Finnbikers

Tekniikka / Moottori => Moottori yleistä => Aiheen aloitti: Taavi - 11 helmikuu 10, 08:57:05

Otsikko: Jos ei vielä tuttu sivusto ja laskukaavat niin tässäpä tämä
Kirjoitti: Taavi - 11 helmikuu 10, 08:57:05
http://www.rbracing-rsr.com/calculations.htm (http://www.rbracing-rsr.com/calculations.htm)
Otsikko: Vs: Jos ei vielä tuttu sivusto ja laskukaavat niin tässäpä tämä
Kirjoitti: Kiiski - 12 helmikuu 10, 10:23:37
Aivan Fantsut!!! sivut, se mitä nopeasti kävin tölläämässä. Varsinkin pakoputki juttu oli asiallinen, etten sanois Super asiallinen. Eikä niiden seosmittarikaan ollut pöllömpi. Suosittelen!
Otsikko: Vs: Jos ei vielä tuttu sivusto ja laskukaavat niin tässäpä tämä
Kirjoitti: Hemuli - 12 helmikuu 10, 10:40:40
Sama linkki löytyy tuolta aikaisemmasta pysyvästä aiheesta: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=121.0 (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=121.0)

Todella hyödyllisiä laskureita ja muutakin tietoa - RB-Racingin pakoputkistot ovat tunnustetusti markkinoiden parhaita virtausominaisuuksiltaan.
Otsikko: Vs: Jos ei vielä tuttu sivusto ja laskukaavat niin tässäpä tämä
Kirjoitti: -mikko- - 12 helmikuu 10, 19:22:40
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 helmikuu 10, 10:40:40
...RB-Racingin pakoputkistot ovat tunnustetusti markkinoiden parhaita virtausominaisuuksiltaan.
Joo, kollektorin jälkeen 15cm suoraa putkea => hyvin virtaa ;D :P
Otsikko: Vs: Jos ei vielä tuttu sivusto ja laskukaavat niin tässäpä tämä
Kirjoitti: Taavi - 12 helmikuu 10, 21:40:50
Lainaus käyttäjältä: -mikko- - 12 helmikuu 10, 19:22:40
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 12 helmikuu 10, 10:40:40
...RB-Racingin pakoputkistot ovat tunnustetusti markkinoiden parhaita virtausominaisuuksiltaan.
Joo, kollektorin jälkeen 15cm suoraa putkea => hyvin virtaa ;D :P
Ei sillä kollektorin jälkeisellä osalla säädetä kuin äänen määrää, kyllä noilla janttereilla on se kaikkein tärkein sisäistetty eli se osa joka on ennen kollectoria.
Otsikko: Vs: Jos ei vielä tuttu sivusto ja laskukaavat niin tässäpä tämä
Kirjoitti: -mikko- - 13 helmikuu 10, 10:52:28

Lainaa
Ei sillä kollektorin jälkeisellä osalla säädetä kuin äänen määrää, kyllä noilla janttereilla on se kaikkein tärkein sisäistetty eli se osa joka on ennen kollectoria.

En siis todellakaan yritä kumota rb-racingin know/how:ta ;)
Mutta => yritätkö siis väittää että se minkälainen putki on kollektorin jälkeen ei vaikuta virtaukseen? :o
Primäärien halkaisija ja pituus (pitäisi) tehdä koneen ominaisuuksien mukaan! Ei se ylhäällä hyvin vetävä putki ole välttämättä aina "se paras" kadulle!
Olisihan se varmaan "ihan kiva" tuollainen suora 15cm pätkä kollektorin jälkeen, mutta eihän sitä poliisien lisäksi jaksa itsekkään kuunnella pidemmän päälle, ainakaan jos meinaa yhtään pidempiä reissuja heittää...
Yllättävän monelle ulkonäkö on se tärkein ominaisuus putkea valitessa/tehtäessä ::)
Otsikko: Vs: Jos ei vielä tuttu sivusto ja laskukaavat niin tässäpä tämä
Kirjoitti: Hemuli - 14 helmikuu 10, 20:12:14
15 cm suora pätkä? Kyllä noissa RB:n kaks'yhteen putkissa on ihan normaalin mittainen vaimennin. Ei tosin varmastikaan sieltä hiljaisimmasta päästä ::)...

