Ei kellään sattuisi löytymään paria ylimääräistö suutinta cv-kaasarin preppaus setistä, missä tulee mukana suutin putki!? suuttimien koot 190 ja 195 hakusessa!
Nämä suuttimet siis hieman pienempiä kierteen osuudelta kuin cv:n alkuperäiset ks. kuvassa oikealla!
Olisin erittäin kiitollinen suuttimista ja luonnollisesti maksan sopivan korvauksen jos löytyy :)
Eikö todellakaan kukaan muu (kuin minun pyörän edellinen omistaja...), ole asentanut tällaista (http://purolachoppers.shop.wosbee.com/filemanager/productpics/2079picture1Upload.JPG)
settiä cv- kaasariinsa? Erään Kajaanissa vaikuttavan erittäin asiallisesti asiakkaita palvelevan yrityksen selvitettyä, että näitä suuttimia ei myydä irrallaan, vaihtoehdoksi jää vain koko setin ostaminen :-[
Ei kellään olisi tarvetta cv:n preppausetille, sarjassa tulee jousi, neula, ohjeet ja 4-suutinta ;D
...setti lähtisi vaikka 40â,¬:llä ;)
Kyllähän noita nyt irrallaankin saa, mielestäni ainakin Hotbikessa on. Manne on tosin hiihtolomalla ja palaa vasta maanantaina. Kyllä mullakin jotain on CV-pakissa, täytyy yrittää muistaa tarkistaa kun käyn pajalla.
Kenen tekemä tuo satsi on?
Rannikon MP osasta Pattijoelta itse ostin samannäköiseen sarjaa( made in Japan luki paketissa) irtosuuttimia.Oli kyllä muistaakseni Ihan normi CV:n suuttimet mitkä sopi.Voi huomenna mittoa niitä tallilla.
V-Factorin ja CC Rider ainakin ja varmaan muitakin tekijöitä löytyy.
En tosiaan osaa sanoa kenen tekele omassa pyörässä on (kun en sitä ole asentanut), mutta ensimmäisessä postauksessani näkyy tuo suuttimien ero...
V-Factorin setissä ilmeisesti nuo pienemmällä kierteellä olevat suuttimet!?
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 helmikuu 10, 12:29:16
...täytyy yrittää muistaa tarkistaa kun käyn pajalla.
Lainaus käyttäjältä: janne63 - 24 helmikuu 10, 15:32:09
...Oli kyllä muistaakseni Ihan normi CV:n suuttimet mitkä sopi.Voi huomenna mittoa niitä tallilla.
Kaikki apu otetaan vastaan 8)
En vaan raaskisi tuohon orggis kaasariin satsata ihan älyttömiä, eepäystä näkyy 42HSR:ää löytyvän lähes kohtuu rahalla, mutta jos suuttimia löytyy tuohon jo olemassa olevaan settiin niin kokeilen ensin sillä!
Ei käy tavan CV-suuttimet tuohon preppauskitin suutinputkeen - niiden kanta on isompi ja suutin ei kierry pohjaan asti vaan jää kantamaan.
Hmmm....nyt kun tosissaan vaivaa aivoja niin oisko sittenkin ollut alasuutin jonka muutin 48 kokoon....ja pääsuuttimena on sarjan mukana tullut 185.Jos sarjassa tuli mukana isompia niin ne on tallilla jouten.Huomenna viisampana.
Kannattaa kilauttaa Harrille Pattijoelle,sillä muistaakseni oli noita sarjoja purettuna.
Löytyy 190 ja 200, onko noista apua?
edellistä pyörääni kun dynotettiin ja suuttimia olisi pitänyt vaihtaa isommiksi... eikä löytynyt sopivia...
niin sillä dynon käyttäjä kaverilla oli porasarja jossa oli vitosen välein olevat terät ;D
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 helmikuu 10, 21:42:31
Löytyy 190 ja 200, onko noista apua?
...laitoin privaviestiä asiasta!
Lainaus käyttäjältä: jesse - 25 helmikuu 10, 01:08:08
edellistä pyörääni kun dynotettiin ja suuttimia olisi pitänyt vaihtaa isommiksi... eikä löytynyt sopivia...
niin sillä dynon käyttäjä kaverilla oli porasarja jossa oli vitosen välein olevat terät ;D
Tää onkin eri kivaa sitten kun uusi omistaja alkaa säätämään kaasaria 8)...
