Henot shoveliin. Saakohan noita vielä jostain?
www.kennedyscustomcycles.com (http://www.kennedyscustomcycles.com),ne on sen Pat Kennedyn veljien firma.
OK. Ei tuolta suoraan löytyny hintaa tai kuvaa, mutta luulis tosiaan että valmistavat.
Nuo näyttäis sellasilta että pystyy avaamaan nuo kannet vaikka kone rungossa kiinni.
jäi vaivaamaan,muistelin että jossain olin nähny samansorttiset,ja löytyhän ne.www.bareknucklechoppers.com (http://www.bareknucklechoppers.com),sieltä löytyy,ainakin omasta mielestä tosi hienot
S&S:llähän on myös kaksiosaiset shovelin kopat, ei ihan ilmaiset nekään :o...
Lainaus käyttäjältä: arvo - 14 huhtikuu 10, 21:05:54
jäi vaivaamaan,muistelin että jossain olin nähny samansorttiset,ja löytyhän ne.www.bareknucklechoppers.com (http://www.bareknucklechoppers.com),sieltä löytyy,ainakin omasta mielestä tosi hienot
Hienothan ne noikin vaikkei rivotuksia, mitkä just mulle se juttu, tosin hinta on mikä on,liikaa mulle.
OT:Tuossa puljussa asia biittejä esim. Hienot kapeat t-palat, tosin ei asteita, mutta noihin kyllä pystys suht iisisti niitä tekee. Tuo askin pohjalevy säädöllä aika kohtuu hintanen 58e ;D
Aika hintavia kyllä nuo kopat.Ihme ettei kukaan ole saanut päähänsä valaa niitä itse.
Ei siinä tarvisi kuin tehdä muotit,jotka sitten kiikuttaa johonkin putkaan jossa valetaan alumiinia ja ei varmasti tule samanlaisia vastaan.
OT:Tuli ebaysta ostettua uus Hardcore Chopper lehti Japanista,niin siinä oli tämmösistä kapeista ja super kapeista t-kappaleista.Semmonen kuin Vida motorcycle tekee niitä,googlella löyty ja projekteissa oli kuvaa,jaappanin taito ei itsellä ole häävi,mutta sieltä löytyy.Tämmönen kuin Hogkillers niitä edustaa kaliforniassa.
Lainaus käyttäjältä: Antti S. - 14 huhtikuu 10, 22:29:32
Aika hintavia kyllä nuo kopat.Ihme ettei kukaan ole saanut päähänsä valaa niitä itse.
Ei siinä tarvisi kuin tehdä muotit,jotka sitten kiikuttaa johonkin putkaan jossa valetaan alumiinia ja ei varmasti tule samanlaisia vastaan.
Niillä valetuilla biiteillä ei tee vielä mitään. Ne täytyy koneistaa sen jälkeen ja se se suurempi homma on.
Onks joku joskus nähnyt missään mittoja esim. shovelin rockerboxiin työntötankojen reikien asemasta ja varsinkin suojaputken tiivistepinnan kulmasta?
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 15 huhtikuu 10, 07:57:53
Lainaus käyttäjältä: Antti S. - 14 huhtikuu 10, 22:29:32
Aika hintavia kyllä nuo kopat.Ihme ettei kukaan ole saanut päähänsä valaa niitä itse.
Ei siinä tarvisi kuin tehdä muotit,jotka sitten kiikuttaa johonkin putkaan jossa valetaan alumiinia ja ei varmasti tule samanlaisia vastaan.
Niillä valetuilla biiteillä ei tee vielä mitään. Ne täytyy koneistaa sen jälkeen ja se se suurempi homma on.
Onks joku joskus nähnyt missään mittoja esim. shovelin rockerboxiin työntötankojen reikien asemasta ja varsinkin suojaputken tiivistepinnan kulmasta?
Juuei teekään,ja en sitä sanokaan että tuollaisten biittien koneistaminen olisi mitään karkinsyöntiä.Päinvastoin,röökiä palaa varmasti jokunen aski noita pähkiessä.
