Finnbikers

Tekniikka / Moottori => Flathead => Aiheen aloitti: Kokkonen - 19 maaliskuu 09, 10:23:48

Otsikko: Stroker WLA
Kirjoitti: Kokkonen - 19 maaliskuu 09, 10:23:48
WLA:n saa näköjään strouker kampiakseleita eri iskunpituuksille ja mäntääkin oli tarjolla 0.08 tuuman ylikokoon. Laskeskelin että Lätyskän kuutiot 4,5 tuuman iskulla 0.08 männällä olisivat 925cc  :o
Ja vielä olis pidempääkin iskua tarjolla. Onkos kellään mitää tietoa lätyskän stroukkaamisesta näillä tai muilla palikoilla?

Linkki esitteeseen (http://www.truettandosborn.com/45-Wheel-Flyer.gif) ja valmistajan sivuille (http://www.truettandosborn.com/flywheels.htm)

Esite vielä tässä, mutta jos ei näy kunnolla, käytä yo linkkiä.

(http://www.truettandosborn.com/45-Wheel-Flyer.gif)
Otsikko: Vs: Stroker WLA
Kirjoitti: Flättäri - 23 maaliskuu 09, 23:00:28
Mulle tuli omaan mottiin noi T&O:n limput 4,5" iskulla. Samalla otin valmiit stroker-männät, että käypi vakio veivit. Lohkoista ja sylinterinhelmoista joutu snurraamaan jonkunverran tavaraa pois, jotta mahtuu pyörimään. Alkuun haaveilin 4 5/8" limpuista, mutta olis muistaakseni joutunu laittaa korokepalat sylinterien alle + muut ongelmat, esim. imusarja ei enää sovi suoraan. Vielä ei ole kone ollu tulilla, joten lopullisesta toimivuudesta ei ole vielä tietoa. Limput ja männät tuli Victoryn kautta, mutta taitaa nykyään saada vaikka 45partsilta.
Otsikko: Vs: Stroker WLA
Kirjoitti: Kokkonen - 24 maaliskuu 09, 21:01:40

Mites sitten tuo nokka-akseli puoli hoituu? Onko jotkut spesiaalit?

Millaisiksi puristukset nousee? Lätyskähän on aika matalapuristeinen originaalina.

Ja sopan syöttö kiinnostaa myös, joutuiko linkertti hyllylle?

Mielenkiinnolla odottelen myös ensimmäisiä käynnistys- ja koeajoakommentteja.
Otsikko: Vs: Stroker WLA
Kirjoitti: Flättäri - 24 maaliskuu 09, 23:06:10
Nokiksi tuli WLDR:n nokat, eli vähä kireemmät ku vakiot. Varovaisen laskuarvion mukaan puristukset olis jossain 8 pintaan, täytyy vielä mittailla kansien oikea tilavuus ja sylinterien relievauksien tilavuus. Soppaa syöttämään tuli hommattua 34mm Mikuni. Tarkotus ei ole tehdä mitään suola-aavikko ennätys moottoria, vaan paremmin vääntävä ja pidemmille välityksille sopivampi. Neitsyt starttiin ja koeajoon menee kyllä vielä tovi, kun tuossa basket casessa täytyy joka ikinen osa käydä läpi tai tehdä. Pikku hiljaa.
Otsikko: Vs: Stroker WLA
Kirjoitti: Springveli - 07 huhtikuu 09, 17:15:42
Suosittelen magnetoa sytytystä hoitamaan.
Sopii lättäriin kuin nyrkki silmään  :) ja tehoakin lisää varmaan 10%

Ite aikoinaan piristin lättärin mottia,
niin hiotutin nokat GT Motorilla oliko ne nyt "Psyko 1"
kaasarina oma Linkert WR:n sisäkurkulla,
limppuja kevennettiin hiukan,
kansia madallettiin muutama milli ja sylintereihin tehtiin tuo relievaus.
Venttiilit tuli lautaseltaan isommat,mutta kanaviin ei satuttu,
näytin pyttyjä yhdelle kansien virittäjälle niin kehu jotta "älä satu kanaviin"
korkeintaan hiukan rösöjä voi putsata,on kuulemma hyvät noin. ;D
Täytyy sanoa jotta eroa oli vanhaan kuin yöllä ja päivällä. Kyllä lähti!  :D

No tämä nyt ei liittynyt oikein tohon stroukki juttuun...
Otsikko: Vs: Stroker WLA
Kirjoitti: Flättäri - 07 huhtikuu 09, 20:32:32
Tuossa tuli lauantaina Mannelta haettua elktroninen sytkä kipinää hoitamaan. Suunnitelmis on rakentaa magneeton näkönen kotelo jakajan päälle ja puola työntää sinne myös, on ne makneetot sen verran komeita. Muutenkin sähköpuoli päivittyy 12volttiseks. Sylinterien kanavista tuli valurosoja tasoteltua.