) ja alapuolelle reikiä sekä tötterön sisälle leikellä "ilmanputsarikangasta" verkon sisään, siis pitkin seinämiä ei kaasarin eteen. Se haluaako käyttää öljyttävää rättiä vai paperia on makuasia, itte laittaisin öljyn kera.

Nimittäin tuollasella tötteröllä ei taho toimia, tai toimiihan se mutta vaatii lievää akrobatiaa eli kovemmassa laukkavauhdissa kahvanruuvia kireemmälle ja kättä tötterön eteen, mutta onhan toi komee.

Siis on tullu tuotakin kokeiltua, samoten poverfiltteri ei kestäny sadetta ilman "leipurinhattua" tai sukkahousujen kappaletta, kaverin KN-tötterö pelittääkin sitten kelissä kuin kelissä, (toki kumpaisessaki dellorton 38 PHM mutta tuskin tuolla kaasarilla niin suurta merkitystä on).

Eikä tuota ollut kovin hauska kokeilla hullujen norskien ja porojen seassa, tuli pari ahaa elämystä ja mielenkiintoista tilannetta  ::)
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Alf - 18 tammikuu 11, 20:50:57
Tossa tungettu kartiofilsu tötterön sisään.
(http://i2.aijaa.com/t/00120/7337551.t.jpg) (http://www.aijaa.com/v.php?i=7337551.jpg)
Löytyy täältä: http://www.tejasthumpcycles.com/Parts/carburetors_air_cleaners/Air_Cleaners.htm (http://www.tejasthumpcycles.com/Parts/carburetors_air_cleaners/Air_Cleaners.htm)
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 12 helmikuu 11, 20:45:15
etujarrun värkkäsin hemulin innoittamana hieman muunnellen
mä sorvasin työsylinterin männän jatkeeksi tapin pätkän joka menee läpi holkin jossa on sisällä nailon "liukulaakeri" tollalailla pysyy ainakin toi mäntä suorassa.
tarvis varmaan laittaa vielä tohon suojapellin alapäähän vaijerille joku ohjain systeemi ja lyhentää tota tappia jossa vaijeri on kiinni.
mähän tajusin et miten saa tollasen pienen kuvan noin liitteenä niinei tartte laittaa isoa ;D
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 12 helmikuu 11, 20:54:35
kahvoista ajattelin tollasia 40 mm alumiinista pötkö reikä sisälle ja rynkyn hylsy päähän.
en tiä mua ainakin jännitti niin perkeleesti sahata sitä hylsyä poikki rälläkällä...jos kumminkin räjähtää ???
sit jyrsin vielä sorvissa tollaset grippii urat 4 kpl noihin.
todella vaikia kohdistaa noi urat tasajaolle kun ei ole mitään jakolaitetta. mutta toisaalta eipä niitä nääkkään ku korkeintaan kaks kerrallaan
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Hemuli - 12 helmikuu 11, 22:46:44
Tutun näköinen jarruhässäkkä :D - äkkiseltään kun sitä katsoon niin suosittelisin tekemään ton osan mihin vaijerin kuori tulee kiinni vähän tukevammasta kamasta. Se joutuu kuitenkin ottamaan vastaan kaiken voiman mitä kahvasta saat puristettua. Mullahan siinä oli peltiin hitsattu holkki mihin vaijerin kuori tuli kierteellä.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 14 helmikuu 11, 07:09:53
LainaaTutun näköinen jarruhässäkkä  - äkkiseltään kun sitä katsoon niin suosittelisin tekemään ton osan mihin vaijerin kuori tulee kiinni vähän tukevammasta kamasta. Se joutuu kuitenkin ottamaan vastaan kaiken voiman mitä kahvasta saat puristettua. Mullahan siinä oli peltiin hitsattu holkki mihin vaijerin kuori tuli kierteellä.
saattaisihan tuo olla aiheellista kun näin oikein asiaa ajattelee. toi liukulaakeri systeemi kyllä tuntuu oikein toimivalata ainakin näin ajamatta.
toision eturattaaksi tein ofsettirattaan toisenpään hitsaamalla ja toisen 8mm pulteilla 8 kpl, ofsettia tuli 28mm onkos tukilaakeri tollaselle ofsetille tarpeellinen vai jopa enenmänkuin suositeltava.
jos se on suositeltava mitenkäs sen tapin joka tulee tukilaakerilevyyn ootte siihen kiinnittäneet ihan pultilla vai hitsiliimaamalla?
niinkuin toisessakin topikissa oli puheta niin on toi ratas sitten riittävän kovaa tavaraa ei ne kobolttipoppariterät uponneet ainakaan tohon rattaaseen sitten millään.
ainoa mikä siihen kunnolla meni oli koko kovametallinen pora (5mm hinta 30â,¬)
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Hemuli - 14 helmikuu 11, 08:18:46
Oliko toi ratas läpikarkaistu vaan ainoastaan pinnasta? Omaa offsettipalaa kun tein niin amerikkalaisvalmisteista ratasta ei pystynyt työstämään ollenkaan kun oli läpikovaa, kiinanrattaat oli paljon helpompia kun pelkkä pinta oli karkaistu.