Ajattelin ihan samaa siinä sitten ihmettelee reikä männässä että mikä meni vikaan!
sehän ei sitten ole enään mun ongelma :P
mutta kyllä se oikeesti jotenkin pitäisi merkata...
tai edes hioa se kokonumero sitten pois
Onhan toi ihan yleisesti käytetty konsti, kairata reikää suuremmaksi tai tinata pienemmäksi. Alan liikkeissäkin. Mut numero pitää hioa pois. Ei sitä ittekään enää muista muutaman vuoden kuluttua....
Kyllä, olen itsekin ihmetellyt suuttimien kanssa, kattellu numeroa et kyllä sen pitäs täsmätä, ja lopulta todennut et porattu perkele...
No eihän siinä kuinkaan käy jos on isompi mitä suuttimen numero antaa olettaa ja tinalla pienennetyssä näkyy tinaakin.
Kyllä täälä paikallinen viri guru pitää vaan poranteriä tallissaan. On aina kaikkia kokoja suuttimia hyllyssä ;D
Niin paitsi jos tuntuu et käy rikkaalla, paitsi et eihän se voi, kun on guru säätäny!
...jatkan tähän aloittaamaani keskusteluun kun samasta kaasarista ja suutinongelmasta kyse.
Eli nyt kun sisäänajo vihdoin ajettu ja tässä muutaman päivän ja illan olen etsinyt säätöjä Kaasariin, mutta ei vaan toimi kuten pitää...
Tarkennusta ongelmaan, aloitetaan taustoista:
Vakio evoBT CV-kaasarilla, vakio sytkä, screaming eagle putsari ja vapaammin virtaavat vaimentajat, suuttimet 45 ja 180=> toimii!
Viime talvena tein päivitystä koneeseen:
Kannet teki ammattimies joka näitä HD:n kansia tehnyt ennenkin, laitettiin 1.944 imu ja vakio pakovena (kibblewhite black diamondit) seetitöineen ja kanavien sekä palotilan muotoilu.
Pytyt porautin ja laitoin 11:1 wisecot.
Nokaksi Andrews EV59
Pakosarjan tein itse (ihan laskurilla halkaisijat ja primäärien pituudet yms.) 2-1 mallia ja vaimentajana "supertrapp" sekin itse tehtynä...
Sytkä ultiman "dynakopio".
Kaasari edelleen se CV screaming eagle putsarilla.
Suuttimet laitoin nokan mukana tulleiden ohjeiden mukaan 50 ja 195, neula keskimmäiseen uraan=> vähän rikkaalla kävi mutta sain sisäänajon ajettua ilman ongelmia.
Nyt kun sisäänajo suoritettu ja rupesin etsimään kaasariin lopullisia säätöjä ja kokeilin antaa hanaa oikein niinkuin tosissaan, vetää aluksi hyvin, mutta puutuu totaalisesti => pääsuutinta pienemmäksi ja kokeilemaan parani hieman, mutta ei hyvä => keskialue 48, taas parani, mutta ei hyvä => pääsuutin pienemmäksi, nyt jo 180 ja keskialue 45, neulaa ylös ja ei kun testaamaan, nyt saa jo kaasua narraamalla vetämään aika hyvin, mutta ei edelleenkään puhtaasti! Vetohaluja olisi ihan oikeasti, mutta kun vielä röpöttää siinä ehkä ~4-5 tuhannen paikkeilla täyskaasu kiihdytyksessä!
Se mitä tässä nyt pähkäilen että voiko todella tuon tekemäni piristyksen jälkeen kone vaatia pienempiä suuttimia kuin vakiona!? Näitä en siis ole tullut hommanneksi, ainakaan vielä...
Neula siis niin ylhäälä kuin sen saa (alimmassa urassa) ilman prikkoja, ei ammu putsariin matalilla kierroksilla, vetää hyvin alhaalta, mutta korkeammilla kierroksilla edelleen röpöttää ja hieman empii, ei vedä puhtaasti => mikä neuvoksi? Täytyykö tilailla vielä pienempää pääsuutinta tai prikkaa neulan alle vai mitä kannattaisi kokeilla?
Olen miettinyt HSR42 tai 45:n hankkimista, mutta pitäisihän tuo saada pelaamaan cv:lläkin vai kuinka?
Ehkä tästä on jotain apua. Oman cv ongelmien kanssa painiessa netin palstoja kolutessa törmäsin useammankin ilmeisesti jotain näistä tietävän mielipiteeseen noista viritys sarjoista. Se oli poikkeuksetta kielteinen. Ilmeisesti luistin vakuumireijän poraamisella ja löysemmän jousen asennuksella saa kaasuun vastaavuden tyhjäkäynnillä paremmaksi, mutta siihen jää. Enemmän saa ongelmia, kuin hyötyä
Ostin siis poraamattoman luistin, vakio jousen ja vanhan trikin, eli kiihdytys pumputtoman cv:n neulan asensin ne ja kaasarin toiminta parani huomattavasti. Vetää tasaisesti, ei nyi eikä pätki.
