Rock rock . Kävin tänään korkkaamas ajokauden n 170km ja huomasin lähtiessä et kytkin nappas heti kiinni eikä antanu luistattaa. Lenkin jälkeen ajoin takas tallille ja tarkistin öljytason enskas . Enskaöljyt vaihdoin syksyllä ja laitoin sen vajaan litran sinne . Nyt oli hävinny öljyä n 2dl ja hais pahalle ja oli ruskeata väriltään, mitään vuotoja en löytäny eikä oo merkannu/vuotanu talven aikana. Kytkin on tod näk orkkis eli n 200 000km ajettu?
Pyörä on - 96 Electra , 5 lovinen laatikko, talvella vaihdoin nestekytkimeen ja enskaöljy on Red line MTL
Mistä kannatta alkaa etsiä vikaa ??
Kiitos etukläteen!
T. Ruma 8)
Unohtu mainita et syksyl kun valutin öljyt pois nii enskaöljyä ei tullu ku.....2-3dl ja saman väristä ruskeeta haisevaa "öljyä" .
Öljyillä oli ajettu alle 4500km. En muista oliko kytkin sillon aggressiivinen...?
Lainaus käyttäjältä: Ruma - 20 huhtikuu 20, 22:31:23
enskaöljy on Red line MTL
Mistä kannatta alkaa etsiä vikaa ??
Ehkä kampuran stefasta. Kandee seurata lisääntyykö moottoriöljy. Motti voi imeä viallisen stefan läpi öljyä sisäänsä.
Ei kai toi mtl oo ihan oikea öljy ensiövetoon. Sehän on vaihteistoöljy. Siinä ei oo kytkinlisäaineistusta, minkä märkäkytkin tarvii.
Miks et voi käyttää ihan ensiövetoon tarkoitettua öljyä tai moottoriöljyä, missä on lisäaineistus?
Voit olla varma et öljy vaihtuu oikeanlaiseksi. En mä tietoisesti/ tahallaan oo laittanu väärät öljyt enskaan ! Täytyy tarkkailla enskan ja koneen öljyjä .
T. Ruma 8)
Itse uusin juurikin -95 evoon tukilaakerin ja sen stefan kun ei halunnu pysyä enska öljyt sisällä. Vuoti ajaessa siitä stefasta. Seisoessa ei mitään vuotoja.
Tuon ikäisessä evossa on usein ongelmana enskaöljyn katoaminen - hyvin usein se imeytyy moottoriin laturin vedonpoistajan ruuvinreikien kautta. Siis se onneton muovilipare joka on kahdella hitupienellä ruuvilla kiinni lohkossa. Ruuvien reiät menevät lohkon läpi kampikammioon ja ongelman ratkaisu on pikku tippa moottorisilikonia ruuvien kierteisiin asennettaessa.