Kyllä 28 mm vaatii jo tukilaakerin, omaani en jaksanut moista viime kesälle värkätä ja viikonlopun 500 km reissun jälkeen alkoi tuntumaan ikävää jyrinää vedättäessä. Nyt mulla on onneksi ylimääräiset nelivaihteisen lohkot joilla saa tehtyä kohdistuksen kunnolla eikä tarvitse purkaa toimivaa konetta sen takia. Itse meinasin tehdä laakerin kiinnityksen niin että teen kauluksellisen holkin joka on napakka sovite sekä laakeriin että levyssä olevaan reikään, holkki sitten varmistetaan läpipultilla.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 14 helmikuu 11, 22:40:49
ratas oli pari milliä pinnastaan oikein saatanan kovaa ja keskeltäkin kovaa.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 25 helmikuu 11, 16:18:12
lokariksi taakse tuli tollanen pyäriä selkänen malli...mielyttää silmää siis ainakin munsilmää eniten
kiinnitystä tuli sitte vatvottua oikein kunnolla ja hartaasti edessä alhaalla on sellanen latikka systeemi.
ylemmissä runkoputkissa on holkit joissa kierre sisällä ja pultilla loksun sisäpuolelta kiinni.
taakse tein oiskohan toi ollu 10 rosteri puikosta tollaset tankot jodenka päihin kuuden millin latikasta poratut "prikat" ja uppokanta messinki ruuvvilla kiinni.
menin hätäpäissäni vai päissäni leikkaamaan toiselta puolelta ton reunan hikan vitulleen et joutu hiukan jatkamaan.
ja sädettähän joutu pienentämään myös jonkunverran.
tossahan on samalla toi takajarru sovellus.
sen 10 latikasta leikatu ja vinkuteltu vaatinee vielä jonkunlaista shimmailua mutta kai sen toimimaan saa.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: mista - 25 helmikuu 11, 17:04:22
Toi etujarruviritelmä on kyl sellainen, että täytyy itekki pitää mielessä.. Pääsis isoista käsihallintalaitteista eroon. Mikäs sylinteri tuossa on käytössä?
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 25 helmikuu 11, 22:48:57
enpäs nyt muista mikä lie ollut mutta jostain kyykystä se on ja nimen omaan takajarru työsylinteri
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 21 maaliskuu 11, 22:05:10
kyllä on ollu tahmiata tämän rojektin tekeminen viimesen kuukauden.
no mutta jotain nyt sentään on yritetty.
pakoputkia tuli tossa väsäiltyä nyt ei vaan tule mieleen että miten ne päättäis ja miten kiinnittäis?
ajattelin laittaa tohon missä putket on vierekkäin kumpaankin putkee lämösuojan pätkän missä pieni mutka kummassakin päässä.
tukilaakerilevykin tuli kynittyä en tiiä siitäkään onko ruma vai ihan vitun ruma mut siinä se nyt on ja taitaa toistaseksi pysyäkkin. ;D
ja akku kotelo rosterista tiätty :D
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: jesse - 22 maaliskuu 11, 22:48:53
katselin tuota takajarru satulan kiinnitystä...
tuossa ketjun säätövaran ollessa löysimmilään on ihan passeli kohdalla... mutta entäs kun ketjut venyy ja säätövara alkaa olla pisimmillään???
pala ottaa silloin erikohdasta ja kuluu sen mukaisesti.. jos sitten vaihtaa ketjut niin pitää palatkin vaihtaa samalla...
myöskin pisimmällä säädöllä pala ottaa reilusti pienemmällä alueella levyyn ja jarrutus teho pienenee...
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: DX - 23 maaliskuu 11, 14:04:15
"tukilaakerilevykin tuli kynittyä en tiiä siitäkään onko ruma vai ihan vitun ruma mut siinä se nyt on ja taitaa toistaseksi pysyäkkin. ;D
ja akku kotelo rosterista tiätty" :D
[/quote]
piäkallo siitä vielä uupuu... ;D
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Jake - 23 maaliskuu 11, 14:12:26
Oliks sulla tuuba enemman kuvia tuosta tukilaakerin toteutuksesta?
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 26 maaliskuu 11, 09:01:33
jessen kommentti jarrusta ilmeisen aiheellinen..katkotaan ketjuja sit kun venyvät
mihinkäs se harri olis niitä kalloja laittamassa :D
tukilaakerista ei taida olla juuri muita kuvia ku toi voin koittaa muistaa ottaa jonkun kuvan kun puran härvelin
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: DX - 18 toukokuu 11, 12:43:57
jokos tää kohta liikkuu omin voimin..? ::)
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 16 kesäkuu 11, 22:44:27
ehkä jonakin päivänä
ens viikko lomaa että jos sitte päräyttäs
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Miska - 17 kesäkuu 11, 07:59:41

