Prkl!!!Kävin päivänä eräänä ajamassa ja ykskaks alko hyytyyn ja ei käyny kuin etupytyllä ja sit ei käyny silläkään.Muutaman röökin jälkeen kävi taas etupytyllä ja sit loppu kokonaan.Nyt kävin tallissa kattelemassa ja potkimassa.Pari potkuu ja löi kaasarista liekkiä,mut käyntiin ei suostunu.V......taa niin paljon,että annan pian saunavuoronki pois....Olisko viisailla mitään vinkkiä,mistä lähden kattoon???Olisko sytty (kärjellinen) vituillaan?Merkit on kyl kohillaan.
Ootko koittanut toisella puolalla?
Onko akussa sähköä?
Kärkiväli? Konkka ? älä säädä sytkää, elle siellä ole paikat löysällä. Se ei yleensä liiku itekseen.
Noista varmaan ekaks akun tarkastus, kärkiväli, sit konkka, sit puola.
Sähkö loppu.
Rautapäästä kerran antautu venan jouset ja kävi sitten vaan toisella, sai ihan runnon runtua ennen sitä ;D niillä tuli vaan tunnit täyteen, kuten venoillakin.
Tulpat kannattaa myös vaihtaa
Tulpanjohot on helppo mitata
Morienttes.
Nyt on puola tsekattu,konkka jä kärjet vaihdettu.Niiden osalta kaikki ookoo.Oliskohan Piese oikeessa,että venan jousi on antautunu???
pitäs sen yhellä pytyllä pötpöttää...mielestäni.
olikos sitä sähköä, eli mikä on akun tila?
ootko kattonu tulpat? Mulla oli vetäny niin nokeen et loppu meno ja oireili aivan kummallisesti...
Nämä ennen ku alat aukoa kansia. Ja sen antautuneen venanjousen vois havaita tönäreitä tutkimalla? Onko säädöissään?
Moro Jack.
Akku on uus ja virtaa on.Säädöissäänkin kihveli tuntuu olevan.Oliskohan ajotuslimppujen snadit jouset kaput???
Niistä mulla ei oo kokemusta, mutta ne kannattanee tarkastaa. Pikkuvaiva ymmärtääkseni tässä vaiheessa. Olen ymmärtänyt että ne aiheuttaa ongelmia silloin tällöin.
Kaasarissa liekehtiminen viittaa aikaseen sytytykseen kyllä....
Aikainen sytytys ei minusta selitä noin radikaaleja oireita. Onko imusarja ja/tai kaasutin tuettu hyvin? Jos imusarja on vaan O-renkaitten tai pantojen varassa, se pysyy aikansa paikallaan, mutta herkästi nitkahtaa, että tulee todella paljon imuvuotoa. Ja silloin se käynti on kertaluokkaa huonompaa kuin liian aikaisella sytytyksellä.
Moro taas.
Täytyypi kattoo pannat ja kaasari plus limppujen jouset.Palaan astialle,kunhan huomenna pääsen tallin hämärään puuhastelemaan.Kiitos kaikille vinkeistä!
Ihan just nyt uusi akku vai keväällä ostettu "uusi" akku?
Soveli voi tappaa akun kuukaudessa, nähty on!
Lainaa vaikka kaverilta varmasti ehjä akku, tai koita omaasi starttivehkeessä. (tässä kait on kiksi?)
Virran puutteeseen oireet sopivat.
Moro Karvanaama.
Akku on siis oikeesti ihan uusi.Kokeilin kyl toisellakin akulla,mut sama vaiva.Tuntuu,että sytty on ihan ....keleesti aikasella.Ihmetyttää,kun en oo siihen koskenu,paits laitoin kärjet ja kon kan uudet.Merkit on kohillaan ja venojen säädöt ookoo.Alkaa vituttaa....eli saattaapi mennä olusen puolelle ::)
Diodiin.....
Nyt on kokeiltu toisella puolalla ja toisella akulla....vaiva jatkuu!!!Tuntuu.että sytkä olis reilusti aikasella,Oo ihan ulalla ja nyt jo myös kännissä.Kun haen potkukohtaa,niin potkii heti kintulle.Ja kaikki on kohdillaan...merkit,venat ja bensaakin saa.What the rumasana.....
J........ta!!Vika on vieläkin päällä.En saa mitään tolkkua värkistä.Alkaa olla keinot vähis.Voiko nokkakopan sisällä tapahtua jotain mullistavaa....tai voihan siellä,mutta mitä??Ihmetyttää vaan se,kun sytty tuntuu olevan todella aikases.Syttyyn en oo koskenu,paitsi kärjet ja konkan oon vaihtanu.