Mittojakaan ei varmasti saa mistään selville,parhaiten varmaan pilkkomalla parin alkuperäisiä rockerboxeja...
Mutta on tässä maassa kyetty ihmeellisempiinkin suorituksiin,joten ei se nyt kai täysi mahdottomuus ole.
Eiköhan ne kulmat aikansa kalikoita pyöritellen löytyis. Vippasakselien paikat kyllä löytyis 3-D mittakellolla helposti, saattaa olla että tönärin tiivistepintoihin joutuis kiinnittelemään jotain apuvarsia/tasoja jota pitkin sit ajelis kellolla. Tietysti rockerit pitäis olla jollain tavalla suorassa (ylösalaisin) kiinni 5-akselisessa jyrsinkoneessa.
Mutta kuitenkin melkoinen määrä työtä. Jigejäkin pitäis tehdä useampi eri vaiheisiin. Meinaan että yhden parin koneistuksessa ei paljon järkeä olis. Nuo kaksiosaiset on tietty vielä orginaaleja liki kaksinverroin työläämmät tehdä (kas, sieltähän se syy hyvään hintaan tulikin...).
Mutta jos joku haluaa oikeasti pistää rahaa kiinni ja alkaa valamaan rockereita isommassa sarjassa, niin voisin koneistamisia tosissani miettiä. Ihan pelkästä innostuksesta ei taida vielä jaksaa alkaa niitä jyrsinkoneeseen virittelemään...
P.S. Tuli viikko sitten ihailtua Jl meccanican (suomalainen kilvanajotiimi) poikien uutta kilpuria. Rautiksen alakerta, missä shovelin yläkerta lyhennetyillä pytyillä (en nyt muista iskua). Mm. tönärin alkuperäiset reiät oli rockereissa ensin hitsattu umpeen, ja sit koneistettu uudet paikat sporsterin kulmilla. Kopissa oli evon vippakset, ja oli siinä kuulemma vähän askaretta muuallekin koneen sisään asetelluissa kalikoissa ollut. Sanoivat ettei kuulosta enää seittemässä tonnissa harrikalta... Aivan tolkuttoman hieno meininki äijillä!
www.jlmeccanica.com (http://www.jlmeccanica.com)
Lainaus käyttäjältä: Sami - 19 huhtikuu 10, 17:44:37
Eiköhan ne kulmat aikansa kalikoita pyöritellen löytyis. Vippasakselien paikat kyllä löytyis 3-D mittakellolla helposti, saattaa olla että tönärin tiivistepintoihin joutuis kiinnittelemään jotain apuvarsia/tasoja jota pitkin sit ajelis kellolla. Tietysti rockerit pitäis olla jollain tavalla suorassa (ylösalaisin) kiinni 5-akselisessa jyrsinkoneessa.
Mutta kuitenkin melkoinen määrä työtä. Jigejäkin pitäis tehdä useampi eri vaiheisiin. Meinaan että yhden parin koneistuksessa ei paljon järkeä olis. Nuo kaksiosaiset on tietty vielä orginaaleja liki kaksinverroin työläämmät tehdä (kas, sieltähän se syy hyvään hintaan tulikin...).
Joo löytyy mitat ilman muuta. Sekä tolla perinnemenetelmällä, että mittakoneella. Tarkotinkin tolla heitolla, että jos joku olis mahtanu nähdä netin syövereissä aiheesta kuvia/mittoja, niin kandeis panna muistiin.
Eihän nuo nyt niin hifejä biittejä oo, että koordinaatti konetta vielä tarvitaan? Vai onko tässä nyt jotakin mitä minä en ymmärrä? Ei se keinuvipu nyt niin justiin tuhannesosa millilleen pidä olla. Ne nyt on tehtaan jäljiltä jo muutenkin tehty paljon suuremmalla toleranssilla ;D
Unohdetaan ne tonnit, ei meistä kukaan oo niitä nähnytkään.
Mutta jokainen vähänkään jyrkempää nokkaa käyttänyt tietää ongelman, että tönärit ei meinaa mahtua suojaputkien sisällä liikkumaan. Puolenmillin virhe asemassa on jo liikaa. Sellanen virhe tulee vaan kovin helpolla jos fiiliksellä kiskasee kahteen suuntaan vinossa olevan upotuksen epämääräiseen valupintaan.
