Olisi haussa kohtuullisesti vaimentavat pöntöt soveliin, tai koko putkisto. Nykyisistä on koitettu repiä peltihäkkyröitä irti mut ei lähe, näkyvissä olevat hitsaukset on snurrattu ja huiluja on paukutettu liukuvasaralla mut ilmeisesti on hitsattu muualtakin kasausvaiheessa. Tarkoituksena oli laittaa villotetut reikäputket tilalle.
Valmiita putkisettejä ei juuri tehdä vanhempiin ja niidenkään vaimennustehosta ei ole tietoa, mun nykyiset on ilmeisesti Cycle Shackit ja ne rääkyy niin pahasti että saa väistyä, viimeinkin. Lisäksi ne saatavilla olevat on melko kalliita vanhaan pappamopoon.
Mako mainitsi omassa rojektimapissaan että nämäkin Stormilla myytävät möykkää, eli ei tule kysymykseen.
(http://www.storm-motor.fi/media/dynamic/img/products/280x280/EMG-80-84010.jpg)
Mutta onkos näistä kokemusta, löysin toisaalta kuvan että niissä ei olisi mitään välilaippoja välissä, suora läpireikä ja jotain toppausta sisäputken ympärillä.
(http://www.storm-motor.fi/media/dynamic/img/products/fullsize/EMG-80-84033.jpg)
Päätystä kuva:
(http://i.ebayimg.com/images/g/Tk8AAOxyBLxRGlrm/s-l1600.jpg)
Linkki: http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/aanenvaimentimet/emgo-cafe-racer-aanenvaimennin-mattamusta-ei-e-hyvaksyntaa/ (http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/aanenvaimentimet/emgo-cafe-racer-aanenvaimennin-mattamusta-ei-e-hyvaksyntaa/)
Näitä saisi myös kromattuina. Mittansa puolesta voisi sopia vanhojen alkukäyrien jatkoksi, tai kokonaispituus kasvaisi 20-30mm, se ei olisi ongelma.
Muita toimivia vaihtoehtoja?
ei noi Stormin coctailshakerit nyt NIIN pahaa ääntä pidä ku rauhallisesti poksuttelee menemään. Nää on niin subjektiivisia, kuulo on jokaisella erilainen.
hiljasimman vaihtoehdon saat 2-1 putkella, veikkaisin, plus et se on kai sit niinku virityksellisesti hyvä...
Mulla on 2-1 putken päässä lyhennetty knuclen änkkäri tyhjänä. Saundi on sopiva.
Näytti olevan shovelin supertrappi myynnissä tuolla nettivaraosassa.
Rauhallisesti ajaen ihan siedettävä äänitaso, mut jos antaa happee ni pitää svittumaisen sävyistä älämölöä, varsin vastaava ku kapitano pekonin cyckleshakit. Onhan foorumeilla/naamakirjassa tämän tästä myynnissä tuoreempien pelien kirkuvia kotkia, screamin eagle vaimentimet o kohtuu hiljauiset ja jotenki hengittävätkin, miks pekoni ei mokomia? Paras ääni/hengittävyyssuhde toki kohtuullisen hyvän kammiotilavuuden omaavalla kaksyhteen putkella.
Joo nykyisissäkin sama juttu että pintakaasulla ihan ok mutta sillä vauhdilla ei matka taitu. Jos korvatulppa oli huonosti niin sitä piti pysähtyä ruuvaan syvemmälle. Kypärän vaihto auttoi vähän.
Takaputki putoo alas vaihdelaatikon yläpuolelta ja jos siihen ymppää pitkän vaimentajan niin sen häntä tulee melko pitkälle, thats why. Tuppaa noi hurleyn vaimentajat oleen melko pitkiä. Optimi olis max 450mm. Saa tyrkyttää sellasia, ja mieluusti 1 3/4" putkelle.
Minkäs mittaisia ne "sikarit" on joita on ainakin sporteissa?
Supertrap vois olla hjuva.
...Onhan tässä aikaa kerätä rahat kunnon settiin. Supertrapin putkien reititys näyttää aika passelilta. Kaverilla on sellanen nurkissa mutta tietty sano laittavansa sen omaan pyörään ensi kesäksi kun eilen kysyin sitä. Dääm.
