BRASS BALLS' CLASSIC BOBBER WINS BOBBER OF THE YEAR AWARD-
Pyörän on rakentanut Darwin Motorcycles. Brass Balls Bobbers on saanut vuoden 2009 "Custom Bobber V-Twin Bobber of the Year" tittelin. Valinta tapahtui V-Twin Expossa, helmikuussa 7-9, Cincinnatissa, Ohiossa.
Saattaa tuntua aikaiselta ajankohdalta vuoden valinnaksi. Selittynee sillä, että kyseessä on "tuontopyörä", eli ei mikään uniikki, vaan tilattavissa :)
"The award-winning Classic Bobber comes in a softail or rigid frame that is 36 degree, 0 up and 0 out. It sports a Mustang tank, floor boards, 140mm rear tire, sprocket/rotor rear brake kit and is available with a Harley-Davidson EVO, S&S 96 inch engine or Crazy Horse V-Plus motor."
(http://farm4.static.flickr.com/3487/3272603093_fc2df72c47.jpg)
Ketä kiinnostaa, aiheesta lisää
http://brassballsbobbers.com/blog/?p=457 (http://brassballsbobbers.com/blog/?p=457)
Tuohan on aika hieno, mä tykkään noista molemmilta puolilta tulevista pakoputkista, varsinkin tuo kuvassa näkyvä vasemmanpuolen putken veto on komia.
Mainzissa pidetyn AMD EM skaban tulokset:
1. PANSTER, Big Twin Motors (Italy)
2. Harrier, SE-Service, (Sweden)
3. Cloud 9, Flying Choppers (Finland)
4. Ventidue („22“), Andreoli Motorcycles (Italy)
5. Speed Demon, SPS, (Netherlands)
6. Clearspeed, Riverside Motorcycles (France)
7. --- (No Bikename), Anders Göth, (Sweden)
8. Don Scalfare, Wildstyle, (Czech Republic)
9. Chenz’e Arrenda (No surrender), Bobber Cycles, (Italy/Sardinia)
10. Seppster 3, TGS-Motorcycles, (Germany)
Ja vielä voittaja ja palkittuja:
(http://www.thedailychain.com/coppermine/albums/userpics/10002/normal_cce-BestOf09-BIG-TWIN_Panster%7E0.jpg)
(http://www.thedailychain.com/coppermine/albums/userpics/10002/normal_CCE-Winners09.jpg)
Tuolla "Tapahtumat/Ulkomaat" aiheessa on nahdollisuus katsoa lisää kuvia.
Edit: suora linkki: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=35.msg1265#msg1265
AMD:n Maailmanmestaruudet 2009 on jaettu,
Freestylen voitto meni Ameriikkaan, Dave Cookille, Cook Customs, Rambler pyörälle
(http://www.dealer-world.co.uk/eclub/amdaug09/050809cook_l.jpg)
kakkospokaali myös USA:n Kris Krome Customs Inc, Re-flex-tion pyörälle
kolmoseksi Kruger Speedshop, Belgiasta, Overmile pyörällä
Ruotsin Stellan Egelandin Harrier mielestäni yllättäen peräti neljäntenä, Cloud 9 myöskin yllättäen vasta 16.
Lisää aiheesta: http://amdchampionship.com/content.php?page=news§ion=item&id=33717 (http://amdchampionship.com/content.php?page=news§ion=item&id=33717)
Kappas, "modified Harley Davidsonin" voitti Hot Dreams-paja Malagasta,Espanjasta. Näin ton kyseisen pyörän kun se oli rakenteilla viime talvena, poikkesin moikkaamassa Ferrya ja kumppaneita ohi ajaessani. Muutama kuvakin tuli otettua kun Ferry esitteli pajaansa ja tuota projektia, nythän nuo projektikuvat tosta voittajafillarista onkin varmaan helvetin arvokkaita joten taidan ruveta tarjoamaan niitä lehdille, nimim. kohta jo miljonääri tai ainakin miljardööri....
No joo, asiallinen paja ja mukava kaveri tuo "el jefe" Ferry. Ekaa kertaa poikkesin pajassa, tuli vietettyä varmaan yli tunnin verran jutellessa. Hieman jäi kaivelemaan se silloin myynnissä ollut Knuckle, eipä ollut matkakassassa valuuttaa siihen......Sähköt kärähtänyt, muuten soiva peli ja tinkaamalla olis lähteny aikas halvalla.
Lainaus käyttäjältä: flhx - 31 elokuu 09, 15:01:57
Hieman jäi kaivelemaan se silloin myynnissä ollut Knuckle, eipä ollut matkakassassa valuuttaa siihen......Sähköt kärähtänyt, muuten soiva peli ja tinkaamalla olis lähteny aikas halvalla.
Ferry taisi voittaa samaisen luokan pari vuotta sitten Guindilla-pyörällään.. vaikka siinä ei kokonaisuus ihan täysin ole mun makuuni, niin hepulla on kyllä silmää ja pitkä pinna noiden yksityiskohtien kanssa.. tuli ihmeteltyä paikallisessa näyttelyssä..
