Moi. Pyörä 2001 sportster 1200. Tarkoitus rakennella talvella jäykkäperäiseksi 240 renkaalla.Tarviiko jarrutestin ja kuka niitä tekee? Mitä muuta huomioitavaa katsastukseen?
-Tarvitsee
-Testmill
-Ilman muuta
Ok. Kiitos nopeasta vastauksesta. Rungon hitsailen itse niin täytyy varmaan saumat käydä konttorisedälle näyttämässä.
Lainaus käyttäjältä: hdjoni - 01 marraskuu 16, 17:38:49
Ok. Kiitos nopeasta vastauksesta. Rungon hitsailen itse niin täytyy varmaan saumat käydä konttorisedälle näyttämässä.
Mitäh ??? Älkää ny ruvekko.
Lainaus käyttäjältä: hdjoni - 01 marraskuu 16, 17:38:49
Ok. Kiitos nopeasta vastauksesta. Rungon hitsailen itse niin täytyy varmaan saumat käydä konttorisedälle näyttämässä.
Se on hyvä tehdä asiantuntevassa valvonnassa vaikka ei sitä velvoitetakaan. Aikanaan tein runkomuutoksen niin katsastuksessa katsuri halusi tietää materiaalit ja minkä normin mukaan. Kaivelin hitsilangan standardin, materiaalin standardin ja menetelmästandardin. Aika nippu paperia mutta kelpasi.
Jos sen lailliseks meinaat katsastaa, ei se iso vaiva oo käydä näyttämässä. Mä oon yleensä vienyt pelkän hitsaustapaselvityksen konttorille. Pitäis riittää. Mut konttoreissa on eroja.
-Spöke
Papereita, jopa hyvin uskottavan oloisia, on helppo tuottaa. Ottaa tietysti hetken aikaa ja on pois "mukavuusalueelta". Mutta ei niitä sinne konttorille pidä ryhtyä kantamaan jos ei pyydetä. Oppivat pian väärille tavoille ja hommat pitää olla joka kerta paremmin ja paremmin todisteltuja. Paperilla. Eikä sillä paperilla ajeta.
Täällä Lappeenrannassa ovat pyytäneet konttorissa saumat nähtäväksi. Pitää käydä kysymässä mikä tilanne nyt on.
Lainaus käyttäjältä: Motomatti - 01 marraskuu 16, 20:56:53
Papereita, jopa hyvin uskottavan oloisia, on helppo tuottaa. Ottaa tietysti hetken aikaa ja on pois "mukavuusalueelta". Mutta ei niitä sinne konttorille pidä ryhtyä kantamaan jos ei pyydetä. Oppivat pian väärille tavoille ja hommat pitää olla joka kerta paremmin ja paremmin todisteltuja. Paperilla. Eikä sillä paperilla ajeta.
Ne on jo nyt viimisen 10vuoden aikana opetettu niin huonoille tavoille etten mene sinne ikinä,,, suosittele muillekkaan.
Lainaus käyttäjältä: rampo63 - 02 marraskuu 16, 20:38:44
Ne on jo nyt viimisen 10vuoden aikana opetettu niin huonoille tavoille etten mene sinne ikinä,,, suosittele muillekkaan.
;D
Elä oo tommonen. Mäkin oon niitä kouluttanu sen viimeset kymmenen vuotta, ja kyllä ainakin mun kouluttamat on ihan hyville tavoille oppinu... ;D
Meil on niin eri metodit tos kouluttamises... Ne sun tarjoo kyl varmaan pidemmälle kantavia tuloksia. :D
Pienen paikkakunnan etuja kenties, mutta asiallisesti ja porukalla on pohdittu katsastajan kanssa autojen ja motskarien ihmeellisyyksiä. Vuosi sitten muutoskatsastin yhden Dynan sivuvaunulle ja silloin katsastuksessa minun piti neuvoa inssiä mitä siitä piti tsekata, talvella käytin yhden rungon runkonumeron siirron vuoksi konttorilla, jossa inssi totesi alkuperäisyyden, keväällä sitten muutetun rungon numeron perään inssi löi oman merkkinsä hieman ohi ja sanoi: äh, no ei se niin nuukaa ole... mulla oli parempi tuuri kuin tutulla samalla konttorilla kun inssi löi vastamaalattuun tankkiin lommon samaisessa toimenpiteessä. Sori, meni offtopic.
Kysymys?. Jäykkäperä muutoksessa jarrutesti tehtävä. mutta onko niin jos tekee esim Sporsterin vakio jarruilla ja vakio akseli välillä niinkun ne yleensä on niin eikö käy jonkun jo valmiiksitehty jarrutesti paperi vai onko niin että jokaisen on maksettava tuo kyseinen 500â,¬ jarrutestistä??
Ei käy. On.