Pidemmät noi shakerit on ku sikarit tai Screamin Eagle Slash Cut:it. Mul o jotku aika karun kuntoiset Slash Cutit tallilla ja on niis jotain sisälläkin, äänitaso oli muistaakseni siedettävä. Saat ne harjoitteluun/kokeiluun/käyttöön ihan mihin vaan jos liikut tääl kehä3:n suunnas jossain vaihees, tais olla kiljuvat kotkat ne slashcutit(tai sit jotkut muut). Pakata ja lähetellä en jaksa, mut jos liikut ni paa viestii ni saat ne ni voit kokeilla.
Kiitos tarjouksesta mut ö.tankki on löpöö täynnä (pesuaineena) eli kone tartataan seuraavan kerran keväällä. Mahdolliset kokkeilut jää siis kevääseen, todnäk joku versio siihen tulee pultattua ja sillä mennään ainakin ensikesä, äänekkäämpään suuntaan tuskin juuri pääsen vaikka ei ihan nappiin valinta menisikään.
http://www.ebay.com/itm/Vintage-stock-exhaust-for-Harley-Shovelhead-2-into-1-/361413475609?hash=item5425ebfd19:g:HGoAAOSw9mFWJ7~x&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/Vintage-stock-exhaust-for-Harley-Shovelhead-2-into-1-/361413475609?hash=item5425ebfd19:g:HGoAAOSw9mFWJ7~x&vxp=mtr)
http://www.ebay.com/itm/Black-Thunderheader-2-into-1-Exhaust-Pipe-System-1970-1983-Harley-FX-Shovelhead-/141741928549?hash=item21007a3065:g:XYAAAOSwPhdU475y&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/Black-Thunderheader-2-into-1-Exhaust-Pipe-System-1970-1983-Harley-FX-Shovelhead-/141741928549?hash=item21007a3065:g:XYAAAOSwPhdU475y&vxp=mtr)
http://www.ebay.com/itm/RAW-EXHAUST-2-INTO-1-HEADER-KIT-FOR-HARLEY-SHOVELHEAD-1970-84-FL-/221138441246?hash=item337ce0d41e:m:mFM8NGRBwxPJD2cBv0AX33A&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/RAW-EXHAUST-2-INTO-1-HEADER-KIT-FOR-HARLEY-SHOVELHEAD-1970-84-FL-/221138441246?hash=item337ce0d41e:m:mFM8NGRBwxPJD2cBv0AX33A&vxp=mtr)
siitä... :-)
tai sit multa se öölarin 2-1 ja siihen pönttö päähän
1981 fx shovelista jääneet orkkis pöntöt olis ylimääräisenä. Vaatii kiillotuksen yms yms...
hp: par kymppiä.
045-6026220
Mul on 2 to 1 putket ja tollanen pönttö. Orkkis sisuskaluilla ei ollut miellyttävät saundit. Tossa on se hyvä puoli, että on täysin modattavissa sisusta kun sa takaa avattua koko pöntön. Pistin ylijäämäpakoputkesta leikatun 1 3/4 putken päästä päähän ilman mitään villaa, ainoo vaimennus on Khrome Werksin HP plus baffle lyhennettynä pöntön päässä. Sopivasti vastapainetta ja voimaa. meni katsurilta läpi 103db arvoilla...
Naapurikin kehui, että onpa lajinomaiset äänet ja herrasmiesmäisen hillityt....
No ette ainakaan helpota valintaa. ;D
Sitä vartenhan myö ollaan täällä ;)... Kerro mihin päädyit ja miksi...
Mikäs "headpipe" sulla Ezmo tuossa on? Tuollaisia katsellut ja kaikki on FL malleihin, luulis sopivan ihan samoin FX:ään. Vai..
Elikkäs tää:
(http://i.ebayimg.com/images/a/(KGrHqF,!i8FBhN6VmNRBQdifee7Zw~~/s-l1600.jpg)
menee toi FX'ään. Keskitappien kanssa saattaa tulla pulaamista, mut pitäs onnistua.
Ok, tänks. Mun koivet ei taivu keskitapeille ilman kramppia mitenkään. ;) Eli niitä ei ole, eikä tule.
Saiskos tämmösestä muokattua 2-1 vaimenninta. SideWinder lukee poskessa. Vaimentajan kokopituus 490mm, 3" paksu. Pari popparia kyljessä, eli vissiin purettavissa. Taitaa olla sisäkaluiltaan tehtaan jäljiltä.
Olisko reseptiä muokkaukseen:
(https://imagizer.imageshack.us/v2/861x646q90/850/qet5.jpg)
2-2 putkia en näistä tee, tulee liian iso setti. ...vai tulisko.