Ja se knuckle taisi saada RatFink-aiheisen maalauksen ja varmaan samalla kertaa hintalappuunkin paremman summan.. Ainakin joku Ferryn uusi knuckle oli esittelyssä paikallisissa magazineissa..
Ja joo, ehkä noista muista samassa luokassa olevista ei nyt niin kovin kovaa vastusta tällä kertaa tullut.. imho..
Harmi tuo Cloud 9'n sijoitus, mutta toisaalta kun vertaa noita voittajapyöriä, niin selkeästi on ollut hakusessa ihan erityyliset pyörät... parhaiten sijoittunut pitkäkeula kuitenkin..
-t-
Lainaus käyttäjältä: Thomas - 31 elokuu 09, 16:30:36
Ja se knuckle taisi saada RatFink-aiheisen maalauksen ja varmaan samalla kertaa hintalappuunkin paremman summan.. Ainakin joku Ferryn uusi knuckle oli esittelyssä paikallisissa magazineissa..
No ei, kyllä se Knuckle oli juuri silloin tuossa RatFink maalissa kun kävin siellä, sehän on jo "vanhempi" rakennelma. Orgis peltiosat olis saanu kauppaan mukaan....Taitaa olla vanhoja lehtijuttuja joita jäänyt varastoon jos tuosta sinisestä RF-Knucklesta vielä esittelyjä löytyy. Ferry sen mainitsikin koska oli laitteen rakentanut, en muista tosin tarkkaan mutta taisi olla jo pari-kolme vuotta sitten? Laite poistui liikkeen sivuilta myynnistä jo joku aika sitten, eli meni ilm.kaupaksi joskus alkukesällä. Ellei sitten ole rakentanut uutta versiota siitä? Oli kyllä kovasti motivoitunut myymään laitetta talvella....
Edit: http://www.hotdreamsonline.com/index.php?cPath=224&osCsid=ea7f39da2d669a071f63d9f4f3344465 (http://www.hotdreamsonline.com/index.php?cPath=224&osCsid=ea7f39da2d669a071f63d9f4f3344465)
näköjään Knuckle on palannut myyntilistan kuviin jossain vaiheessa, mutta eikös "vendida" tarkoita myyty? Näköjään tuo Amd voittajafillarikin on tarjolla, huomatkaa muuten tuon yhden showfillarin hinnantiputus, vain n.100 000e alennusta...Ei tosin kovin kaunis laite...
(Edit Kokkonen 20.12.2010, yhdistin tämän tähän Ulkomaan tapahtumista)
Katos perkele, niinpas olikin. Pahoitteluni jo honeymoonin varanneille. ;D
En hokannutkaan tota linkittamaasi paikkaa, kattelin vaan tota Expo mainostusta.
Todella erikoisena juttuna kerrottakoon etta tuolla Veronan hallissa jarjetetyssa ''National Customiser Contestissa'' kaydessan sain taman Padovan nayttelyn mainoksen kateeni.
Siella oli kylla oma osasto tolle Veronan nayttelylle, jonka osatolla kuvan huippu tuote. Omistaja viela mainosti etta maailman eka 300 kummilla oleva FXR (tjsp), en voinut muuta kuin todeta etta olis kiva jos ittekin joskus tommoseen ylettyis.
Jos siella on lisaa tota vastaavia laitteita niin antaa olla.....
Veronan Best in Show oli tänävuonna Headbangersin Morning Sunrise
Kone on S&S:n Knucklekopio.
(Kuva Visordown)
(http://www.visordown.com/uploads/images/Large/4296.jpg)
Vierekkäisistä, samanaikaisista tapahtumista huolimatta paikalla oli Veronassa 90 000 kävijää ja Padovassa 70 000.
Ensivuonna näköjään samaan tahtiin... molemmilla järjestäjillä on jo sivut päivitetty 2011 näyttelyyn. Palataan myöhemmin astialle.
Myös Padovassa oli alan kermaa koolla, Best in Show oli "Il Padrino" Sportster.
(Kuva Omnimoto.it)
(http://www.omnimoto.it/mwpImages/photogallery/2010/2108/photos650/custombike-il-padrino_6.jpg)
Tässä lisäksi Sveitsiläisen Hard Nine Choppersin nätti Lättäpää, joka Padovan lisäksi on menestynyt USA:ssa kuin Japanissakin, oli siellä esillä Yokohaman näyttelyssä 2009.
NASH EUROPE REPORT #006 (http://www.youtube.com/watch?v=li75wZh26jw#normal)
Pakko kommentoida tohon knuckleen. Että on hieno ja käytännöllisen näkönen. Mutta ilmeisesti saavutti sen mitä varten rakennettu?
Hienot vanteet knuclessa! Omalaatuinen keula ratkaisu vaikuttaisi että veto iskarit ja nivel tuossa takapytyn kohdalla (josta niiaa) Tuo sportti sen sijaan ihan hirvee!
Joo,noi puolat noissa vanteissa kaipais ehkä jotain kevennys reikii näyttää jotenkin liian raskaalta(turvalliselta).
Best of The Show oli Japanilaisen Ken's Factoryn "One Eyed King" niminen luomus.