Tarkistitko sen ajoitus yksikön, ettei vaan olisi pyörähtänyt.Kaverilla pyörähti rautapäästä ja sytkät sekaisin just tuollain..
Komppi tälle. Keskipakosäädin finito ja sokka poikki.
-Spöke
Kyl kaikki tuntus olevan kunnossa.Tsekkasin limput ja kaikki on niinku pitäis.Täytyy vissiin purkaa vielä koko hässäkkä,josko en vaan oo huomannu.
Nyt on aamuhämärissä kohde tutkittu ja kaik on niinku pitää.Käyn jossainvaihees lainaamas satavarmasti ehjän puolan,josko sittenkin olis siinä vika.Mene ja tiedä....alkaa ihmislapsi olla aika ulalla.P.....le!!!!
En ainakaan huomannut mainintaa että olisit tulppia tai niiden johtoja vaihtanut vielä.
Koita nyt vielä nekin, tulpat ensi ja sitte johdot. Muista että kärkisytkän johdot on eri kuin kärjettömän.
No voi s.....tana,p.....le,h.....tti....ja monta muuta rumaa snaa.Taas on väännetty ja hikoiltu.Nyt lähti käyntiin,mut vaan yhellä pytyllä.Käryä työntää huohottimesta ja öljytankin korkin avasin,niin käryä tuli sieltäkin ja ihan huolella.Oliskohan nyt sittenkin koneessa jotain vilunkia???Kone on tehty about 4v. sitten ja yhden kesän oon ajanu,kun klapi on ollu muuten paketis.Täytyypi käydä Mannella hakemas tietoutta ja henkistä tukea ;D :D :P
Au! Taitaa olla aika lähteä hommaamaan mittavälineitä ohivuodon arviointia varten.
Kyllä se syy selviää ennenpitkää, toivottavasti se on mahollisimman halpa. Kerro sitten kun se löytyy.
Voimia!
Kerro miten säädät sytytyksen ajoituksen.
Moro Ezmo.
Oon pyörittäny merkin kohdilleen ja kärjet on just aukeemas.Etupytyn mäntä on ykk:ssa.Haen huomenna vielä uuden puolan.Jos sitten oon vielä ulapalla,niin syksy alkaakin sit ajoissa :D :D
jaa säädetäänkö sovelin sytkä yläkuolokohtaan ??
Näin mä oon kyl aina tehny.Nytkään en oo sytkään oikeestaan koskenu,paitsi kärjet ja konkan vaihdoin.
Sillai sit. Muut on kyl säätäny sen tohon ennakko merkkiin eikä ykk.Mut jos kerran aina ni jatketaan samaa rataa.Mistäpä minä pannumiehenä juurikaan,,,,
Lainaus käyttäjältä: rampo63 - 31 heinäkuu 17, 20:38:01
Sillai sit. Muut on kyl säätäny sen tohon ennakko merkkiin eikä ykk.Mut jos kerran aina ni jatketaan samaa rataa.Mistäpä minä pannumiehenä juurikaan,,,,
Samoin. Ennakkomerkkiin ja limpuista ennakko kaakkoon.
-Spöke
Kärkisytkä ja dyna s ennakkomerkkiin ja dyna 2000i yläkuolokohtaan. Ei varmaan käykkään jos noin myöhäsellä.
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 30 heinäkuu 17, 11:19:59
Moro Ezmo.
Oon pyörittäny merkin kohdilleen ja kärjet on just aukeemas.Etupytyn mäntä on ykk:ssa.Haen huomenna vielä uuden puolan.Jos sitten oon vielä ulapalla,niin syksy alkaakin sit ajoissa :D :D
Spökeä lainaten tosta sun säätämisestä puuttuu se että sun pitää kääntää akselista vasemmalle kunnes on limput auki ja akseli ei käänny enempää. Muuten on ajoitus ihan pielessä. Ite laitan virtamittarin ohm asentukselle ja toisen tikun kärjen jousipuoleen ja toisen sitten muistaakseni runkon. Se antaa heti merkin kun kärjet irtoo toisistaan ja sen pitää tapahtua juuri siinä kohden kun akseli ei enempää käänny.
Kiitti kommenteista.Yövuoro pistää pipon sekasin.Elisiis...sytkän oon säätäny,niinku ukot on sen selittäny.En tiedä mistä taioin ton ykk:n ;DEn oo vielä ehtiny mopoa tutkailemaan lisää.Tuli tossa mieleen toi huohotusasia,että oliskohan mulla öljy ja huohotusletkut väärinpäin??Öljytankki on sellanen sudillinen(upotettu tankin kylkeen.Takaa katottuna suti on vasemmallapuolella.Tankin alta tuo öljyn koneeseen ja tankin yläosassa on kaks putkee.Tankki on mulla ekaakertaa kiinni.Maalaisjärkee(mitä on hyvin vähän)käyttäen,oon laittanu paluuletkun(koneesta katsottuna)vasempaan putkeen.Ja sit vielä tosta huohotuksesta...oliskohan meikä laittanu liikaa öljyä tankkiin??? ::) :D
oho...siis paluuletku on(koneestapäin katottuna)oikeassa putkessa ;D :D
Morienttes.
