Nyt on hyvät vinkit kullan arvoisia. Evo -91 seissyt 5v. eikä millään suostu käynnistymään. Kampikammiosta ylimääräiset öljyt poistettu, uusi akku, joka täyteen ladattu ja uudet tulpat. Kone on täysin mykkä. Mitään virityksiä ei ole tehty sitten viime kerran. Voisikohan olla bensansyöttöongelmia? Pitäisikö kaasari purkaa, tai kokeeksi kaataa tulpanreiästä bensaa?
Putsari irti ja kääntelet kaasukahvasta, kiihdytyspumpusta pitäis tulla bensaa. Jos ei tuu niin kaasaria vähän auki. Mikä kaasutin sulla siinä on?
Juu putsari on irti ja kääntelin kahvasta muttei bensaa tule. En ole katsonut tarkemmin, mutta luulen et kaasari on täysin vakio -91 mallia.
Jos se ryypyn polttaa, on vika bensapuolella.
Kaasari voi olla hyvinkin tukossa, kiihdytyspumppu ei toimi/tukossa/kalvo rikki. Tai alipainehana ei saa alipainetta/ei avaudu.
Tsekkaa tuleeko sieltä hanalta soppaa kaasarille. Sekin voi olla tukossa. Kai uudet bensat vaihdoit? Nykybensa on tuoretuote, parhaimmillaan alle 3 kk pumpulta otettuna.
On näköjään Keihin-kaasari. Tilasin Kiinasta uuden 60â,¬+tulli+alv. Saa nähdä onko identtinen. Voi olla et joutuu jonkun suuttimen vaihtamaan isommaksi.
Lainaus käyttäjältä: Jussi K - 20 heinäkuu 21, 21:46:53
On näköjään Keihin-kaasari. Tilasin Kiinasta uuden 60â,¬+tulli+alv. Saa nähdä onko identtinen. Voi olla et joutuu jonkun suuttimen vaihtamaan isommaksi.
Voin ostaa tuon alkuperäisen. Mitä maksaisi?
Toistaiseksi en ole myymässä kaasaria.
Ei kannata myydä. Netti on pullollaan menestystarinoita kiinankopioiden tiimoilta. :o Sulla on siinä mainio alkuperäiskaasari, jos laittais vaan kuntoon?
Et kamalasti kerro mitä se tekee tai ei tee ja mitä olet kokeillut. Vähän huono antaa vinkkejä.
Syttyäkseen kone tarvii seuraavia asioita.
-riittävästi puristusta. Mikäli epäilet että vika on siinä, voisit mitata puristukset.
-ilmaa ja bensaa sopivassa suhteessa, jos vika on tässä, voit antaa paukut tulpanreiästä
-riittävän hyvää kipinää oikeaan aikaan
-riittävästi kierroksia starttiin
Mikäli nuo asiat on edes siellä seinällä, pitäisi sen edes lupailla.
Oli tuolla HD-sivulla keskustelu asiasta niin tää jäi vähän vähemmälle. Eli puristukset kunnossa. Sytytys kunnossa, kipinä tulee molempiin tulppiin, starttimoottori pyörittää kunnolla konetta, eli uusi akku. Annoin tulpanreijistä kunnon huikat ja kone potkaisi kerran, mutta sammui saman tien. Kokeilin myös startatessa pitää kämmentä kaasarin edessä, ei auttanut. Kaasarissa joku suutin, tai käytävä tukossa. Kaasaria en ole irrottanut vielä. Tarkoitus on tehdä se lähi päivinä.
Kai sulla tulee bensa kaasarille asti. Siellä on todennäköisesti ruostemujua tankista filtteri, tai hana täynnä.
Sekin asia tuli ratkaistua, tai kierrettyä. Mulla on varaston katosta roikkumassa puhdas uusi kanisteri jonka pohjasta on letku vedetty suoraan kaasariin.
Lainaus käyttäjältä: Jussi K - 21 heinäkuu 21, 13:33:16
Toistaiseksi en ole myymässä kaasaria.
En minäkään myisi, korvatakseni kiinankaasrarilla😆
Nyt on kaasari irti ja yläpää korkattu. Alapää ja suuttimet pitää vielä irrottaa. Onkohan jossain jotain räjäytyskuvaa saatavilla?
Räjäytyskuva löytyi. Kaasari on nyt osina. Kalvo ehjä ja suuttimet vaikuttaa puhtailta. Muutenkin kaasari vaikuttaa puhtaalta. Hartsiintumista ja kuivumista ei näy ja sisältä hieman bensasta kostea. Puhaltelin muutaman suuttimen läpi ja ilma kulkee hyvin.