Kuva Huber-Verlag (Custombike)
(http://www.huber-verlag.de/daten/newspool/image/7122/7122_0original.jpg)
AMD kisan voittaja oli TGS Bikesin "Seppster III Speed Junkey". Onhan tuolla pyörällä meriittiä muutekin.
Kuva TGS Bikes ja tässä tuuletetaan Rats Holen pyttyä
(http://www.tgs-motorcycles.de/cms/images/se3ratshole2.jpg)
Sorry! Kokkonen. Toivottavasti tää ei vastaa sun motukka makua, koska täältä pesee!
J....lauta mikä tivoli. Mihin tollasella prätkällä voi mennä ettei jengi naura itteensä tärviölle? Varmaan hienoja jippoja ja kaikkee, voi helvetti meni yöunet. Kiitti!
Pakko palata heti aamusta unettoman yön jälkeen! Keksin tälle kikottimelle nimenkin " Homo baarin omistajan märkä uni". Joskus onneksi suht harvoin, joku jossain onnistuu tekemään pyörän mikä saa mut voimaan pahoin, tässä hyvä esimerkki siitä. Mä en löydä mitään hyvää tosta vehkeestä.
Tää on hieno! Livenä varmaan hienompi. Ihan ajokuntosen olonenkin kaikenlisäksi.
Kyllä Kiiksi mä olen sun kanssa ihan samoilla linjoilla :)
Harvoin nämä näyttelyiden voittajat, "Best of Show", vastaavat minun makuani. En minä oikeastaan näitä edes käsittele moottoripyörinä, vaan taideteoksina, joista toiset ovat abstraktimpia kuin toiset. Harvoin minä nykytaiteestakaan kiksejä saan, toisin on kun näkee Rembrantit, Repinit, jne...
Näyttelyissä on toki minuakin miellyttäviä, ihan oikeita moottipyöriäkin, mutta maailma haluaa nähdä voittajia! ;D
Minusta on ihan oikein näyttää mikä on meno "show alalla" nykyään on menossa.
Kun kerran noita ilmoituksiakin tännä liittelen, niin tuloksia on hauska tai ikävä tietää. ;D
Huh, hyvä! Prätkät on prätkiä ja taide on taidetta, niitä ei pitäis sekoittaa. Kuvanveisto erikseen. Tossa linkki missä ainoota prätkä taidetta mitä mä tajuan!http://www.jeffdeckerstudio.com/ (http://www.jeffdeckerstudio.com/)
Jälleen kerran voitto noissa kisoissa meni ihan karseelle vessalle. Vuosi toisensa perään tuolla pärjää tollaset tekniset mässäilyt, missä ei mitään tekemistä ajettavien moottoripyörien & hyvän stuukin kanssa. Tuossa tuo voittaja, tosin eipä toi kärki kymmenikkökään sykähdytä.
Just!! Vessa ;D Mua ei näissä nykyisissä näyttely pyörissä ihastuta mikään muu kuin huippu "kädenjälki" Noissa ei oo mitään "funktioo", niinku ajamisen "funktioo" ???
Itsekkin nuo voittajat selailin. Vaikka kuinka on viimeistelty ja hierottu ovat vaan jotenkin tyhjiä kuoria... :(
Ajokelvottomia kalliita metallikappaleita.
Sielutonta paskaa.
Hauskinta on seurailla tuota "kuka keksii ihmeellisimmän keulan näköisen jutun" genreä. ;D
Mitä helvettiä tuomarit ajattelee kun valitsevat voittajan?????
Mulle tulee mieleen moottoripukki ja vähän huono siihenkin hommaan kun ei pysy pystyssä ilman tota tukikehikkoa.
:o voi ##### mää unohin koko homman....niinkuin sitä odottelin että se on hyvä päivä alottaa ajokausi..no ei sinänäsä skootterilla olis joutunu tuleen..
noi voi pylly..minkäs sitä seuraavaksi unohtas...
2010 AMD Mestaruus (Sturgis) Free Style luokan voitto meni Belgiaan Kruggerille, Veon pyörälle
Näyttäis olevan V-Rodin koneella.
(http://www.krugger.net/images/veon_01.jpg)
Na jaa.... :-\
Minnan FlyGirl löytyi sijalta 17.
Tulokset:
Freestyle Class
1.Krugger Motorcycles
2.Thunderstruck Custom Bikes
3.Yuri Shif Custom
4.Garage65
5.Speed Shop Design
6.Blech & Drueber
7.Hardly Civilized
8.Cook Customs
9.Fine Custom Mechanics
10.Speed Dept & Mayhem Kustomz
Modified Harley-Davidson Class
1.Shaw Harley-Davidson
2.Cooper Smithing Co
3.Hardninechoppers
Production Manufacturer Class
1.Sbay Motor Co
2.Darwin Motorcycles
3.Kiwi Indian MotorCycle Co
Metric World Championship
1.Yuri Shif Custom
2.Speed Shop Design
3.Blech & Drueber
http://www.amdchampionship.com/ (http://www.amdchampionship.com/)
Tässä vielä vapaan luokan toinen, Thunderstruck Custom Bikes "Sniper"
(http://www.thunderstruckcustombikes.com/bikes/sniper/sniper2.jpg)
Modified Harley luokan voittaja, Shawn Speed & Custom "Strike True II"
(http://www.shawspeedandcustom.co.uk/images/news/011958-5.JPG)
Metristen voittaja ja vapaan kolmonen Yuri Shif Customs "The Machine"
(http://www.cardesign.ru/files/designclub/part_1/18133/1_18133_preview_520.jpg)
Pari kuvaa vielä tuosta Kruggerin Veonista. Siinä on kaksi korkeusasetusta, cruiser ja race mode sekä molempiin erilliset jalkatapit hallintalaitteineen.
