Softailista vapaan merkkivalo+oljynpaineen valohukassa,,
missas sijaitsee vapaan merkkivalon anturi,
kuinka testata oljykellon toimivuus, taytyy kai ensin tarkistella liittimet matkalta,,,takapaan sahkonpuute ainakin loytyi kontakti hairiosta liittimessa
Lainaus käyttäjältä: Mr Smith - 20 helmikuu 10, 08:45:38
Softailista vapaan merkkivalo+oljynpaineen valohukassa,,
missas sijaitsee vapaan merkkivalon anturi,
Se on vaihdelaatikon kannen takaosassa, ei kuitenkaan ihan keskellä.
Öljynpaineanturi maadoittaa merkkivalon, joten kun kone ei käy, pitää anturille tuleva johdon (tai sen liittimen) oltava maissa. Koneen käydessä taas tuo yhteys katkeaa, jos painetta tarpeeksi. Mittauksen ajaksi on parempi irroittaa valolle menevä johto.
Mittaa varuiks sekä konetta ja vielä erikseen pyörän runkoa vasten.
Toinen tapa: Kun johto on kiinni anturissa, virrat päällä mutta kone ei käy, ei anturin liitinnastassa saa näykyä ainaskaan 12VDC, jos näkyy anturi ei maadoita. Koneen käydessä, tässä pisteessä pitää näkyä vähintään 12VDC
Mittaukset onnituvat tavallisella yleismittarilla.
Jatketaan valmista aihetta. Eli öp-anturi ei syty aina kun kääntää virrat päälle, anturia tökkimällä syttyy. uusi anturi ostettu mutta kuinkas kierteen tiivistys tapahtuu että anturi saisi vielä maitakin? Kiristyykö anturi kartiota myöten vai onko maadotus vain kierteen varassa?
Kyllä maadoituksen pitäisi toimia vaikka laittaisin tiivisteainettakin väliin. Mutta anturissa on kartiokierre jonka pitäisi tiivistyä ilmankin.
Kiitos. Varmistin vaan. Pari kieppiä teflonia ja hartiamomenttiin...