Ööö, totanoin, miks tollast pitää muokata jos vaimenettuna haluat moposi kuitenkin nautittavaksi? Tökkää kaksyksjuurikäyrään mokoman ja kas muokkaus tehty, aikas simppeliä.
Niin mä oletin että on liian ahdas jos siitä tuupataan molempien mukien kaasut pihalle, nää on vissiin parina kuitenkin jossain laitteessa toiminut. Mut jos oletetaan että toimii niin sitähän vois kokeilla.
Eli alkupätkät hakuun.
Tänks taas.
Jos se riittää yhdelle pytylle se riittää kahdellekin, ku ei ne samaan aikaan puhalla...
(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlUVys8m6vsz8PfyYkQ67UKRLfRcclIhOtjbvRam1HhYiDzCvxOw)
Mahtaako muuten tuo keskitapin/jarrun tukihässäkkä olla tiellä jos (kun) laitan FL mallin putket? Sitähän vois ainakin lyhentää koska keskitappeja ei tule. Pääsylkyn paikkaa en taas mielelläni siirtelis polkimen kylkeen....
Taitaa olla just siinä kohilla mistä takaputki tulee alas.
(https://imageshack.com/a/img910/5200/Z6lFzp.png)
Voitko Ezmo laittaa kuvan josta näkee kuinka syvällle putki menee laatikon ja ö.pumpun välissä.
Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 25 lokakuu 15, 14:13:12
(https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlUVys8m6vsz8PfyYkQ67UKRLfRcclIhOtjbvRam1HhYiDzCvxOw)
Nelisormipeukku ;)
pitäs mahtuu tulee alas tosta askin ja tapin välistä
Ok, olis hyvä ettei tarvis palastella ehjää, tai todnäk palastelen jotain romukopasta löytyvää aihioo sit jos tarvii.
Tämmönen siihen nyt sitten tulee. Käytetty vaimennin (Supertrapp) jolle näytin kiillotusmuhvia vahan kera. Peiliä ei tarvi olla.
Alkupätkät määrää vähän linjaa mut mun mielestä tollanen visunpyrstö saa tulla pitkälle, vielä pitemmälle kun tuossa kuvassa.
(https://imageshack.com/a/img908/7586/QnIO1U.jpg)
Putkille olis löytynyt vaihtoehtoja Paukkolaiset diilerin kautta hollannista tai sit kiinankuralaiset iipeistä liki puolet halvemmalla. Ilmeisesti Paukkolaiset on parempaa laatua ja sopivuuskin voi olla parempi.. tää on auki vielä.
Putken (vaimentimen) sisällä ei ollut kun 9kpl rinkuloita päätylapun alla, paljonko pitäs laittaa lissää? Nyt kun putki tulee taaemmaksi kun aikasemmat 2-2 putket, tai lähinnä se etuputki niin tästä saa pukata vähän meteliäkin, ei huuda siinä korvan vieressä. ;)
No sopiihan se keskitappi oleen paikoillaan, tosin sen päältä piti ottaa holkki pois. :D
Takakannen putkilaippa vähän irvistää mut sitä teki vanhakin, johtunee siitä kun kansia kierretään akselinsa ympäri että saa imarin sopiin paremmin. Pitää hommata tollanen keskitapin tukilappu jostain, kaverin tallissa muistelen sellaisen nähneeni romukopassa, en raaski tota katkasta. Booriakselin voi napsauttaa poikki ja keksiä joku muu lukituskikka jarruhässäkän nivelöinnille.
Takajarrun pääsylkkykin jää aika pienelle ilmaraolle putkeen nähden mutta eiköhän se riitä.
Pitäiskö tuohon pystyputken muhviin laittaa panta?
(https://imagizer.imageshack.us/v2/861x646q90/911/Fl7Klr.jpg)
(https://imagizer.imageshack.us/v2/861x646q90/910/hCHf17.jpg)
Mulla se on ollut ilman mitään... heitin rättiä päälle siihen kohtaan, ettei ihan heti kärähdä kantapää tai lahkeen peräosa..
Joo, kokkeillaan ilman pantaa ensin.
Kun tota pakettia kattelee niin sitä sais yksinkertasemmaksi kun laittas jalkakontrollit missä on pääsylkky kyljessä. Jarrusylkky lähtis pois tulilinjalta ja ton laatikon kyljessä olevan paketin vois poistaa turhana painona...
ei kuulu klemmaria liitoskohtaan.
mulla menee putki about 3mm päässä jarrusylinteristä.
Tosin, mikset sä siirrä jarrusylinteriä sinne minne se kuuluu etutappien kanssa? Eikös sen kuulu olla siellä edessä?