Cruiser mode
(http://thekneeslider.com/images/2010/08/veon-4.jpg)
Race mode
(http://thekneeslider.com/images/2010/08/veon-5.jpg)
Kuvat the Kneeslider.com
Oon varmaan vähän jälkeenjäänyt, kun en näe noissa MITÄÄN hienoa.. Tuo Strike True II ois ehkä ihan ok, muutamilla muutoksilla. Ei tuolla muutenkaan Minnan tsopperia lukuunottamatta oikein ollut mitään..
Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 13 elokuu 10, 11:08:32...Tuo Strike True II ois ehkä ihan ok, muutamilla muutoksilla...
Jäykkä runko ja Knuckle moottori? ;D
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 13 elokuu 10, 12:56:39
Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 13 elokuu 10, 11:08:32...Tuo Strike True II ois ehkä ihan ok, muutamilla muutoksilla...
Jäykkä runko ja Knuckle moottori? ;D
Joo :D ;D
Joo aika kauheelta näytti.... :o
Jotenkin vaan tökkii.
Tuolla metriluokassa pärjännyt munapässin/sahapukin yhdistelmä on jotain sanoinkuvaamattoman kamalaa. :'(
Toisaalta Minnan pyörän ohella Itävaltalaisten Norton on hieno, ja tietenkin Kiwin inkkari.
Ei pyörää aina tarvi uudelleen keksiä.
Ja näin se toimii. (liian pitkä intro...)
Krugger - Veon Motorcycles.wmv (http://www.youtube.com/watch?v=pcWdVq4m870#)
Olipas harvinaisen typerä video... Haloo kas kun ei kestäny kahta tuntii, loppu varmaan akku ::)
Muutin jälleen topikin nimeä laajempaan suuntaan.
2010 Rosmalenin Big Twin Show "Best of Show" oli englantilaisen Gareth Ruddyn XS650 Brothel Greeper. Kuva alla. Se on otettu lehdestä, joten laadullisesti ei kovin korkeatasoinen.
Aikamoinen tutkielma aiheesta Chopper :)
Kuten muissa topikeissa on todettu, ei nämä voittajapyörät mitään muotivillitystä saa aikaiseksi, mutta joitain innovaatoita niistä siirtyy harrastajakuntaan.
Näyttelypyörät, taideteokset, ovat niin täynnä hienoja yksityiskohtia että varmaan moni niistä löytää jotain omaansakin, vaikka kokonaisuus ei sitten miellyttäisikään. Siten niitä kyllä kannattaa tarkastella aina kun mahdollista aivan läheltä.
Tässäkin luomuksessa näkyy lukuisia messinkiosia, jotka ovat yleisesti harrastajakunnakin suosiossa. Ja tuo etulamppu, ei lainkaan huono. Etupyörä BSA:n rumpujarrun kassa on myös hyvä. Pidän myös tuosta hipahtavasta springeristä.
Ensivaikutelma kokonaisuudesta oli lähinnä että "hirveä", mutta kun sitä enemmän katsoo, niin eipä enää olekkaan. Tuohan onkin ihan sievä. Aina löytyy jotain kun malttaa katsella....
Wikipediasta Brothel Creeper =
LainaaCreepers or brothel creepers are a type of shoe.
They found their beginnings in the years following World War II, as soldiers based in the deserts in North Africa wore suede boots with hardwearing crepe soles because of the climate and environment. Having left the army, many of these ex-soldiers found their way to the nightspots of London wearing the same crepe-soled shoes and these became known as Brothel Creepers.
In the late 1950s, these shoes were taken up by the Teddy Boys along with drainpipe trousers, draped jackets, bolo ties, quiff and pompadour haircuts, and velvet or electric blue clothes. This style of shoe was developed in 1949 by George Cox and marketed under the Hamilton name, based on George Cox Jr.'s middle name.
The brothel creeper regained popularity in the early 1970s when Malcolm McLaren sold them from his Let it Rock shop in London's Kings Road. Teddy Boys were the obvious customers,[clarification needed] but the brothel creeper still proved to be popular among regular customers[2] when McLaren and his partner Vivienne Westwood changed the shop to more rocker-oriented fashion.
The shoe has since been adopted by subcultures such as ska, punk, new wavers, psychobilly, greasers and goth, Japanese Visual Kei, and was noted as the footwear of choice of Bananarama.
