Onko kokemusta (viimeisin haulla löytynyt viesti aiheesta oli vuodelta 2009) miten näitä prosentteja nykyään tulkitaan? Kyse on kolaripyörän korjauksesta ja siihen menee uusiksi etupyörä, yläputket ja alakolmio. Näistä menisi kustakin prosentteja laskurin mukaan.
Tarkoitus on vaihtaa osat kuitenkin ihan alkuperäisiin ja osui silmääni asetus, josssa todettiin, että kuluvia ja kriittisiä osia voi vaihtaa niiden vaikuttamatta kanta-ajoneuvon prosenttiosuuteen.
Luetellut osat ovat kriittisiä, mutta eivät kuluvia. Mitenhän tätä tulkitaan nykyisin?
Vaiha ne erilaisiin ja entisöi myöhemmin, eikös näin saa prossat pois? ???
Kolari autoa kun korjasin niin mistään muusta ei tullu prosentteja kun etulampuista, vaikka ne on joutunu vaihtaan muutenki halogeeneiksi maahantuonnin yhteydessä...
Lainaus käyttäjältä: Joe Cool - 16 marraskuu 15, 16:15:06
Luetellut osat ovat kriittisiä, mutta eivät kuluvia. Mitenhän tätä tulkitaan nykyisin?
Tuo on ehkä epämääräisin asia ikinä. Saaren Kari ton aikanaan keksi noin lakiin kirjoittaa, mutta kenellekään ei ole oikein valjennut, että mikä EI ole kriittinen osa moottoripyörässä, ja missä olosuhteissa kriittisiä osia sitten saa vaihtaa.
Käytännössä tuota ei ole sovellettu kolarikorjauksiin. Toisin sanoen jos ilmoitat mainitsemasi osat vaihdetuiksi, prossat menee. Vaan entäpä jos et ilmoita niitä vaihdetuiksi? Ei ne pussihousutkaan niin tee... ;D
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 17 marraskuu 15, 22:01:36
Käytännössä tuota ei ole sovellettu kolarikorjauksiin. Toisin sanoen jos ilmoitat mainitsemasi osat vaihdetuiksi, prossat menee. Vaan entäpä jos et ilmoita niitä vaihdetuiksi? Ei ne pussihousutkaan niin tee... ;D
Mutta tuohan on hyvä idea, minähän olen pussihousu ;D ;D Eli näillä mennään, siististi kun vaihtaa orggista orggikseen, niin eihän sitä edes muista kaikessa tohinassa vaihtaneensa ::)