Mitkä nuista punaisella merkatuista kanavista pitäisi olla avoinna vuoden 1997 883 sportsterisssa? Ilmeisesti öljy menee joidenkin nuitten kautta keinuvivuille. Nuita jakokopan tiivisteitä tuntuu olevan vaikka minkälaista tarjolla ja osa niistä taitaa juurikin tukkia jonkun nuista kanavista.
(http://i305.photobucket.com/albums/nn235/kupo_41/nokkakoppa_zps56z9wykd.jpg?t=1490853878)
Väittäisin kyllä, että näissä ei-kumiripustetuissa niitä tiivisteitä on vain kolmenlaisia: nelivaihteisen 1986 - 1990 ja viisivaihteisella 1991 - 1994 ja sitten 1995 eteenpäin. Väärän tiivisteen tunnistaa helposti siitä, ettei se mene tiivistepinnan mukaisesti tuossa öljynsuodattimen jalasta pikkuisen vasemmalle.
Keinuvivuista sen verran, että tuossa ylimmäisen ympyröimäsi paikan ohi menee kanava, ihan teräsputken pätkät siinä valussa, jota pitkin öljy menee nostajille. Ja nostajilta työntötankoja pitkin sitten sinne ylös.
Kiitos infosta.
Tällä hetkellä tiivisteenä on tällainen: http://www.dragspecialties.com/products/?productId=332576&partNumber=20111502 (http://www.dragspecialties.com/products/?productId=332576&partNumber=20111502)
Käyttelin konetta venttiilikopat auki, eikä öljyä tullut oikein kuin etupytyn pakopuolen keinuvivun välistä, muut tönärit/keinut näyttivät aika kuivilta. Tästä siis rupesin päättelemään, että oisko tullut laitettua vääränlainen tiiviste. Konetta on kasauksen jälkeen käytetty ehkä 4-5min ajan. Pitäisikö tuolla keinuvivuilla olla oikein kunnon öljysuihku menossa vai kuinka paljon sinne pitäisi öljyä tulla?
Tehty siis 883-1200 muutos ja samalla vaihdettu impact 560 nokat, s&s nostajat ja tönärit, kansityöt ym perusjutut.
Vähän outoa, ettei tossa sun antamassa Drag Specialties linkissä ole cometicin numeroita.
Zekkaa tästä: http://www.cometic.com/b-101689-1289547-cometic.html (http://www.cometic.com/b-101689-1289547-cometic.html)
Sulle sopii tiiviste numero C9313F5. Tuo sinun linkin tiiviste näyttää olevan kumiripusteiselle (2004-->) eli cometicin C9944F5.
Sportsterin yläkertaan ei tule mitään hirveetä öljyvirtaa pienillä kierroksilla. Tästä syystä tyhjäkäyntiäkään ei pitäisi säätää ihan kauheen matalaksi.
Edittiä: katselin asiaa uudemman kerran
Kyselin tuolta Drag specialtiessiltä niin heidän mukaansa tuo linkin tiiviste on juurikin tuo C9313F5. Käyttelin nyt pyörää hieman kauemmin kopat auki ja kyllä sieltä rupesi öljyä tulemaan. Tosin ei mitään suunnatonta öljysuihkua ainakaan tyhjäkäynnillä, mutta luulen että riittävästi.