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 18 joulukuu 10, 11:20:09
Wikipediasta Brothel Creeper = Creepers or brothel creepers are a type of shoe.
Täälläpäin puhuttiin läskäreistä tai maksalaatikoista ;D
Off Topic...
Kruggerhan oli ihan sika siisti ;D Tuon ilmajousen(tai mikähän bx:n takaiskari onkaan) suurta hienoutta en ymmärtäny. Ei tuollaisessa pidä olla mitään cruise modea...olisi kiva nähdä mitenkä tuollainen kääntyy...
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 18 joulukuu 10, 11:20:09
2010 Rosmalenin Big Twin Show "Best of Show" oli englantilaisen Gareth Ruddyn XS650 Brothel Greeper.
Ensivaikutelma kokonaisuudesta oli lähinnä että "hirveä", mutta kun sitä enemmän katsoo, niin eipä enää olekkaan. Tuohan onkin ihan sievä. Aina löytyy jotain kun malttaa katsella....
Näin tuon pyörän Rosmalenissa metrin päästä, hetki ennen palkintojenjakoa.
Omistaja potki hikipäissään laitetta käyntiin, ei edes "luvannut"...
Sitten tuo moottorin edessä oleva "pönttö" tai oikeastaan sen kansi, irroitettiin (1kpl peltiruuvi), sisällä oli tupaten täyteen tungettu: akku (liittimet suojaamattomina!), puolat ym. sähkörompetta. Kaikki oli levällään, pyörää ei saatu käyntiin ja lopulta "voittaja" työnsi Jamppansa stagelle kanaolion kotkotuksen säestämänä ;D Noloa?
Eli on hepulla tekemistä jos tuolla aikoo Sturgikseen lähtee ::) Good luck!
Custom Chrome Mainz 2011 näyttelyn parhaaksi valittiin tämä BSA Glod Star 500cc moottorinen "Son of a Gun"
Rakentaja: Larry Houghton of Lamb Engineering in the UK
Kuvat www.bikeexif.com (http://www.bikeexif.com)
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2011/04/bsa-motorcycle.jpg)
(http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2011/04/bsa-motorcycle-2.jpg)
Joo tossa noi 1,ta 3,seen >:(
Toi kakkonen & kolmonen ihan hienoja, vaikka en tollasista erityisemmin diggaile !
Mutta tuo voittaja jalleen kerran jotain aivan kasittomatonta shaisee...
Edit: Onnelliset voittajat yhteis potretissa ;D
no joo...
onneks ei suomessa olla menty tohon skeneen mukaan!! ei muuten paljoo tarttis näyttelyitä kierrellä ;D
Ajopyöriä, ihan selkeesti ::)
-eeko
Tässä lisää, 10 parasta freestyle class järjestyksessä ::)
Lähes kaikki pärjänneet ihan totaalista paskaa...
Ja lisää jos näitä kukaan jaksaa väijyy.
Toi ensimmäinen freestyle-luokan pyörä on itse asiassa aika hieno, toi rivoitusduuni on todella komeeta ja kestää lähemmänkin tarkastelun. Sääli että ei ole kuvaa toiselta puolelta, siellä se pääsee kunnolla oikeuksiinsa. Vielä hienommaksi sen tekee se, että moottori on vanha nelivaihteinen sportti. Muistaakseni eurooppalainen fillari - yllätys?
Joo se onkin ihan OK. tosin nr 4 kaikki ketjussa (kuten otsikossa lukee) freestylea, no oon taas vaikeesti ymmärrettävä, tai sit et osaa lukee kuvien alla olevia numeroita ;D ;D ;D
Toi nr.5,sen lehtijousi keula taas sarjassa erittäin toimiva :o
Nythän mä muistin missä oli lisää kuvia tosta pyörästä - Finnbikersilla ;D...
(http://3.bp.blogspot.com/_QXC_TMyZCLU/TEExQIbjSdI/AAAAAAAAH4M/NTvu0CDLN-E/s1600/CIMG2728.JPG)
(http://1.bp.blogspot.com/_QXC_TMyZCLU/TEExPhNXoxI/AAAAAAAAH4E/z0LMABOilA4/s1600/CIMG2729.JPG)
(http://4.bp.blogspot.com/_QXC_TMyZCLU/TEEwumQS8wI/AAAAAAAAH30/_AsTW5fjPwc/s1600/CIMG2732.JPG)
Eks tää ollu joskus viikon sportster ketjussa, noi koneen kopat varsinkin tosi hienot.
Taispa joku täällä tätä joskus Cadi-photari luomukseskin luulla ;D
On kyllä aika eri värinen tuo pyörä tuossa studio kuvassa kun noissa H, postaamissa, vaikka sama vekotin onkin
joo mäkin muistan ton itte veikkasin sitä sähkömopoks ja tota moottoria vaan muovi silhuetix :-* oli siitä muistaakseni pätkä elävääkin kuvaa et toimiva se ainakin
Täytyy kyllä yhtyä tuohon otsikon kommenttiin - tyylitaju on tämän shown tuomareilla ihan hanurista. Rehellisesti sanottuna kamalan näköisiä kapineita.
