Siirtäkää jos on väärässä paikassa, mutta mua kiinnostaisi pelkästään pannun kokemukset =)
Vaihdoin pannuun s&s super e niin minkä kokoisilla suuttimilla olette ajelleet? eihän niitä nyt voi suoraan verrata mut jos vähä tietäs suuntaa, muistaakseni mulla välialue 32,5 ja pää 74.
Ja minkälaisiin kulutus lukemiin ootte päässyt? Mulla tuli turhan pieni tankki 8,5l niin rupes kiinnostaan seurata kulutusta. tänään sain mitattua aika rauhallisella ajolla 7,2 joten ehkä sillä uskaltaa sen 100km ajella.
29,5 ja 70, 84" kokoinen pääkone. Kulutus maantiellä 4-5l.
7,2 kuulostaa jotenkin isolle.
Mulla pitäis olla aikalailla vakiokuntoinen. Tuohan olis jo liian hyvin jos 5l pääsis =) Nuo kulutus lukemat erityiseti kiinnostaa siksi kun mulla on aina ollu ajatus et nuo vanhat vie paljon, mutta jos 5 pääsee niin kyllä mun pitää koittaa sit suuttimia vaihdella.
vitosen kieppeille pitäs tosiaan päästä.
Kun säätelet kaasaria, ota se kiihotuspumppu pois päältä. kun säädöissä, takas päälle, ja vain about puoli kierrosta auki.
joo pitää ny aluksi koittaa hakee vähän pienemmät suuttimet.
Lisäkysymyksenä olis et pitääkö pannun moottorissa käyttää venttiilin suoja lisäainetta?
Nyt suuttimia vaihdeltu, mutta piti laittaa vähä mitä sattui löytymään eli välialue 31 ja pää 68. Pitäisi tietysti ajaa sama lenkki kuin aiemmallakin kerralla niin pääsis tarkempiin tuloksiin mut tällä pätkällä tuli ajeltua motarilla reipasta nopeutta, vähän mutka tietä ja perus maantietä. Eikä todellakaan millään hissuttelu ajotyylillä niin kulutus silti putos 6,2 ja mikä parasta tuntuisi vetoja löytyvän enemmän yläkierroksilla nyt kuin aiemmin.
Lainaus käyttäjältä: -wla- - 25 elokuu 10, 21:20:39
Lisäkysymyksenä olis et pitääkö pannun moottorissa käyttää venttiilin suoja lisäainetta?
Lisäaine on paikallaan, kun pakoseeti on suoraan kansivalussa, kuten esim Rautapäässä. Pannussa on erilliset seetirenkaat, joten senpuoleen ei pitäs tarvita, mutta mitä materiaalia ne ovat?
En tiedä kestääkö alkuperäiset miten?
Jos ei tietoa, niin voishan sitä varmuuden vuoksi käyttää.
Teren!
Itellä vakio "74 pannu ja Sössö E, suuttimet 32 70...pikkasen pölläyttää
kun raanaa availee reippaammin mutta parempi rikkaalla ku laihalla...
kulutus luokkaa5,5-6 satasella ja lisäainetta AINA tankkiin,vanhat kannet&seetit ;D
En perkele saa tota kulutusta tippumaan kuitenkaan kun tuntuu et 32 pienemmällä ei pelaa vaan aivastelee kaasuttajasta. nyt o 32 ja 70 kiinni ja tän päivän testilenkin perusteella kulutus 7,3l / 100km. kiihdytyspumpunkin oon koittanu niin pienelle laittaa kuin mahdollista. Ei kai täs auta kun ruveta tekeen uutta tankkia.
Lainaus käyttäjältä: -wla- - 11 syyskuu 10, 00:16:03
kiihdytyspumpunkin oon koittanu niin pienelle laittaa kuin mahdollista.
Kuinka pienelle? sitä ruuvia pitää kääntää vaan ihan inasen...
Ootko kokeillut lenkkiä ajaa niin, ettei pumppu oo käytössä?
Onko sytkäennakko kohdallaan?
No nyt se kiihdytyspumpun ruuvi on kolmevarttia auki ja melki nyt jo liian pienellä jos paikoillaan kääntää rivakasti kaasua, mut pitäs tosiaan koittaa ajelle ilman pumppua kokonaan.