Ei kyl se kuuluu taakse. Jarrupedaali alunperin keskitapin akselilla ja siitä tanko taakse. Konversio etutapeille ja sieltä tanko keskitapin akselille.
Mut jotain muuttuu.
Mult löytyy pohjalevy ja polkusin säyseeseen omakustannushintaan jos tarvis, ei tosin harakkamalli.
Onkos se sellaselle vanhanmalliselle pääsylkylle, "mustepullolle"? Tossa kun on sellanen kantikas en muista mallia ulkoo. Pitäs olla vielä jotain +2" siirtosarja, ja tiätty toiselle puolelle samaa settiä. :)
Ei kai sillä pääsylkyn ulkoisella hapatuksella ole juurikaan merkitystä jos pulttiväli about osuu. On mul sille jonkinmoinen vaihrepetaalin pohja ja petaalikin, ostelin swapist ihtelle mut ei nyt sit tuukkaan käyttään ku muuttu suunnitelma jalkatappivastaiseksi.
Mut tosiaan plussatuumia tarvin niihin. Jos viittit laittaa kuvan kun ehdit.
En päässyt mallaileen vaimentajaa kohilleen kun kaveri oikasee ensin putken päässä olevan mutkan, olishan sen voinut katkasta pois mut se liimataan suoraksi jatkoksi. Sillä saa vähän pelivaraa vaimentajan sijotukseen. Joku ex-omistajista oli kääntänyt parituumaa putkenpäästä yläviistoon, tää oli tiedossakin, nou roplem. Muuten putki on hyvässä kuosissa, rättilaikkaa se kyl tulee saamaan.
Laitan pääsylkyn paikalleen (ruuvit on irti kun oottelen kiksikoppaa) ja jos putkilinja on mielestäni riittävän kaukana siitä niin suattaapi olla että teen ite jarruvipuhässäkän saranoinnin vähän kevyempänä versiona. Se on aika stydiä matskua kun siinä on ollut jalkatappi, ja keskitappeja tuohon ei tule enää. Ei oo sellasia mitään vastaan mut pitkät koivet kramppaa takuuvarmasti.
Pitää alkaa katteleen pääsylkyllistä siirtosarjaa sivusilmällä....
...mutta näinhän mä sen teen, tässä sama pääsylkky:
(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTmddTfpof2kf6ePlrAflh1CqLk4Wxsmuosz5wgrjPDPDufvULy)
Eihän mulla tollaset kontrollit oo mutta samalla lailla vipu alapuolella. Sylkky on irrotettu ja sovitettu,pitää hitsata pikkupätkä lattarautaa että saa reijät sopivalle kohdalle.
Eikä tää nyt ihan täysin aiheesta poikkea, kaikki on seurausta tarvikevaimentajasta. ;)
Saas nähdä kuinka silmä tottuu tuohon "ilmavuuteen" askin ympärillä, jarrusylkky tellinkeineen on pois sen takaa ja jalkatappitellinki sen edestä.
Jonkinverran säätövaraa kun takakäyrää kiertää akselinsa ympäri. Etukannen laipan pultinreijälle pitää vissiin näyttää ohuesti viilaa...
Hienosäätöä ja kiinnikkeiden rakentelua.
(https://imagizer.imageshack.us/v2/1221x916q90/911/yS4Ouy.jpg)
Np sehän korjaantuu kiksisatsilla. Kyllä joka shovelissa kiksi pitää olla.
Joo kyllä tohon kiksi tulee, se on työn alla.
Kuuluuko ton putken olla noin kaukana rungosta, askin kyljestä viitisen senttiä putken ulkoreunaan... toisaalta tötterön alle ei paljoo lähemmäksi viittis putkee tuupata ja iso vaimennin ei oikein lähemmäksi runkoa sovi. Kai siihen vaan pitää tottua. Ei paha mut kyl sen kuitenkin lähemmäks laittas, jos vois. ;)
emmä tiedä, mut käännä noi strutsit toisinpäin ni saat ton raon renkaan ja lokarin välillä inhimilliseks. Nythän sinne sopii Empire state building.
Luulen että saan putkilinjaa pikkasen lähemmäksi viilaamalla ruuvinreikää laipassa, etuputki ei pääse kiertymään oikeaan suuntaan. Pitää hifistellä ajan kanssa.
Kyl toi rako pysyy tuollaisena, se on sikasiisti.
