Tuossa toisessa 96cid TC -> 103cid bigbore -> 123 hp (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=150.0) topikissa on otettu kovasti pollea koneesta ulos.
Juttelin yhden virittäjä expertin kanssa joka kertoi että parhaan teho/hinta suhteen saa hengitys muutoksilla yhdistettynä uuteen nokkaan. Puhetta ei ollut että mikä se olisi se suositeltu nokka.
Olisi kiva kuulla kokemuksia/mietteitä että mikä olisi edullista viritystä ja missä menee raja että pitää jo vaihtaa seuraavaakin komponenttia? Ainahan ne komponentit pakettina kulkee, mutta olisi kiva tietää että kuinka suuria tehoja voipi olettaa vaikka tuolla nokan vaihdolla ennen kuin pitää vaihtaa nokka ja porata sylinterit ja kannet.
Moro.
Tuo 96" piristys kiinnostaa täälläkin.
Tarjottiin SE:n 203 nokkaa, mahtaneekö käydä näihin uusiiin 96" touringiin.
On ilmeisesti tarkoitettu 88" koneisiin.
Muut muutokset on V&H monster-ovals pöntöt ja Power duals etukäyrät, putsari ja PC-v...
Minua kanssa kiinnostaisi 96tc koneen big bore kitit.Onko tietäjiä paikoille josta voisi kysellä,muita kuin Harleyn omia satseja.Mieluiten stage 2.
Lainaus käyttäjältä: Fat bob - 04 toukokuu 09, 21:24:11
Minua kanssa kiinnostaisi 96tc koneen big bore kitit.Onko tietäjiä paikoille josta voisi kysellä,muita kuin Harleyn omia satseja.Mieluiten stage 2.
Richard Nallin Motorsport valmistaa 107 cu in kittiä. (http://www.richardnallinmotorsports.com/products/TC96BoltOn.html) Oliko niin, että tämä herra on vaikuttanut aikanaan NHRS puljussa?
Revolution Performance (http://www.revperf.com/TwinCam/twinCamPerformKits.html) on myös menossa mukana omilla kiteillään.
Muskelimoottoreistaan kuuluu Axtell (http://www.axtellsales.com/) valmistaa myös kookkaita pyttyjä Twin Camiin.
Valmiista Stage 2 sarjoista ei mulla ole tietoa, sen enempää kuin kokemuksiakaan yllämainituista valmistajista. Jos perstasku kestää niin olisko osoite Axtell???
Kovan luokan tietotaitoa löytyy myös osoitteesta http://www.zippersperformance.com/
Toi sataseiska taitaa olla enemmänkin vanhempien 88 cid moottorien bigborekitti, ysikutosiin tarjotaan 103 ja 117 cid vakiokampuralla (vastaavat kasikasikoneeseen 95 ja 107 cid) ja sitten isojen poikien moottoreita 124 cid asti stroukkilimpuilla.
Kyllä Nallin ja Revolution sivuillaan tuota 107:aa tarjoaa TC96:een. Näytti olevan Stage-sarjojakin tarjolla. Axtelin kanssa onkin sitten vaikeampi ottaa selvää....mutta kysyvä ei kauas eksy :)
Mitäs noista nokista ootte mieltä 10.5 puristeisten mäntien kanssa,koneesta ei kuitenkaan ole kierroksia ottaa paljoa yli 6000.Entäpä nuo ratasnokat,onko niistä sanottavaa hyötyä,pienemmän kitkan lisäksi. 117" kittiä vähän tossa katselin kuutoiiden puolesta ja tuli mieleen vielä sekin,että mahtaako alkuperäinen ruiskurunko enää riittää sopan syöttämiseen, vai meneekö sekin vaihtoon.
Muutokset on V&H monster-ovals pöntöt ja Power duals etukäyrät, putsari ja PC-v.
Takapallolta 82 HV/129 NM..
Tuli mukava ajettava..
Kyllä se ratasjakopään suurin etu on sen kestävyys ja tarkkuus verrattuna ketjuvetoiseen, ei niinkään pieni kitka. Nokka-akseli kannattaa valita ensiksi käytetyn puristussuhteen ja seuraavaksi ajotottumusten mukaan, liian mieto nokka yhdistettynä korkeapuristeisiin mäntiin vaikeuttaa käynnistymistä ja saattaa aiheuttaa detonointia.
Läppärungon riittävyys on vähän kiinni pyörän mallista ja iästä, uudemmissa matkamalleissahan on jo vakiona isompi reikä. Kuten tuossa toisessa topikissa näytettiin niin kyllä vakiollakin saa asiansa osaava dynottaja kunnioitettavia lukuja mutta jos lähdetään kuutiotilavuutta kasvattamaan noinkin rajusti niin vakio läppärunko saattaa muodostua heikoimmaksi lenkiksi.
No nyt on 110 satsi tilattuna.Puristus suhde varsin maltillinen 9.3/1.Kierrokset aion rajoittaa tuonne 6200.Onko kellään tietoa/kokemusta mikä nokka pelais hyvin ton satsin kanssa?Ajattelin kirkuvan kotkan omaa nokkaa sinne sovittaa.
Mulla on mopossa SE 113" kitti (110+ kannet ja 10.5 ryttyä) SE264 nokat. Vetoalue alkaa vasta 3500 jälkeen, joten mikään varsinainen vääntökone ei noilla nokilla ole. Asiaan voi kyllä vaikuttaa 50mm läppärunko ja V&H Competition series 2-1 putki. Ruiskun säätöön käytetty SE Race Tuneria. Kartoissa varmaan on vielä paljonkin hieromista. Viimesin dynotulos oli 118hv/168nm takarenkaalta mitattuna. Ite en noita nokkia nyt laittaisi jos konetta tekisin.
Viikonloppuna tuli 103" stage-2 paikalleen, pääsiäisen jäkeen pääsee penkkiin, katotaan sitten tuliko muutosta...
Takapyörältä 96hp ja 156 nm.... :D
Tässä jenkkifoorumilta poimittu 200hp? kokoonpano.
2007 SE Dyna
Stock 110ci displacement.
T-Man Stage 4 Thumper heads
T-Man custom grind cams
Wiseco Forged flat top pistons (9.5:1cr)
Thundermax w/ Autotune
Procharger with 12psi pulley
Dark Horse Welded / Balanced Crank
Forged H beam rods
Cometic Headgaskets
Rinehart 2-1 exhaust (way restrictive, bike needs a better flowing exhaust)
Bike put down 194hp / 176 ft. lbs tq. to the wheel (SAE corrected) The exhaust was limiting the bike, we could have broke 200 with a better exhaust.
alkuperäinen viesti
http://www.hdforums.com/forum/dyna-glide-models/324709-procharged-se-dyna.html (http://www.hdforums.com/forum/dyna-glide-models/324709-procharged-se-dyna.html)