Tassa toinen luokka.*Performance Custom Championship Results*
Kolmas eri luokka. *Production Manufacturer Championship Results*
Ja neljas eri luokka Modified Harley Class
Naista kaikista yhteensa loytyy muutama ihan hieno vekotin. Tyon laatu varmaan kaikissa loistava, mutta tuntuu etta tarkeinta on tekniset kummallisuudet (tyyliin kone vaarin pain yms...)
Tuo sivuvaunu vekotin kylla hieno !
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 13 elokuu 11, 11:24:29
Tyon laatu varmaan kaikissa loistava, mutta tuntuu etta tarkeinta on tekniset kummallisuudet (tyyliin kone vaarin pain yms...)
Juuri näin on asia. Sen lisäksi suurimmalta osalta puuttuu sellanen kokonaisuuden hahmottaminen, vain harvoissa on ns. isot linjat, stuukki kohdallaan. Mun mielipide on, että jos kokonaisuus ei näytä hyvältä, on yksityiskohdissa näkyvä huipputason työn jälki vain helmiä sioille.
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 13 elokuu 11, 11:24:29
Tuo sivuvaunu vekotin kylla hieno !
Jotenkin tuttuja piirteitä tuossa sivuvaunuveturissa pl. kone ;D
-Spöke-
Noissa vehkeissä on tosiaan yksityiskohtia tuhanteen pyörään ja ne on kaikki työnnetty yhteen vehkeeseen. Työ joka on tehty on helvetin taidokasta ja kunnioitettavaa, mutta menee hukkaan rumassa kokonaisuudessa. Tuossahan voisi olla ihan jokin muukin lähtökohta kuin moottoripyörä, koska moottoripyörien kanssa tolla ei enää ole mitään tekemistä. Kiasmaan vaan kaiken kansa ihmeteltäväksi..
Sivuvaunuveturin kun saisi vielä shovel voimapaketilla niin olis aika täydellinen .
Olisko niin että hienojen linjojen chopperit ja perinteisemmät bobberit on jo parhaimmillaan nähty ja käyty läpi, ja pitää vain kohta meidänkin alkaa tottua siihen että suunta on jonnekin eteenpäin?
Eihän se toki meinaa sitä etteikö omaa mielipidettään sais sanoa. Niin teki tuomaristokin, joka käsittääkseni on tuolla Custom bike show:n tapaan näytteilleasettajat.
Lainaus käyttäjältä: Sami - 19 elokuu 11, 15:55:55
Olisko niin että hienojen linjojen chopperit ja perinteisemmät bobberit on jo parhaimmillaan nähty ja käyty läpi, ja pitää vain kohta meidänkin alkaa tottua siihen että suunta on jonnekin eteenpäin?
Ei ole. Vähän väliä jostain putkahtelee myös sellaisia pyöriä, joissa stuukki on kohdallaan - soppereita, poppereita tai jotain muuta. Eivät vain pärjää noissa sirkuksissa.
Mun nähdäkseni ei ole mitään estettä rakentaa pyörää, jossa stuukki on kohdallaan ja silti omaleimaisia yksityiskohtia piisaa AMD:n malliin.
toi modified harley classin kakkonen (urheiluspora) on muuten oikeesti aikas hieno - erityiseti satulahässäkkä
Lainaus käyttäjältä: Sami - 19 elokuu 11, 15:55:55
Olisko niin että hienojen linjojen chopperit ja perinteisemmät bobberit on jo parhaimmillaan nähty ja käyty läpi, ja pitää vain kohta meidänkin alkaa tottua siihen että suunta on jonnekin eteenpäin?
Uudet suuntaukset ovat varmasti tervetulleita mutta jos tarkoituksena on tehdä mahdollisimman kummallisen näköinen teknisesti häiriintynyt putki-johto-letku kummajainen, missä on kaksi pyörää, niin eipä meikäläiseen sellainen iske. Kuten T-Bone kirjoitti:
"Mun mielipide on, että jos kokonaisuus ei näytä hyvältä, on yksityiskohdissa näkyvä huipputason työn jälki vain helmiä sioille."
Osassa tän ketjun vehkeitä tuntuu erikoisuuden tavoittelu olevan johtava teema ja vain harvoin se johtaa hyvään lopputulokseen. Toki on myös niin, että ilman pähkähulluja kokeiluja ei synny mitään uutta ja erilaista. ;D
p.s. Taisinpa olla se epäilevä Tuomas, joka julkesi epäillä Spacesteriä cad-luomukseksi...
Pitää tietysti muistaa, että kyse on freestyle-kisasta. Siinä kai tarkoituksena onkin etsiä uusia ennakkoluulottomia ratkaisuja (niitä samoja, joita löytyy myös sieltä kummallisimmista härveleistä).
Emmää noista silti pidä, mutta kai edes ne tekijät tykkäävät.
Hieman sama juttu kun joku freefuusiojatsi vs. blues..