(http://www.rbracing-rsr.com/turbo/1270b2.jpg)

(http://www.rbracing-rsr.com/turbo/1272b3.jpg)
Otsikko: Vs: Jos ei vielä tuttu sivusto ja laskukaavat niin tässäpä tämä
Kirjoitti: Taavi - 14 helmikuu 10, 20:34:23
Lainaus käyttäjältä: -mikko- - 13 helmikuu 10, 10:52:28

Lainaa
Ei sillä kollektorin jälkeisellä osalla säädetä kuin äänen määrää, kyllä noilla janttereilla on se kaikkein tärkein sisäistetty eli se osa joka on ennen kollectoria.

En siis todellakaan yritä kumota rb-racingin know/how:ta ;)
Mutta => yritätkö siis väittää että se minkälainen putki on kollektorin jälkeen ei vaikuta virtaukseen? :o
Primäärien halkaisija ja pituus (pitäisi) tehdä koneen ominaisuuksien mukaan! Ei se ylhäällä hyvin vetävä putki ole välttämättä aina "se paras" kadulle!
Olisihan se varmaan "ihan kiva" tuollainen suora 15cm pätkä kollektorin jälkeen, mutta eihän sitä poliisien lisäksi jaksa itsekkään kuunnella pidemmän päälle, ainakaan jos meinaa yhtään pidempiä reissuja heittää...
Yllättävän monelle ulkonäkö on se tärkein ominaisuus putkea valitessa/tehtäessä ::)


En toki väitä etteikö sillä lopulla olisi mitään merkitystä vaan että ennen kollektoria olevalla osuudella pystytään säätämään eniten sen putkiston toimivuutta koneen ratkaisujen kanssa toimivaksi. Kokonais pituudella sitten vaikutetaan enemmän äänen määrään ja sille alkukäyrästölle ja koneen ratkaisuille sopivaa maksimitehon kierros aluetta. Olet oikeassa siinä että yleisesti lyhyt putki huutaa kovaa ja kone toimii kunnolla korkealla, mutta koneea saa toimimaan hyvin myös alhaalta tekemällä sen alkupään sopimaan sen koneen ominaisuuksiin vastaavaksi.
Kaikessa on monta monessa, yleisesti tuo alku vain tehdään päin persettä.
Otsikko: Vs: Jos ei vielä tuttu sivusto ja laskukaavat niin tässäpä tämä
Kirjoitti: -mikko- - 15 helmikuu 10, 11:28:49
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 helmikuu 10, 20:12:14
15 cm suora pätkä? Kyllä noissa RB:n kaks'yhteen putkissa on ihan normaalin mittainen vaimennin. Ei tosin varmastikaan sieltä hiljaisimmasta päästä ::)...
(http://www.rbracing-rsr.com/turbo/1306au1.jpg)
(http://www.rbracing-rsr.com/turbo/1306raw.jpg)
Minä en noita sportin putkia katsellutkaan  ;D :P


Lainaa
...Kaikessa on monta monessa, yleisesti tuo alku vain tehdään päin persettä.
Samaa mieltä olen minäkin  8)
Otsikko: Vs: Jos ei vielä tuttu sivusto ja laskukaavat niin tässäpä tämä
Kirjoitti: Taavi - 15 helmikuu 10, 11:38:55
Noista ylläolevista kuvista alempi lieneen enempi sinne lyhyelle suoralle tarkoitettu... Ei sinne korkeiden kivitalojen väliin.

Yksi asia mikä tuolla sivustoilla pistää silmään hieman on heidän kommentit läpistä joilla säädetään niin äänen kuin tehon ulostuloa. Ainakin Jaappanin serkkujen ja eritoten Yamahan ratkaisut tuossa EXUP valvessa kollektorilla ovat todella toimivia. Alas saadaan voimaa ja myös yläkierroksille virtausta ja tehoa. Se on kokeiltu ihan käytännössä. Toki pitää olla TPS+kierros säätöinen läppä