Samoin keinuvipuakselit. Niiden sijainti toisiinsa nähden ei oo ongelma. Eikä pystysuuntanen asema. Mutta entäs asema venoihin nähden. Mistä mitotetaan? Mitään kohdistustappeja ei oo. Ainoastaan vaarnojen reiät.
Enkä kyllä nää mitään valoa nähdä vaivaa tehdä rockerboxeja, mitkä on vähän sinnepäin.
Kun mun mielestä aina pitäis pyrkiä parempaan kuin on ollu. Vaikea käsittää miks tehdä jotain uudestaan, jos ei pyri parempaan kuin jo olemassa oleva.
Ilmeisesti mulle vaan kaikki koneistushommat on vaikeempia.
Tullu kai oltua duunissa liian kauan näissä mestoissa, missä "vähän sinne päin" ei riitä.
Mikä on koordinaattikone? Kaikki työstökoneethan toimii koordinaateilla.
No puolen millin virheen saa aikaan rullamitalla jos silläkään ;D
Meillä on aina puhuttu koordinaatti koneesta kun kyseessä on ollut 5-akselinen mittaus aparaatti. Mittaa siis määrätyn määrän koordinaatteja joiden perusteella voidaan määrittää jokin muoto.
Jos ny vähän on mittaajan vikaa niin kyllä sen akselin nuotten kiinnitys reikien kanssa saa kohdilleen.
Tarkoitukseni ei ollutkaan leveillä että vain minä osaan mittoja etsiä. Ainoastaan valottaa asiasta heikommin tietäviä homman haastavuudesta. Olenhan vielä täysi noviisi teihin verrattuna kymmenenkin vuoden kokemuksella.
Samaa mieltä siinä että pelkkä ulkonäköparemmuus ei riitä jos noita joku alkaa tekemään. Ehkä ne kannattais suunnitella samantien pariksi neliventtiilikansille?
Tässä samalla tuli mieleen että olisko järkeä perustaa tänne joku arkisto/osasto mittoja/tarkkuuksia varten? Sinne vois kaivaa kaikenmaailman mittoja napojen reikäpiireistä porauksien välyksiin. Helpottais koneistuksien tekijoitä/teettäjiä kun olis yksi paikka mistä vois käydä tarkistamassa.
Sen verran vielä haluaisin lisätä tähän, että venttiilin paikkakaan ei mikään täysin vakio ole. Venttiilin upotus vaikuttaa siis myös venttiilin pään paikkaan ja siten tarkka kohdistus venttiiliin yhdessä tapauksessa ei välttämättä päde toisessa tapauksessa. Minusta ainut merkittävä tarkkuus on miten keinuvipu ja tönäri kohtaa ja tämän mittauksen tekee kyllä työntömitalla riittävällä tarkkuudella.
Lainaus käyttäjältä: Sami - 20 huhtikuu 10, 15:59:06...Tässä samalla tuli mieleen että olisko järkeä perustaa tänne joku arkisto/osasto mittoja/tarkkuuksia varten?...
Tuossa: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1759.0 (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1759.0)
Lisäsin "työkalut/työstölaitteet" osion otsikkoon "koneistaminen" ja aloitin alueelle pysyvän aiheen johon voi sitten niitä mittoja kerätä.
Ferral alucast oy kruunypyy valaa kyllä jos joku haluaa moisia teettää..
Joo ja en osaa linkittää. :o
Emmä Sami sun juttua leveilynä ottanukaan. Kyllä siinä ohjelmaa on, mutta tehtävissä. Niinkuin sanoit.
Nicnacin tarina taas on silkkaa itteään.
Mutta paan ehdotuksen. Multa löytyy tallilta kolme erikokoista tönäriä ja yks syvyystönäri sekä ylimääräinen shovelin rockerbox. Toki muitakin mittalaitteita, mutta kun kerran työntömitta riittää.
Kun tuut seuraavan kerran tänne pääkaupunkiseudulle, tuu kylään. Olisin kovasti kiinnostunut mittaustavasta.
