Finnbikers

Tekniikka / Muut => Sähköt => Aiheen aloitti: Longben - 16 marraskuu 10, 07:52:24

Otsikko: Sporsterin puolat
Kirjoitti: Longben - 16 marraskuu 10, 07:52:24
Jos korvaa (-91) sportsterin vakiopuolan kahdella erillisellä puolalla niin pitäisikö laittaa 5 ohmin versiot?
Nehän kuuluisi nähtävästi kytkeä rinnan?
Otsikko: Vs: Sporsterin puolat
Kirjoitti: Kokkonen - 16 marraskuu 10, 13:50:40
Niin Dyna tuon määrittelee. Mutta miksi...on selvittämättä.

Börjen kysymys liittyy samaan asiaan: Dyna S sytytys (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=461.15)

Vastaus puutuu...edelleen.
Taitaa olla illaksi pähkimistä, jos ei tule foorumilaisilta sitä ennen apuja.  :)


Edit: linkin ulkoasua muutettu
Otsikko: Vs: Sporsterin puolat
Kirjoitti: Jasu - 16 marraskuu 10, 14:21:52
Ihan villi veikkaus, näin sähköopillisesti ajateltuna. Ei sytkän pääteaste kestäis kahta  kolmeohmista rinnakkain, kun siitä tulis "vain" ½ ohmia tuolloin. Viisiohmiset rinnankytkettynä tekee sen kaksi ja puoli ohmia, ja se on varsin lähellä kolmea joka on vakiopuolan arvo...

Olisko tuossa se syy..?
Otsikko: Vs: Sporsterin puolat
Kirjoitti: Kokkonen - 16 marraskuu 10, 18:48:27
Kyllä tuo sähköopillisesti tuntuis loogiselta, ainaskin dual fire sovellutuksessa.

Tuo mainitsemani Dynan suositus koski sen S-sytytyksiä. 2000i suositus on 2,8 - 3,5 ohmia sekä dual että single firessä.
Samoin Spykellä ja Mallorylla on omansa.
Joten yleispätevää vastausta ei voi mielestäni antaa, vaan se riippuu käytettävästä sytytysmoduulista, jonka valmistajan suosituksia kannattaa noudattaa.