Ja jos cv:n kapasiteetti arveluttaa... http://www.woodcarbs.com/carbs.htm (http://www.woodcarbs.com/carbs.htm)
Lainaus käyttäjältä: -mikko- - 13 syyskuu 10, 22:46:43
Se mitä tässä nyt pähkäilen että voiko todella tuon tekemäni piristyksen jälkeen kone vaatia pienempiä suuttimia kuin vakiona!? Näitä en siis ole tullut hommanneksi, ainakaan vielä...
Ei ollenkaan mahdotonta. Sulla on isommat venat, enemmän asteita, isommat nostot ja pienempi palotila. Eli suomeksi isompi reikä, enempi levällään, kauemman aikaa ja vähemmän tilaa.
LainaaEi ollenkaan mahdotonta. Sulla on isommat venat, enemmän asteita, isommat nostot ja pienempi palotila. Eli suomeksi isompi reikä, enempi levällään, kauemman aikaa ja vähemmän tilaa.
Jep, laitoin setin HotBikestä tilaukseen kun sieltä noita preppaus setin suuttimia löytyi suoraan hyllystä.
Palailen asiaan jos/kun saan säädöt kohdalleen 8)
Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 13 syyskuu 10, 23:38:51
Ehkä tästä on jotain apua. Oman cv ongelmien kanssa painiessa netin palstoja kolutessa törmäsin useammankin ilmeisesti jotain näistä tietävän mielipiteeseen noista viritys sarjoista. Se oli poikkeuksetta kielteinen. Ilmeisesti luistin vakuumireijän poraamisella ja löysemmän jousen asennuksella saa kaasuun vastaavuden tyhjäkäynnillä paremmaksi, mutta siihen jää. Enemmän saa ongelmia, kuin hyötyä
Ostin siis poraamattoman luistin, vakio jousen ja vanhan trikin, eli kiihdytys pumputtoman cv:n neulan asensin ne ja kaasarin toiminta parani huomattavasti. Vetää tasaisesti, ei nyi eikä pätki.
Ja jos cv:n kapasiteetti arveluttaa... http://www.woodcarbs.com/carbs.htm (http://www.woodcarbs.com/carbs.htm)
Kylla mulla ainakin se CVn preppaaminen paransi pikkusen muutakin kuin alakierros herkkyytta. 12.40sta 12.18aan parani varttimaili aika. Mita siis tehtiin oli etta porattiin toi reika 3mm teralla, ei siis setin mukana tulevalla 1/8'' teralla ja jousesta pari kierrosta pois ja pikku venytys, Aky ton sillon teki ja kylla workki todella mukavasti.
Mita mun mielesta -Mikko- sun kannattas tehda niin heivata se superrappin(homemade) vaimentaja huitsintuuteliin, ja laittaa joku parempi pontto. Varmaan vakio avattu vaimentajakin toimii paremmin.
Lainaus käyttäjältä: Natking - 15 syyskuu 10, 23:54:45...jousesta pari kierrosta pois ja pikku venytys...
Virityssarjan mukana tuleva jousihan on löysempi kuin alkuperäinen, eikös tuo orkkiksen pätkäisy vie sen ominaisuuksia juuri päinvastaiseen suuntaan?
LainaaMita mun mielesta -Mikko- sun kannattas tehda niin heivata se superrappin(homemade) vaimentaja huitsintuuteliin, ja laittaa joku parempi pontto. Varmaan vakio avattu vaimentajakin toimii paremmin.
Täytyy vissiin laittaa kuvia pöntöstä => en nimittäin ole aivan kädetön näissä metalli hommissa ;D
Putki on siis sisältä läpivirtaava 2" reijällä (reikäpelti haponkestävä 3mm reijillä 60% reijityksellä) ja loppupäähän sorvasin "lätkän" mihin tein alkuperäisille supertrapin valmistamille kiekoille reikäjaon, keskellä siis se 2" reikä ja villat tietysti pöntön sisällä.
Päätylevyjä on siis 12kpl ja päässä Supertrapin valmistama umpilevy (tai vaihtoehtoisesti alumiininen päätylevy, sekin supertrapin tekele, missä keskellä 2" reikä). En oikein jaksa uskoa että se kuvaamani "röpöttäminen" johtuu tästä äänenvaimentajasta tai -voimistajasta :P
Reikäpäädyllä äänet suht miehekkäät ::) joten olen sätöjä kaasariin etsinyt tuolla 12+umpipää kombinaatiolla jolla äänet mielestäni varsin siedettävät.