Sytkää en oo kattonu kun pelaa niin hyvin. Laakin peli eikä potki takas, mut voishan sitäkin katsoa.
Super B vaihtuu Super E:hen. Koneena Panhead 1200cc. Vakio, paitsi Andrews J nokka. Hyvin virtaavat äänenvaimentajat. Hyvin virtaava suodatin. Entiset suuttimet Super B:ssä oli 0.032 ja 0.078. Pelas ihan OK. Tässä käytetyssä Super E:ssä on paikallaan 0.028 ja 0.074. Ollut -84 1340cc Shovelissa. Näyttäs että useat käyttäneet paljon pienempää pääsuutinta. S&S:kin suosittelee 0.066-0.072". Onko kokemuksia millä suuttimilla kannattas lähtä kokeileen säätöjä?
Mulla on ja tuo kulutus ollu enemmän ku muilla, enkä oo keksiny millä helevetillä pääsis alle 7 litran.Vuos tolokulla joogannu niitten suuttimien kans ees takasi ja mikään ei oo hyvä,,,hermoon käy !!! Nyt siä taitaa olla 295 ja 70 kiinni ja saahan taas nähärä että soppa maittaa,,,
onko puristukset kohillaan jos hirveen matalat ni kyllähän se lupsuttaa (puhaltaa läpi)
Joskus ku oli viel pannareita, viimevuosituhannen hämyssä ja niit ruokki sillä pitkällä-sössöllä mis ei pumppua, onks se nyt sit "B" ni kyl se oli helpompi päästä seittemän litran päälle ku kuuden alle satkulla seka-ajossa. Ei se tasasen rauhaisas maantieajossakaan pannu ilmalla mennyt mut vakiokokoinen vajaaseen kuuteen ehkä. Nyt kun on EVO & CV ni nyt menee vähän. Aikanaan mun bigbore stroukker pannari meni taloudellisesti ajaen tienpäällä just 200km tankkausvälin 5gal tankeilla ja loppu mentiin jo ressulla.
Epäilin jo kesällä että mulla taitaa vuotaa imusarja kun oli eriväriset tulpat takana musta ja edessä vaalea ja niinhän se oli että etupytyn o-rengas tiiviste oli mennyt paskaksi kun kannsta on pikku pala murtunut pois. tarkoitus oli jo vaihtaa kaasuttajaakin su:hun mutta ei täs nyt kerinnytkään just niin laitoin takas s&s lattakumirengas tiivisteillä joten taas alkaa sama suutinjumppa kun pääsee radalle.
Lainaus käyttäjältä: filtteri - 14 huhtikuu 11, 17:48:55
onko puristukset kohillaan jos hirveen matalat ni kyllähän se lupsuttaa (puhaltaa läpi)
Jep porattu ja mittailtu.Että lupsuttaahan se :)
Tänään pistin pannun tulille ekaa kertaa tälle kesälle. Nyt ei imusarja vuoda ja sytytyskin oli aivan päin persettä edellisten säätäjien jäljilta, niin on aivan uudenlainen ongelma kun pitää vaihdella pienempiä suuttimia jos haluaa käyttää ilman putsaria. Mullahan on goodsonin putsarikotelo jossa ei ole mitään valmista suodatinta. netistä löysin pienen power filtterin joka on käytännössä lähes läpinäkyvä "verkkolaippa" imuaukon eteen koska tilaa on vähän. Nyt on kiinni 31/68 suuttimet ja vieläkin prötää ja lykkää mustaa jos suodatin on paikoillaan. Nyt pitää käydä hommaas lisää suuttimia niin voi jatkaa testaamista.
Laitetaan nyt tälle jutulle päätös mun osalta. Ainakin tälle kesää jäi 31/68 suuttimet ja kulutus on n. 5,6-5,8l/100km ja se kelpaa minulle. Goodsonin kotelosta jouduin luopumaan kun eipä tuo power filtterin suodatinkaan toiminut vaan hommasin k&n putsarin niin alkoi ilma kulkemaan.
kaverilla pannussa harleyn orggis keihin ja pelaa ku buick, 4-5 litran välille jää kulutus.
Vaikka ketjulle pantu loppu, jatkan silti. STD kannet, .030 ylikoko, s&s E 285/72.
autom.jakaja. Kulutus n. 5l satasella.