Ongelma ei todellakaan ole keinuvipuakselin korkeuden asema, vaan suojaputkien reikien ja niiden kulma. Nääs sen työntötangon ja keinun kohtaamisen määrää venanpää ja keinu. Siihen ei paljon voi vaikuttaa...
Eiköhän tää kina mun osalta oo tässä.
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 22 huhtikuu 10, 07:48:02...Nääs sen työntötangon ja keinun kohtaamisen määrää venanpää ja keinu. Siihen ei paljon voi vaikuttaa...
Ellei tee niinkuin muutama viripaja ameriikanmaalla, vipan toinen varsi poikki ja hitsaten parempaan asentoon. Tää on vissiin aika pakollinen toimenpide esim. Shovester-konversioissa että saadaan vippakulma oikeaksi.
En oo nähny minkälaanen tuo kokonaisuudessaan on tuo shovelin rocki boxi, mutta jos ei se akseli oo saatavissa timmiksi niin sitten sellaanen akseli pitää tehdä. Sitten voin tulla mittaamaan. Tai en mä kyllä pääkaupunki seudulla liiku hirveesti...oon tainnu viimeksi olla 07 american car showssa. Enkä oo kyllä näillä tiedoilla hetkeen tulossa.
Jos sulla on ylimääräisenä sellaanen rockiboxi niin lähetä mulle tänne mitottavaksi?
e: jonkin hämyisen internet kuvatuksen perusteella niin se axelsoni pitää saada siihen ulkopuolelle pitkälle jotta pystyy mittaamaan. Sitten pari justia tappia nuohin kiinnitysreikiin jotta saa aseman niihin katottua.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 huhtikuu 10, 08:43:44
Ellei tee niinkuin muutama viripaja ameriikanmaalla, vipan toinen varsi poikki ja hitsaten parempaan asentoon. Tää on vissiin aika pakollinen toimenpide esim. Shovester-konversioissa että saadaan vippakulma oikeaksi.
Vaikka lupasin lopettaa, sen verran vielä. Kun aikoinaan tein rystyyn rullakeinuvivut ja hain just tota asentoa oikeaksi, totesin että parempi panna se keinuvipu, joka on siis putki eikä akseli, keskeltä poikki.
Ei joudu hitsisauma niin kovalle rasitukselle. Ja saumaa tulee enemmän. Eli jos on hitsausvirheitä, se antaa anteeksi. Ja paljon helpompi saada pysymään palikat oikeassa asennossa, kun akseli toimii hitsausjiginä.
Meinasin pitää turpani kiinni mutten pystynyt!
Jos meinaatte alkaa tuotannon niin älkää helvetissä kopioiko shovelin orgis koppaa ja toista tehtaan bullshit virheitä vaan käyttäkää S&S koppaa mallina voi käyttää evon keinuja joita viljalti markkinoilla ja halpoja kuin saippua + saatavana eri välityksillä! Varmaan helpompi tehdä se keinuvivun kiinnityskin kun tulee sillä evo-mallisella puikolla keinu kiinni+saa kannet voideltua tönäreitä pitkin ei tarvii sitä helvetillistä letku hässäkkää mikä tulee kun on split-kopat? Samaten jos irto kansi niissä kopissa niin voi mallailla sen koko boxsin korkeutta suhteessa venttiilin päähän mikä olis suuri plussa.
Vähän innovatiivistä tuote kopiointia pliis! niin muakin vois kiinnostaa!
Japanissa www.rogerchoppers.com (http://www.rogerchoppers.com) tekee valettuja rivotettuja koppia shoveliin
Ompa pirun hienot, vielä paremman näköset kuin Kennedyt.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pat-Kennedy-Rocker-Boxes-Knucklehead-Panhead-Chopper-/190466277914?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2c58acc21a (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pat-Kennedy-Rocker-Boxes-Knucklehead-Panhead-Chopper-/190466277914?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2c58acc21a)
Aika arvokkaita tuntuvat olevan.. :o
Lainaus käyttäjältä: arvo - 13 heinäkuu 10, 08:33:50
Japanissa www.rogerchoppers.com (http://www.rogerchoppers.com) tekee valettuja rivotettuja koppia shoveliin
Katos vaan, toi paikka on 2km päässä sieltä missä käyn duunin puolesta viikoittain. Täytyypä käydä ihmettelemässä siellä joku päivä.