Tultiin tässä ukkojen kans siihen tulokseen,että etupytyn pahvi on sit tullut tiensä päähän.Tarkotus olis viedä pyörä tallille vkl:na ja sit vaan pipot pois.Liekö puhaltanut sisäänpäin,kun ei ulkoapäin huomannu mitään.Seikkailu jatkuu....
eli siis vielä tosta sytkän säädöstä vaihe vaiheelta:
-tulpat pois ja tunge sormi etupytyn tulpan reikään.
-pyöritä konetta ja seuraa kampiakselin ennakkomerkkejä. viiva on ykk ja piste on 35* ennakkomerkki.
-kun oot saanu merkin kohalleen ja tunnet, että sormen alla on painetta, on tällöin etupytty tulollaa työvaiheeseen. Jos ei oo painetta pytyssä se on poistotahdissa. tällöin pyöritä vielä yksi kierros ja jätä merkki keskelle(piste) tarkistusaukkoo.
-konttaa pyörän oikeelle puolelle.
-käännä piheilllä katkojan kärkiä aukovaa nokkaa vastapäivään niin paljon ku pyörii~5mm ja pidä siinä.
-käännä kärkilevyä niin, että just ja just alkaa aukeemaan käret. jätä siihen ja kiristä ruuvit.
-säädä kärkiväli 0,45mm.
ps. samalla näät, että jos on kovin synkän näköset / eriväriset tulpat, ni jotai on ehkä ketullaan. vaihtasin myös ne samalla. ja niinku tossa jo aiemmin vastatiinkin, ni imusarjan tiivisteet on aika monesti syyllinen varsinki vanhemmassa lapiossa missä on oo rengas tiivistys.
Puolan voit mitata tavallisella yleismittarilla. tulpanjohtojen paikat yhistämällä pitäs irrota ~5 ohmin vastuslukema ja piuhojen navat yhistämällä (siis mihin sulla tulee sytytysvirta ja kiekkamittari) muistaakseni KORJATKAA 0,2 ohmia?
mulla kuolleentuneet keskipakosäätäjän jouset ilmeni kaupunkinopeuksilla kevyellä kaasulla nypytyksenä ja nykimisenä kun sytkä tarjoo turhan aikasin täysiä ennakoita.
nää tähän laitoin vaan siks, että toivottavasti säästysit koneen irrotukselta. näiden takia sitä ei ainakaa kannata irrottaa.
Noista imusarja o renkaista sen verran että ainoo konsti millä oon saanu ite ne tiiviiksi on sipasta ohut kerros öljyn kestävää silikonia pintoihin. Varmaan muitakin konsteja löytyy?
Joo. Ja se on imusarjasta tukeva kiinnike runkoon.
Joopa joo ja trallalallalaa.....etupytyn männässä reikä.Nyt sit etitään syytä ja serauksia.Pistelen väliaikatietoja.
laihalla... imuvuoto?? ennakot pielessä, detonointia...?
Morienttes.
Tulimma siihen tulokseen,että....elisiis,pyörä tuli mulle about viis v.sitten syksyllä.Talven ahkeran juo....puuhastelun jälkeen koitti kevät ja eiku pyörä tulille.Kone oli tehty aikasemman omistajan toimesta.testilenkin jälkeen katoin tulpat ja huomasin,että oli laitettu pitkäkierteiset tulpat,vaikka tossa on lyhytkierteiset.Fikkarilla sit tiirasin mäntää ja pieni jälki siellä näky.Sen kesän ajelin,mitä ajelin,mut muut kesät menikin sit jalkaremontin kans konkates.Tultiin tosiaan siihen tulokseen,että mäntä on vissiin ottanut itteensä ja päätti nyt sit reikääntyä.Reikä nimittäin on about tulpan kohilla.Että tällänen tarina.Oikaskaa toki,jos oon vääräs.
öbaut tulupan kohille se reikä tuloo hoikalla seoksellakin ku tulppa siä kuumene ja monesti sulaa kans,,,
Moro.
Tää oli kyl selkee mekaaninen vamma.Hienoo,että tällänen asia on saanu useita kommentteja.Nyt vähän kaljaa...