Lainaus käyttäjältä: Natking - 15 syyskuu 10, 23:54:45
Kylla mulla ainakin se CVn preppaaminen paransi pikkusen muutakin kuin alakierros herkkyytta. 12.40sta 12.18aan parani varttimaili aika. Mita siis tehtiin oli etta porattiin toi reika 3mm teralla, ei siis setin mukana tulevalla 1/8'' teralla ja jousesta pari kierrosta pois ja pikku venytys, Aky ton sillon teki ja kylla workki todella mukavasti.
Mita mun mielesta -Mikko- sun kannattas tehda niin heivata se superrappin(homemade) vaimentaja huitsintuuteliin, ja laittaa joku parempi pontto. Varmaan vakio avattu vaimentajakin toimii paremmin.
Joo. En ole varttimailille päässyt kokeilemaan, kerroimpahan vaan perstuntumalla tehtyjä havaintoja. ja moottorikin on -58 panshovel, eli vertailukohta voi olla väärä.
Sen huomasin suurimpana erona poratun luistin/löysemmän jousen ja poraamattoman luistin/vakiojousen välillä, että kiihdyttäessä joutuu nyt avaamaan enemmän tuppia,
kun ennen. aikaisemmin normaali kiihdytyksessä riitti noin 1/3 kaasun avaus. Nyt joutuu avamaan about puoleen väliin. ennen tosin puolenkaasun jälkeen ei tapahtunut juuri mitään muutosta vetoon, nyt tapahtuu. Eli "viinitermein" ennen kaasuun vastaavuus oli kulmikasta ja nyt "pyöreää smoothia..." :) Joka on mielestäni hyvä asia. Toinen asia jonka huomasin oli luistin käyttäytyminen tyhjäkäynnilla ja hitusen kaasua avatessa. Se hypähteli kohtuu holtittomasti ylöspäin. Samaanaikaan bensaa pisaroi ulos neulalta. Nyt tyhjäkäynnillä luisti pysyy pohjassa ja annettaessa kaasua aukeaa rauhallisesti. Toi edellä mainittu hypähtely teki tyhjäkäynnin seosten säädön aika mahdottomaksi. Seos ruuvilla ei ollut mitään vaikutusta oli sitten kokonaan kiinni tai auki. Virityksien poistolla tämäkin korjaantui...
Lainaus käyttäjältä: -mikko- - 13 syyskuu 10, 22:46:43
Olen miettinyt HSR42 tai 45:n hankkimista, mutta pitäisihän tuo saada pelaamaan cv:lläkin vai kuinka?
Turhaa rahanhaaskausta. Ei kannata. Tässä on tullut kesän mittaan ajettua jos jonkinlaisella evolaisella ja sysää niin perkeleesti vaikka kaasarina CV (vertailukohtana pannu ;) ). Ja ennen kaikkea oikuton käynti niin tasakaasulla kuin kiihdyttäessä. Toki ajettu myös Mikunin ja S&S:n kaasareilla varustetuilla rakkineilla eikä ne mitään lisäarvoa ole persedynon perusteella tuoneet. Ennemminkin päinvastoin. Siis onhan Mikuni ihan hyvä kaasari, ei siinä mitään, mutta henk. kohtaisesti en näe mitään hyötyä CV:n korvaamisella sillä (puhuttaessa siis suhkot vakiokokoisesta mutta korkeastikin viritetyistä evoista. Isot tarvikemotit sit erikseen).
LainaaEhkä tästä on jotain apua. Oman cv ongelmien kanssa painiessa netin palstoja kolutessa törmäsin useammankin ilmeisesti jotain näistä tietävän mielipiteeseen noista viritys sarjoista. Se oli poikkeuksetta kielteinen. Ilmeisesti luistin vakuumireijän poraamisella ja löysemmän jousen asennuksella saa kaasuun vastaavuden tyhjäkäynnillä paremmaksi, mutta siihen jää. Enemmän saa ongelmia, kuin hyötyä
Tätä samaa komppaa myös dynoguru M.A. Hänhän nyt penkittänyt ties kuinka monta CV:llä varustettua prätkää ja kuulemma useasti joutunut poistamaan preppaussarjat ennen kuin päästy ees kunnolla alueelle. Kyllähän esim. S&S tuntuu vastaavan paljon äkäisemmin kaasuun hanat avattaessa kun eka saadaan sopiva kuollut kohta ennen tehohuippua :P