Joo millin heitto ei haittaa kun tilissä. :D
Jos kannet on painevalua niin ei niitä muottejakaan pikkurahalla tehdä, kokillimuotin saisi teetettyä halvemmalla. Veikkaan kuitenkin että tehty painevaluna mutta en tiedä kun en ole irrallisia kansia hypistellyt.
E: Jaa noi jaappalaiset onkin hiekkavaluja.
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 22 huhtikuu 10, 09:12:36
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 22 huhtikuu 10, 08:43:44
Ellei tee niinkuin muutama viripaja ameriikanmaalla, vipan toinen varsi poikki ja hitsaten parempaan asentoon. Tää on vissiin aika pakollinen toimenpide esim. Shovester-konversioissa että saadaan vippakulma oikeaksi.
Vaikka lupasin lopettaa, sen verran vielä. Kun aikoinaan tein rystyyn rullakeinuvivut ja hain just tota asentoa oikeaksi, totesin että parempi panna se keinuvipu, joka on siis putki eikä akseli, keskeltä poikki.
Ei joudu hitsisauma niin kovalle rasitukselle. Ja saumaa tulee enemmän. Eli jos on hitsausvirheitä, se antaa anteeksi. Ja paljon helpompi saada pysymään palikat oikeassa asennossa, kun akseli toimii hitsausjiginä.
Sen enenpaa ottamatta kantaa valuisiin ja koneistuksiin mutta juukylla, poikkihan se vippa kannattaa/tarttee laittaa. Sama operaatio oli edessa kun nimelta mainitsemattoman kiihdytysbillet kansi tekijan tekemia kansia laitettiin meen nitro-sikaan. Kaikessa etevyydessaan oli joku keksinyt muuttaa venttiilikulmaa joka aiheutti tietenkin sen ettei sopinukkaan orkkis vippapukki/koppa eika vipat. Tehtiin uusi pukki missa vipat oli ylempana ja ulompana, ja sitten vipat poikki ja akseliin paikalleen ja tikittaa sopevaan asentoon.
Hyvin ne siella kesti, tokihan tommonen 158cid kone on matalakierroksinen mutta nostoa kuitenkin jossain 7-800 valilla, ja jousipainetta sen mukaisesti.
Noitahan saa ''sopevasti'' ostaa, mm Baisley tekee vipat tolla lailla. Ja ottaa siita minuutin hitsauksesta muutaman satasen, siis per vippa, ja luonnollisesti siihen viela aihion hinnat paalle...
Hmmm, tarttiskohan ruveta tyokseen hitsaamaan vippoja ameriikassa ::)
Jasen H tossa taas mua valistikin kun olin pari viikkoa sitten metrin paassa tommosista ''orkkis'' kopista, luonnollisesti huomaamatta/ymmartamatta mitaan.
Juu, noissa kuvissa Kennydyn kopat näkyy hyvin.
Ja onhan tuossa Denverin runko ja keulakin?
On meinaan sitten mun silmään tasan karsean rumat kopat tuos happo-keltuaisessa. Ei ihan heti tulis mieleen ruuvata mokomia omaan koneeseen.
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 18 tammikuu 11, 11:45:05
On meinaan sitten mun silmään tasan karsean rumat kopat tuos happo-keltuaisessa. Ei ihan heti tulis mieleen ruuvata mokomia omaan koneeseen.
Heh, hyvä esimerkki jälleen siitä kuinka kauheus on karsastajan silmässä, tai kuinka se sanonta menikään. Mun mielestä noi on kuitenkin hyvin asialliset kannet.
Niimpä, monimuotoisuus on vahvuus. Jos joku pitää tuollaisista niin hälle niitä on saavana, hyvä niin ja onneksi on myös muunlaisia ettei mun tartte käyttää koneessani tuollaisia.