Finnbikers

Tekniikka / Moottori => Shovelhead => Aiheen aloitti: South - 15 kesäkuu 16, 13:28:07

Otsikko: Kone röpöttää
Kirjoitti: South - 15 kesäkuu 16, 13:28:07
Onko vinkkiä olisiko kaasarissa suutin väärän kokoinen kun talven jäljiltä (ja ilmanputsarin vaihdon myös) kaasussa tuntuu olevan puolessa välissä sellainen kuollut kohta jossa kone hyytyy ja röpöttää. Sitten kun avaa lisää hanaa niin lähtee taas hyökkäämään vähän liikaakin.
Mielessä kävi olisiko aiheellista vaihtaa (S&S Super E) suuttimet/suutin? Mutta minkäkokoiseen? Vakiosuuttimet siis paikallaan. Vai olisiko muita ideoita mistä voisi johtua?
Tyhjäkäynti on ihan siisti ja pienellä kaasulla kulkee nätisti niin kylmänä kuin lämpimänäkin. Samaten starttaa parilla potkulla viimeistään joten säädöissä tuskin on vikaa.
Vai onkohan tuo S&S/dragpipet/Moon-ilmanputsari kombinaatio vaan epäsopiva joltain osin?



Otsikko: Vs: Kone röpöttää
Kirjoitti: Kiwi - 15 kesäkuu 16, 14:02:50
Saattaahan se vähän turhan laihalla käydä, onko tulpat ihan valkoset? Jos on nii isompaa suutinta kehiin.
Otsikko: Vs: Kone röpöttää
Kirjoitti: Jack - 15 kesäkuu 16, 14:26:22
Saattas auttaa pakovastuskin...se Moonin paperiputsari mikä sulla on on aika hönkivää laatua (ja vaihtokunnossa kaudessa)

Mut, joo, yleensä kun alkaa hengittää, vaatii isompaa välialuetta. Kokeile seuraavaa kokoa.

Muistaakseni sössössä on jossain kohtaa "aina" se kuollut kohta, siitä vaan pitää päästä yli. Ominaisuus siis. Vaihteiden käyttö saattaa myös auttaa asiaa.
Otsikko: Vs: Kone röpöttää
Kirjoitti: South - 15 kesäkuu 16, 14:49:13
On mulla pienet huilut putkissa toki, ei ihan suorat putket ole.
Olikohan tuo paperiputsari vai kangas, en edes huomannut katsoa kun ruuvasin kotelon talvella paikalleen. Olisi ehkä pitänyt? :)

Pitänee tänään tsekata tulpat kun pääsen kotiin, se ehkä valaisee asiaa tosiaan.
Voisi kyllä tilata pykälää suuremman suuttimen sinne välialueelle ja kokeilla sitä. Ei tuossa mielestäni viime kesänä vielä noin suurta kuollutta aluetta ollut. Ainoa muutos tosiaan on ollut tuo ilmanputsari vähän sitä S&S pisaraa sirompaan malliin.

Ja vaihteiden käyttökään ei auta siinä 80-100km/h vauhdissa missä se nelosella alkaa röpötellä tasaisellakin ajolla. Ei sitä aina voi kaasu pohjassa ajaa tai iskeä pienempää silmään :)
Otsikko: Vs: Kone röpöttää
Kirjoitti: Kiwi - 15 kesäkuu 16, 15:12:07
Lainaus käyttäjältä: South
Ei sitä aina voi kaasu pohjassa ajaa tai iskeä pienempää silmään :)

Voipas ;D
Otsikko: Vs: Kone röpöttää
Kirjoitti: South - 15 kesäkuu 16, 15:17:08
Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 15 kesäkuu 16, 15:12:07
Lainaus käyttäjältä: South
Ei sitä aina voi kaasu pohjassa ajaa tai iskeä pienempää silmään :)

Voipas ;D

Mulla onkin niin nopee ettei voi ;)
Otsikko: Vs: Kone röpöttää
Kirjoitti: Jack - 15 kesäkuu 16, 20:12:21
välitysten vaihdolla voinee myös vaikuttaa...
Otsikko: Vs: Kone röpöttää
Kirjoitti: South - 16 kesäkuu 16, 08:18:57
Illalla tulppia katselin ja näytti tosiaan aika valkoiselta mun silmään. Taitaa olla suuttimen vaihto edessä niinkuin alunperin ajattelinkin.
Tyhjäkäyntisuuttimeen ei varmaan kannata koskea kun kerran se tuntuu ihan hyvältä, mutta välialueelle pykälää suurempi paikalleen. Eiköhän sitten tehotkin nouse jo huimiin lukemiin kun soppaa piisaa :)
Otsikko: Vs: Kone röpöttää
Kirjoitti: Kapteeni sika - 16 kesäkuu 16, 08:20:44
Pitää se tyhjäkäyntiseos säätää jos välialueen suuttimen vaihdat.
Otsikko: Vs: Kone röpöttää
Kirjoitti: South - 16 kesäkuu 16, 09:47:42
Tokihan tuo säätää pitää suuttimen vaihdon jälkeen, sehän on selvää.
Mutta ei kannata varmaan muuta vaihtaa ainakaan aluksi kuin juuri tuo välialueen suutin.
Otsikko: Vs: Kone röpöttää
Kirjoitti: Jasu - 16 kesäkuu 16, 10:14:16
^Ehdottomasti vain yksi muutos kerrallaan, muuten menee mahdottomaksi sanoa mikä muutos milläkin tavalla vaikutti...