CCE Bike Expo 2012 Veronan AMD kisassa pärjänneet löytyvät tuosta linkistä .pdf muodossa
Italian AMD mestaruudet 2012 (http://www.custom-chrome-europe.com/fileadmin/Daten/Allgemein/Dealershow/CCIBSS/CCE_BIKE-EXPO-VERONA_2012_Bike-Show_e.pdf)
Tuossa tän vuoden Freestyle voittajat.
Jäi kuvat hiukka pieneksi tuolla noita lisää.
http://www.flickr.com/photos/amdworldchamps/ (http://www.flickr.com/photos/amdworldchamps/)
Toi raaseri (http://www.flickr.com/photos/amdworldchamps/7744292470/#in/photostream/lightbox/) on käsittämättömän hieno! Toki "ylitehty", mutta upea.
Tio 2012 voittajapyörä "PainTTless" tulee siis Saksasta, Thunderbike (Niederhein) nimisen HD dealerin tallista.
Se on täynnä hienoja yksityiskohtia, joita luonnossa ihmetellessä saattaisi tovi jos toinenkin kulua.
Moottori on 1000 cc Rautis, jonka etupytyssä 180 astetta kiepautettu takimmaiseen tarkotettu kansi. Kaasuttimet Amal GP:t. Vaihdelaatikko on WLA:n kolmilovinen. Vanteet keskiöineen ovat Tunderbiken, CNC jyrsittyä tuotosta, jarrut levyjarrut, jostain Hondasta.
Tehoja 70 hv/6500 rpm, vääntö 88 Nm/5700 rpm.
Kuvan omistaa Thunderbike.de
(http://www.thunderbike.de/galleries/ki_base/ki_makepic.php?fullimg=1&file=painttless_wc2012/Thunderbike-PainTTless-001.jpg&width=764&height=509)
Lisää yksityiskohtaisia kuvia löytyy: http://www.thunderbike.de/de/ (http://www.thunderbike.de/de/) josta edelleen etsivä löytää linkkin pyörän rakentamisvideoon.
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 24 elokuu 12, 16:32:03
Lisää yksityiskohtaisia kuvia löytyy: http://www.thunderbike.de/de/ (http://www.thunderbike.de/de/) josta edelleen etsivä löytää linkkin pyörän rakentamisvideoon.
Laski kyllä mun silmissä pyörän osakkeet roimasti kun kuvien jälkeen ton videon katsoin. Ei ollut ollenkaan pienen ihmisen touhuja perusvehkeillä omassa autotallissa. >:(
Onhan se autotallin nurkassa romujen keskellä himmeän loisteputken kelmeässä valossa rälläköinti vähän eri juttu verrattuna Thunderbiken jätkien yyberhienoon verstaaseen ja CNC-hommiin. Toivottavasti nuo ukot nauttii kättensä tekosista niinku me autotallisällitkin :)
Kyllä Thunderbiken jepeillä silmää, visioita ja osaamista on. Sairaan hieno prätkä.
EDIT typo
Onhan tuo PainTTless helkutin upeaa duunia ja viimeistelyä esittelevä esine, mut prätkänä mun silmään varsin ruma.
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 25 elokuu 12, 00:18:29
Onhan tuo PainTTless helkutin upeaa duunia ja viimeistelyä esittelevä esine, mut prätkänä mun silmään varsin ruma.
Samaa mieltä. Ja sama probleema leimaa melkein kaikkia noita maailmannäyttelypyöriä. Kaikki täynnä toinen toistaan hienompia yksityiskohtia, mutta kokonaisuus ja linjat on perseestä.
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 25 elokuu 12, 00:45:31
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 25 elokuu 12, 00:18:29
Onhan tuo PainTTless helkutin upeaa duunia ja viimeistelyä esittelevä esine, mut prätkänä mun silmään varsin ruma.
Samaa mieltä. Ja sama probleema leimaa melkein kaikkia noita maailmannäyttelypyöriä. Kaikki täynnä toinen toistaan hienompia yksityiskohtia, mutta kokonaisuus ja linjat on perseestä.
Valkoiset miehet puhuu kerrankin vilpittömällä kielellä. Ugh.
Njooo. Mutta toi PainTTless on kuitenkin tunnistettavissa moottoripyöräksi. Ja sen stuukissa on jopa jotain mistä minä pidän. Omituista.
Helkkarin hieno raaseri, toki "ylitehty" ja ruskea värivalinta vanteissa tökkäsee silmään. No, makuasioita.
Vähän perustelematon väite tuo, että kun on hienot tilat ja cnc-koneet, niin reilun pelin henki kärsii. Tää on yksi pahimpia välineharrastuslajeja mitä löytyy. Monta sataa saat upottaa pelkkiin käsityökaluihin, mutta sit pitäs olla tilat, tiggi, pylväsporakone, pyöränosturi, prässi, sorvi, englanninpyörä, jyrsin, pellintyöstökalut, hiekkapuhalluskaappi, maalaustilat, iso metallivarasto, pitkähermoinen akka (kallis!!) jne jne. Mihin kohtaan vedetään reilun tosiharrastajan tein-ite raja? Omalla kohalla tuntuu että sorvi on jo hemohessiä.