Bensasta koatea, niin kyllä sitten jotain bensaa on päässyt kaasuttimelle saakka. Sellainen tuli mieleen, että onko sulla alipainetoiminen bensahana?
Onko siinä kaasuttimessa ylimääräinen letku, joka menee bensahanaan?
(Oliko tätä jo pähkäilty..?, kun en koko ketjua ole lukenut.)
Ja niin, tuleeko sitä bensaa hanasta?
(Täytyy lukasta ketju)
No joo, sulla on se bensansaanti ainakin hanskassa, jos oikeen tuosta ymmärsin.
On se kyllä ihme, jos pärähtää tulpanreijästä kaadetusta bensasta, muttei kaasarin kanssa inahdakaan (ja kaasari puhdas tai melko puhdas).
Kai uimuriventtiili päästää gasoa kohokammioon? Tsekkaa mikä on bensan pinta. Ei se kosteudella käy.
"...onko sulla alipainetoiminen bensahana? Onko siinä kaasuttimessa ylimääräinen letku, joka menee bensahanaan? "
Ei muuta ylimääräistä letkua ole, kuin ryyppy. Toisaalta katosta riippuu erillinen bensapurkki, josta tulee kaasarille suoraletku. Nyt vasta itsekin hiffasin, kohokammiohan pitäisi olla täynnä bensaa. Täytyy tsekata se uimuriventtiili.
Taitaa olla se uimurikammion venttiili zökö
Siitä alipaineletkusta en saa kuvaa näkymään, mutta klikkaamalla näkyy. Jos sulla tosta nipasta lähtevä kumiletku irti, niin bensahana ei aukea, eikä kaasarille tuu bensaa. Voi myös haitata käynnistystä bensakanisterin kanssa, jos imee ilmaa tuolta
https://www.google.com/search?q=cv+vacuum+operated+pet+cock+and+cv+carburetor+vacuum&tbm=isch&ved=2ahUKEwiKn86ptvnxAhUOBncKHcQQCsUQ2-cCegQIABAC&oq=cv+vacuum+operated+pet+cock+and+cv+carburetor+vacuum&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQA1CR9wVY1aoGYL64BmgAcAB4AIABxQGIAdsSkgEEMC4xN5gBAKABAcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=CdX6YMr2K46M3APEoaioDA&bih=768&biw=1024&client=tablet-android-samsung&prmd=ismvn#imgrc=sZaQfTycQIBc9M (https://www.google.com/search?q=cv+vacuum+operated+pet+cock+and+cv+carburetor+vacuum&tbm=isch&ved=2ahUKEwiKn86ptvnxAhUOBncKHcQQCsUQ2-cCegQIABAC&oq=cv+vacuum+operated+pet+cock+and+cv+carburetor+vacuum&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQA1CR9wVY1aoGYL64BmgAcAB4AIABxQGIAdsSkgEEMC4xN5gBAKABAcABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=CdX6YMr2K46M3APEoaioDA&bih=768&biw=1024&client=tablet-android-samsung&prmd=ismvn#imgrc=sZaQfTycQIBc9M)
Kyllähän siinä onkin ylimääräinen nippa eli alipaineletku, joka menee bensahanalle. Mielestäni letku oli kiinni, kun yritin startata. Uimurikammion venttiili näyttäisi olevan ok. Sen toimintahan on aika yksinkertainen. Täytyy vielä laittaa kaikki roinat pesuriin, lyödä kaasari nippuun ja yrittää startata.
Kannattaa se alipaine hanakin testata
Lainaa"Voi myös haitata käynnistystä bensakanisterin kanssa, jos imee ilmaa tuolta".
Tää on hyvä pointti. Nythän minulla oli erillinen kanisteri, josta vedin letkun bensahanan ohi. Silloin tuo alipainehana on haukannut pelkkää ilmaa. Jospa se olikin vain siitä kiinni :(
Jos se hanan alipaineletku oli kiinni, paikoillaan, niin ei se ylimääräistä ilmaa ime. Ellei se hanan kalvo ole rikki...
OK, kiitos tiedosta. Meikäläiselle uusia asioita. Menen lähinnä mututuntumalla. Jonkin verran kaasareiden kanssa puljannut, mutta Keihin ja siihen liittyvät ratkaisut ihan uusia.