vm 54 M-72 runkoon menossa 883 sporsterin kone ja keula on vanha kananjalka johon pitäs saaha levyjaru... väli kapeimmillaan 102 mm, löytyykö hd:n etunavoista niin kapeaa vai meneekö keula levitettäväksi...
etupyörä löyty...pikkasen vietetty aikaa tallilla...kantapyörän hyväksi rosentit 51-49...
ei sattus oleen kellään tuota sporsterin ketjurataskoppaa ylimääräsenä...vm 99
Tässä projektissa yhdistyvät suurvaltojen supertuotteet sopuisasti. :)
Ennakkoluulotonta otetta. Hyvä!
Valitettavasti en osaa antaa vastauksia esittämiisi kysymyksiin.
Osia kannattaa metsästää "ostetaan" palstalla.
Tämän aiheen voisi siirtää Projektialbumiin, eikö vaan?
Kekkosen aikaan palatakseni tämä olisi silloin ollut mitä parhainta liennytystä.
Mahtava projekti, tätä pitää seurata ehdottomasti.
-eeko
Jotenki tuossa häiritsee tuo takarungon alamutka ja koneen etukeno?
keula paikalleen ni alakeno katoo...pikkasen taas tallilla tänään...
Ristus mikä takapyörän ripustus. Välittääkö se pamppu siis kaikki voimat pyörästä runkoon? Onko ihan original neuvosto-ratkaisu?
edit: Siis ristus miten hieno, tietysti :)
eikös plunger-jousitukset oo just tuommosia, valmistusmaasta riippumatta
Lainaus käyttäjältä: Tuomo - 06 maaliskuu 17, 18:09:42
eikös plunger-jousitukset oo just tuommosia, valmistusmaasta riippumatta
On, paitsi IC M49 jossa on sekoitettu plungerin kaveriksi myös swingi. Sen kanssa tosin olin samaa mieltä kuin moni muukin, että parhaimmillaan se oli kun jumissa oli...
Serkkupoika jäykkäsi BMW tsopperin plungerin putkittamalla.
Tämä siis aikakautena, jolloin keulaakin jatkettiin sorvaamalla yläputkiin jatkoputket... ::) Tuon kierrettävän jatkon liitoskohta taas piilotettiin T-kappaleen alle.
Jos muuten jollakulla on ylimääräistä plungeria itämaiseen kuljettimeen, voi kääntyä luttamuksella puoleeni. Tarvitsisin M-62:seen... ehkä. Vasili Sortavalasta oli ajanut pronssipuslien huoltovälin umpeen.
kyllä nuo on alakuperäiset plungerit pikkusen soviteltuna, puuttuu vielä kromiset suojaholkit Plungereihin (https://easthighway.com/fin/tooted.p/taka-iskunvaimennin-m72/iskunvaimentimen-runko_7209201.1518) saa myös uusia pronssipuslia (http://www.laakerinetti.com/liukulaakerit-suorat-liukulaakeriholkit-c-56_136.html)
No enpä oo sitten plungeria ennen nähny. Onks japsit ikinä harrastaneet noita?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jos tuo jäsen k:n pusla linkki oli tarkoitettu allekirjoittaneelle, niin tarve olisi plungerin runko-osasta. Puslat oli ajettu alle nollan, minkä seurauksena reikä ei ole enää pyöreä...
Juvakalle..samaisella Viron kaverilla on myynnissä myös runko-osia (https://easthighway.com/fin/tooted.p/peran-runko-m72/peran-kansi_7205121.1442), luotettava kaveri, kampe tulee..ei oo hinnan kiroissa nuo värkit..
Lainaus käyttäjältä: Juke Nukem - 06 maaliskuu 17, 22:14:30
No enpä oo sitten plungeria ennen nähny. Onks japsit ikinä harrastaneet noita?
Kyllä japanialaiset laittoivat pyöriinsä plungerjousituksia siinä missä muutkin koska kopioivat silloin halulla lähinnä englantilaisia ja saksalaisia pyöriä. Kova halu oli saada markkinoille kulkuvälineitä ja nopein tapa on ostaa yksi malliksi ja tehdä samanlaisia. Hyvässä ja pahassa. 125 DKW on monen moottoripyörätehtaan ja -merkin kopioima.
http://www.yamahapart.com/page/yamahamotorocyclehistory (http://www.yamahapart.com/page/yamahamotorocyclehistory)
Myös Bridgestonella taisi olla plungerperäinen piikkinen ellei jopa isompikin.
Tässä amerikanversio samasta aiheesta mutta jäykkäperäisenä.
http://www.allaboutbikes.com/motorcycles/profiles/6922-harley-davidson-hummer (http://www.allaboutbikes.com/motorcycles/profiles/6922-harley-davidson-hummer)
Kaikki jäykkäperältä näyttävät eivät välttämättä olekaan jäykkiä vaan jousitus on kätketty takanavan sisään. Eräänlainen plunger sekin. Triumph suosi ratkaisua melko pitkään. Kun kelaa linkkiä hieman alaspäin löytyy kaavakuva ratkaisusta.
http://sump-publishing.co.uk/triumph%20speed%20twin%20and%20tiger%20100.htm (http://sump-publishing.co.uk/triumph%20speed%20twin%20and%20tiger%20100.htm)
pikkasen taas kamaa kiinni mitä sattu tallilta löytyyn...alakuperäista tankkia levennetty, kaikki rosentit kotiin...
pikkuhiljaa valamistuu..
ens kertaa tulilla, nostajat piti ääntä enneko alako öljy kiertään..cvkeihihissä melekon jumppa ennenko pysy pensat sisällä...videoo (https://1drv.ms/f/s!AmhPlMNLHHOBsjZbwQXEP0BFcick)
maahantuonti- ja muutoskatsastus ongelmitta läpi...muutosrosentti 45...
Mihinkäs tuo alkuperäinen tankki jäi?
Siitähän tuli tosi mainio sivuvaunun kanssa. Varsin näppärän olonen... ja lisääntynyt kuljetuskapasiteetti on mukava plussa sivuvaunullisena.
alkuperäisestä tankista on otettu korkki ja poksi ja liitetty jessejamekseen niin sain siitäkin 4 % ko oli pikkasen tarkalla...loppu meni romikseen...
viime kesä paanaa viistonnia...pikkasen päivitetty...
autonrengasta täytyy taakse ettiä ko ei kestä Mitas ko kuustonnia...
olisko vinkata mitä ja mistä 130/80x16 tilalle...aika hintsusti kapeeta rengasta..
löyty 15" vannekehä ja pinnat....pikkasen näpryytä ja auton 135/80 r15 Misukka istu vanteelle ja matka jatkuu....