Hieno laite! Noi raidat on aika härskit. Teitkö jakkaran punoksen itse?
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: petejiiii - 17 kesäkuu 11, 20:01:10
etuvikkujen paikat on aikas ovelat ja ralliraidatkin on reteen väriset
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Rezi - 18 kesäkuu 11, 22:00:26
Onko nuo raidat pinkkejä vai näyttääkö se vain siltä....
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: ma^ko - 18 kesäkuu 11, 22:19:59
Gyl maar ne aikas ihq pinkeilt näyttää...
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Rezi - 18 kesäkuu 11, 22:38:43
Apuva. Minä kun toivoin, että ne näyttää pinkeiltä vain mun näytöllä...
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Jack - 19 kesäkuu 11, 10:38:27
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 18 kesäkuu 11, 22:38:43
Apuva. Minä kun toivoin, että ne näyttää pinkeiltä vain mun näytöllä...

sanoo mies jonka fillari on vauvanpaskanruskee ja babyblue...... ;D
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Rezi - 19 kesäkuu 11, 22:45:22
Lainaus käyttäjältä: Jack - 19 kesäkuu 11, 10:38:27
Lainaus käyttäjältä: Rezi - 18 kesäkuu 11, 22:38:43
Apuva. Minä kun toivoin, että ne näyttää pinkeiltä vain mun näytöllä...

sanoo mies jonka fillari on vauvanpaskanruskee ja babyblue...... ;D
No joo, mutta kyllä vaaleansininen on kuiteski äijäväri pinkkiin verrattuna. Ja paskanruskea on äijämeininkiä nimeään myöten ;D
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Jack - 20 kesäkuu 11, 08:23:09
ööööö....noup. ::)
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tyg - 20 kesäkuu 11, 08:30:21
Poliitikkojen kravaattien värejä kun katsoo,,niin pinkki on 2010-luvun äijäväri.