Kuuntelin jostain AMD-videolta, että joku tuollainen överipyörä oli ottanut 3000 tuntia aikaa. Monet olivat selvinneet 900 tunnilla. Sekin tekee 3 tuntia illassa 300 vuorokautta. Sitten niillä on vielä tiimit ja laitteet. Silloin tajuaa, että missä tahansa lajissa kilpailuevoluutio tiputtaa kynttilänvalossa tinailijat kelkasta.
Mutta ovatko noi edes ajettavia, saako kilpiin ja sopiiko rallikamat kyytiin onkin ihan toinen tarina. Siitähän ne eivät kilpailleet. Olishan sellanenkin sarja mielenkiintoinen...
AMD mestaruudet 2013
Mestaruudet ratkottiin 2013 jo 10.-12. toukokuuta Essenissä ( www.bigbikeeurope.com (http://www.bigbikeeurope.com)), eikä niinkuin aiemmin elokuussa Stugisissa.
Tulokset ja kuvia löytyy tuolta http://www.amdchampionship.com/results/2013-worlds (http://www.amdchampionship.com/results/2013-worlds)
Free Stylen kärki:
1 Medaza Cycles Ireland Rondine
2 Zen Motorcycles France Tribute to Hagakure
3 Rocket Bobs UK Gas'd Rat
4 Krugger Belgium Link
Suomalaisia ei näytä olleen mukana. Ensi vuonna Arto Varkiselle on paikka varattuna.
Rondine on Moto-Guzzi Nuovo Falcone, 578 cc koneella
(http://dealer-world.co.uk/champs-bikes/2013world/2013world-052-a-l.jpg)
Tribute to Hagakure:
(http://dealer-world.co.uk/champs-bikes/2013world/2013world-149-a-l.jpg)
Gas'd Rat:
(http://dealer-world.co.uk/champs-bikes/2013world/2013world-016-a-l.jpg)
Link:
(http://dealer-world.co.uk/champs-bikes/2013world/2013world-009-a-l.jpg)
Myös 2014 finaali on Europassa, Essenissä; Saksassa ( www.bigbikeeurope.com (http://www.bigbikeeurope.com))
Koittaako nazistit, tai etelampi-eurooppalaiset yleisesti tiputtaa pohjoismaalaiset pois noista karkeloista kun pidetaan noin aikasin noi kisat?
Aika erikoista, kuitenkin Norrtalje on perinteisesti ollut pohjolan karsinta kisa mista sitten tonne seuraavaan koitokseen.
Nyt kun pohjolan voittajat paasee laitteittensa kanssa vuoden viiveella tonne niin pelithan ovat jo vahan ns. ''yesterdays news''
2013 kisaan on ymmärtääkseni osallistuminen ollut mahdollista kaikilla, ilaman esikarsintaa. 100 pyöräpaikkaa, max kaksi pyörää per osallistuja, 200 Euroa per pyörä, jos oikein ymmärsin.
LainaaFirst fifty bike entries received will be free of charge
The official entry form for the 10th annual 2013 AMD World Championship of Custom Bike Building is now available online.
Being staged in Europe for the first time, at the all-new BIG BIKE EUROPE expo at Essen, Germany, on May 10th to 12th 2013, AMD is pleased to announce a series of competitor promotions and incentives being funded by confirmed European BIG BIKE EUROPE exhibitors such as Motorcycle Storehouse, Zodiac International, Parts Europe, MAG Europe, Paaschburg & Wunderlich and TTS Wheels.
'Early Bird' competitors can scoop a 200,00 euro saving as the first 50 bikes (plus concessions) to be entered for 2013 will be able to enter for free - register now and you will receive a 200,00 euro voucher to cover the standard AMD World Championship entry fee.
Second, all AMD World Championship Competitors can invite up to 25 of their employees, friends or customers to attend all three days of BIG BIKE EUROPE (the Trade/VIP Rider Day on Friday May 10th as well as the 'public days' on Saturday 11th and Sunday 12th) free of charge! This is a special offer worth up to 300,00 euro for each visitor ... 7.500,00 euro promotional value for each competitor.
All competitors also receive the AMD World Championship 2013 special edition 'Competitor Logo' for use in all their own advertising, marketing, print, website, and social media activity, in addition to a free of charge studio-grade photo-shoot set of pictures of their bike.
Full details of all these special opportunities and of the expo itself will be sent to competitors once they have registered. At this time, the BIG BIKE EUROPE show floor-plan has room to cater for approximately 100 bikes
Saksalaisen Custombiken Norrtälje artikkelista taas ymmärsin jotta 2014 kisaan mm Arto Varis saa paikan, joten olettaisin sen olevan kutsunäyttelyn. Tiedä sitten missä ja milloin muut kutsutut valitaan.
PS. Variksen pyörästä oli hyvä kuva ko. lehdessä, eikä ylistyssanojakaan puuttunut. Peukku tähän.
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 01 heinäkuu 13, 20:42:39...Saksalaisen Custombiken Norrtälje artikkelista taas ymmärsin jotta 2014 kisaan mm Arto Varis saa paikan...
Pikku kielikukkanen leviää näköjään kansainvälisessä lehdistössä - herran nimihän on ALPO Varis :D