Tai niin ne ainakin luulee.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 20 kesäkuu 11, 20:27:59
Kun kyseessä vaimon mopo
niin äijäväritys tarvi ollakaan
satulan verhoilun teki sovan masa
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Miska - 21 kesäkuu 11, 07:03:59
Lainaus käyttäjältä: tuuba - 20 kesäkuu 11, 20:27:59

satulan verhoilun teki sovan masa


No ei ihmekään kun näytti niin hyvälle.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Don Quijote - 21 kesäkuu 11, 08:51:47
Lainaus käyttäjältä: tuuba - 20 kesäkuu 11, 20:27:59
Kun kyseessä vaimon mopo niin äijäväritys tarvi ollakaan

Hyvä kuitti  ;D
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: jesse - 21 kesäkuu 11, 14:38:13
muutama vuosi sitten yhtä autoa maalatessa keksin lakkaan laittaa punaista helmiäistä...
sitä sitten lurahti aika reippaasti ja pohjaltaan hopeinen auto muuttui vaalean punaiseksi ::)
ensin mietin että kehtaako sillä enään ajaa ollenkaan mutta totesin että kyllä minussa senverta "äijää" on että itsetunto kestää ajaa pinkillä autolla  ;D
naisia kyllä tuo auto veti parkkipaikoilla puoleensa  :P
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 26 kesäkuu 11, 17:01:41
no joo tällä viikolla saanu taaas aikaseks jotain
viimeset osat tuli tilattua ja pitäs tulla ens viikolla
tokkäsin mopon pihalle ja ajatteli siivota vähän tallissa
rupiaa näyttämään mottoripyörältä
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Kokkonen - 26 kesäkuu 11, 18:24:54
Hyvältähän se näyttää. Mun mielestä kannatais saada tuo eturattaan toteutus näkymään myös lopullisessa varsiossa. Asettaa haastetta koneen posken muotoilulle.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 16 heinäkuu 11, 09:51:10
no eilen eka pikku koeajo
etujarru toimii kai jotenkin takajarrussa joku tosi paha mato ei toimi yhtään...joten riittääkö 5/8 männällä oleva työsylinteri nissinin nelimäntäselle puristajalle männät siiinä on 2*31mm ja 2*27mm.
ilmaa ei pitäs enää olla systeemissä.
ja sitte kaasari asiaa.
pikku kaasulla menee ihan mukavasti mut ku hiukan vääntää levälleen päin hyytyy heti ja pätkii ihan vitusti ->liian pieni pääsuutin?
kuvassa oleva reikä super e:n etuosassa liittyy käsittääkseni jotenkin kohokammion paineen tasaukseen.
pitäskös siihen laittaa joku suodatin viritys tai vetää vaikka kahdella nipalla letkunpätkä imutorveen suodatin elementin sisäpuolelle.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Rautahauli - 16 heinäkuu 11, 10:28:30
Naapuruvoorumin Motopediasta luntattu sössön kaasarinsäädöstä:

Jos S&S Teardrop-ilmanpuhdistaja korvataan korvikeosalla, poista kohokammion lisäilman plugi [14]. Älä koskaan käytä pelkkää kiihdytys-suppiloa kadulla ajettavassa moottoripyörässä! Aiheuttaa heikkoa kaasun vastaamista.

(http://www.hdcf.fi/wiki/images/7/74/S%26S_SuperEG_osat3.JPG)
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Kokkonen - 16 heinäkuu 11, 14:01:30
S&S ohje sanoo tuosta plugista (14):

LainaaBowl vent screw should be removed for any all-out racing application which includes use of air horn or air cleaner without filter element. Exposed passage in carb body maintains equal pressure between float bowl and atmosphere.

Joka mun ymmärtääkseni pitäis olla auki vapaaseen tilaan, kun käytetään suppiloa tai koteloa ilman suodatinta. Kait siihen voi jonkun suodattimenkin laittaa, mut en laittais sitä päättymään imutorveen.

Tuo muutos kannattanee tehdä ennen kuin alkaa mitään muuta kohtaa säätelemään.
Jos kone ampuu putkiin, niin saattaa olla liian rikkaallakin....
Ja kiihdytyspumppu sitten ihan minimille.

Paineen tasasusta tapahtuu myös ylivuotoletkun kautta, joten tsekkaa jotta sekin on auki ja vapaana.

Säätöohjetta löytyy myös foorumistamme: S&S E säätöohje (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1825.0)
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 01 elokuu 11, 21:27:23
jokunen ilta tullu sahailtua tossa piha kadulla ees taas ja naapureilla varmaan hermot hirressä... no väliäkös tolla kyllä maailmaan meteliä mahtuu.
jarrut saanu toimimaan jotenkin mutta jos siinä jarrutestissä pitäs sataa päästä niin ei ainakaantällä hetkellä tarvi mennä.
kaasarin säädöt melkolailla mehtässä siis isot suuttimet tänään hain hiukan pienenpiä tilalle.
tällä hetkellä pääsuutin .070 ja välialue .0265.
otin tilalle pää suuttimia .068 ja .066 ja välialueelle .030 ku herra Kulmala oli sitä mieltä saattaa olla alapää jo hiukan pieni.
muita ongelmia on tällä hetkellä rosteri imusarjan totaalinen jäätyminen...keitto se vaan virtaapi niin perkeleesti syynä saattas olla pitkähkö imutorvi ja väärä seos.
lisäksi tuli otettua toi dynan 2000 pois kun epäilin että on joteski rikki kun tuntu että kipuna tulee ihan miten sattuu nyt kärjet paikallaan.
en tiedä toimiskohan alumiinista tehty imusarja paremmin ton jäätämisen osalta kun toi armafeksi alumiini teipillä kiinnitettynä tossa imusarjan ympärillä ei varsinaisesti ole mikään kaunistus (jokkis miehet tykkää kai).
oliskohan jollain tietoa mistä sais ostaa alumiinisia tuubikäyriä vai onko sellasia olemassakaan?
vittu alkaa mennä hermot näinkin rauhalliselta jätkältä
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 04 elokuu 11, 22:05:25
alkaa pikkuhiljaa rautis toimia.
välialue sutiksi valikoitui 295 ja pääsuuttimeksi 66 ja kiihotin ihan kiinni.
muuten mennee jokseenkin mukavasti ja veto on hyvä mutta ihan urku auki räkii niin perkeleesti siis siellä ihan lopussa.
ajattelin kokeilla vielä 64 pääsuutinta josko muuttuis paremmaks. vai olisko jotain hyviä vinkkejä yläpään kohilleen saattamiseks?
puola meni oikkariin ja halkes, housut on palanu putkiin joku sata kertaa, muuta mamma pääs koittamaan tänään miltä se rautavoima tuntuu siellä jalkovälissä.MVI 5405 (http://www.youtube.com/watch?v=bQTGHJftDc8#)
mahtaako olla pannu kuumana?

Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Rezi - 05 elokuu 11, 00:09:20
Mamman ilmeestä päätellen mieluinen pyörä. Ja mikä ettei, onhan se makean näköinen bobberi!!
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: DX - 05 elokuu 11, 22:52:29
Mamma hymyilee eestä ja takaa,taitaa olla mieleistä kyytiä ;D
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 13 elokuu 11, 10:52:08
no tuli kokeiltua pääsuuttimeksi 66 tilalle 64 niin rupee ampumaan putsariin eli menee kait laihalle.
välialue mun käsitykseni mukaan olis aika kohdillaan kun suutin on 0295 ja seosruuvi 1,5 kiekkaa auki vai kuinka?
mulla on rosterista tehty imusarjan mutka tossa ja se hiukan jäätää mutta kun otin sen välistä pois ei mun mielestä tapahtunut oikein mitään.... joten mitäs helvettiä tässä ruvetaan tekemään?
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 14 elokuu 11, 09:14:21
eilen toimi aluks melko hyvin alhaalla mutta ylhäältä ongelma ei ole poistunut no ajelin koneen kunnollla lämpimäks seurauksena se että motti rupee käymään ihan miten sattuu suuttimina eilen 68 ja 031.
kylmänä toi tuntuis toimivan kaikkein parhaiten
nyt rupiaa olemaan jo konstit tosi vähissä :(
tuli sellanen juttu mieleen että minkälaisia oireita kärkisytkän kanssa voi aiheuttaa 3 ohmin puola vai aiheuttaako mitään?
ja toinen asia joka juolahti mieleen että jos on käynyt niin että nokkien ajoitus olisi mennyt jotenkin vituiks (yritin kyllä katella valokuvistakin että miten neon sinne tullu laitettua mutta ei niistä oikein näy niitä merkkejä) jos siellä olis ajotus pielessä niin voiko se aiheuttaa tollasta yläpää kuolemista?
entäs jos ennakko limppujen jouset on liian löysät ja ne antaa maksimi ennakon liian aikaisin?
kärkivälikin tuli säädettyä eilen samaksi kummallekkin kärsälle eli 0,4
nyt ois kaikki neuvot enenmän kuin tervetulleita.


Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Kokkonen - 14 elokuu 11, 12:43:49
Lainaus käyttäjältä: tuuba - 14 elokuu 11, 09:14:21
tuli sellanen juttu mieleen että minkälaisia oireita kärkisytkän kanssa voi aiheuttaa 3 ohmin puola vai aiheuttaako mitään?
ja toinen asia joka juolahti mieleen että jos on käynyt niin että nokkien ajoitus olisi mennyt jotenkin vituiks (yritin kyllä katella valokuvistakin että miten neon sinne tullu laitettua mutta ei niistä oikein näy niitä merkkejä) jos siellä olis ajotus pielessä niin voiko se aiheuttaa tollasta yläpää kuolemista?
entäs jos ennakko limppujen jouset on liian löysät ja ne antaa maksimi ennakon liian aikaisin?
kärkivälikin tuli säädettyä eilen samaksi kummallekkin kärsälle eli 0,4
nyt ois kaikki neuvot enenmän kuin tervetulleita.

-3 ohmin puolasta olen ymmärtänyt, ettei se tuohon vaikuta, vaan lähinnä komponenttien kestävyyteen. Kondensaattorin kunto sensijaan vaikuttaa paljonkin yläpään toimivuuteen.
- jonkun nokan ajoitus pielessä yhdellä hampaalla vois olla mahdollinen syy vaivaan
- sytytys ennakko kannattaa katsoa strobolla. Jos täysi ennakko tulee jossain 2000 rpm kieppeillä kaikki ok. Mut jotenkin tuntuis ettei tuo vaiva olis tähän pulmaan syynä.

Tarkasta vielä venttiilien säätö. 
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 14 elokuu 11, 13:17:20
kyllä se kärkisytkä näköjään tarvii sen 5 ohmisen nyt menny 2 kpl 3 ohmisia onneks löysin yhen 5 ohmisen nyt kaapin perukoilta katotaan josko nyt rupiais laulamaan :-\.
no niin sällin päikkärit ohi ropaamis aika siinä samalla.
nyt mentiin paljon parenpaan suuntaan kun vaihdoin ton puolan ja sit pari kuukautta vanhan virtalukon joka oli eilen jossain vaiheessa sylkeny puolet sisuksistaan pihalle.
toi konkka se tuskin koska mä olen senkin vaihtanu jo pari kertaa tosin empä tiiä onko nekään ollu rikki, voiko sen jotenkin mitata?
täytyy semmonen läpinäkyvä tulppa hankkia jostakin niin saa strobon kanssa katottua ton sytkän.
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 17 elokuu 11, 22:37:01
jarrutesti läpi tänään "mennen tullen". Oli vielä kai ihan ok jarrut.
Ei vaan meinannut säädön keskeneräisyydestä johtuen kulkia 100 ku alamäkeen ;D
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 18 elokuu 11, 17:29:13
ja tänään leimattu ilman ongelmia
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: Miska - 19 elokuu 11, 09:12:22
Lainaus käyttäjältä: tuuba - 18 elokuu 11, 17:29:13
ja tänään leimattu ilman ongelmia

Onnitelut!
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: sepsi - 19 elokuu 11, 17:46:30
näin aamulla livenä liikenteessä, hienolta näytti, huomenna näytille urheilupuistoon?
Otsikko: Vs: rautis -82
Kirjoitti: tuuba - 19 elokuu 11, 22:43:52
kiitos vaan
joo ois tarkotus viiä se urkkapuistoon, hiukkasen se on vielä kesken mutta ei anneta häiritä.
vituttaa ku puola hajos ja nyt siinä roikkuu keltanen accelin puola nippusiteellä ja on muuten nätti yksityiskohta ;D
etteivaan oltu aamulla kahvilla samassa paikassa?