Mä en ainakaan saanu istumaan niin ettei ois vuotanu laipoista. Vasta kun laitto pari evo tyyppistä tiivaria päällekkäin ja toisen leikkas viistoksi niin sai jotenkin pitämään. Ja kun käytin putket irti niin taas jäi vuotamaan. Muuten ihan jees :D
Noi on jo nyt yhtä hyvällä sovituksella kun vanhat 2-2 oli. Takaputken laippa irvistää alareunasta snadisti, eli sen puolesta vaakasuoraa osaa pitäs saada vähän lähemmäksi runkoa. Mut kun sen raon painaa kii niin putki kääntyy hännästään sisäänpäin ja vähän alas, oletan että etuputken kierto auttais mutta ruuvi kanittaa vastaan etukannessa. Ei oo paljosta kii.
Laitan varmaan vanhat, evotyyppiset mutta soveliin tehdyt tiivisteet UltraCopperilla marinoituna. Piti hyvin koko viime kesän.
Muistanko oikein et putki pitää ottaa irti jotta saa kopan alimmat kuusiokolot auki. Sinne ei oikein minkäänlainen
Avain mahdu väliin.
Noin lähelle runkoa kun jättää pöntön niin etukannen laippa osuu just eikä melkein kohilleen ja takana alareuna reilut parimilliä auki, eli ihan hyvä sopivuus. Tai kyl toi kuvan asennosta ulostautuu sentin ja nousee samanverran kun saan kiinnikkeet tehtyä. Jos takakäyrä vuotaa alapään liitoksesta niin kyllä siihen panta laitetaan.
Jarrulinjakin tuli väsättyä putkesta, harakka jätti kiiltävät romikikkarenipat/letkut ostamati. :)
(https://imagizer.imageshack.us/v2/861x646q90/903/eWp2oi.jpg)
Ja ei taida saada alimpia kopan ruuveja auki putken takaa ja jos saa niin ei taida saada koppaa pois kuitenkaan.
Tällätääs vielä yksi kuva, kiillotin putken. Vaimennin on ripustettu kiinni, yksi pantakiinnitys vielä ja rojut vaimentimen sisään.
(https://imagizer.imageshack.us/v2/1224x646q90/908/cww7zc.jpg)
Hyväksi todettu putken sidonta runkoon. Varrellinen panta Tormilta ja se pakoputkilemmarilla runkoon kiinni.
(https://imagizer.imageshack.us/v2/861x646q90/910/1tCVSK.jpg)
Vaimentimen panta on liian väljä, ei oikein kiristy putkeen. Pitäs olla 47mm, tuossa on stanssi 48.5mm.
Koekäyttö tehty ja aika hyvältä kuulosti, tallissa käytöstä nyt ei oikein voi tarkkaan sanoa mutta ei ainakaan "räksyttänyt" pienellä tupin käännöllä, muuttui lähinnä murinaksi. Supertrapissa kaikki rikat mitä sain haalittua, eli 21kpl. Ei näkynyt vuotavankaan mistään noin viiden mintsan käytön aikana. Hento käry nousi minuutin parin jälkeen mutta se johtui vaimenninvillan teipeistä, toivon niin. ;D Se ei kyl pitkään kärynnytkään.
Pistähän fideota jakoon, Iske juutuubiin ja linkki tänne..
Pikku pätkä, mekaaniset äänet hallitsee kun kone käynyt täs vaihees viitisen mintsaa, ei ole vielä lämmöissä. Öljynpaineet putos tuosta johonkin neljäntoista tuntumaan tyhjäkäynnillä ja nousee kierroksilla. Vanhalla relief valven jousella ne olis tässä vaiheessa noin neljässäkympissä.
Kevyt laukkaratsukäynti johtuu pienkonegasosta, ei käy tyhjää niin hyvin kun 98lla, paranee kyllä lämmetessään.
https://www.youtube.com/watch?v=Cac5_XpUxYY&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=Cac5_XpUxYY&feature=youtu.be)
E; Kännyn kamera näemmä korostaa jotain ääniä ja jättää osan pois, matalaa saundia ei juuri kuulu. ;)
Ei se livenä tuolta kuulosta.
Venat on säädetty tuon videopätkän jälkeen.
Tänään noin kymmenen kilsan testilenkki, ja ilman korvatulppia. Eniten häiritsi tuulen suhina, sit mekaaniset äänet ja kolmantena vasta pakoäänet. Ei pahat ollenkaan, tasainen papatus. Hyvä päivitys. Nyt voi tulitella vaikka ilman korvatulppia. (mitä en kyllä tee)
Mutta mistäs johtuu kun rosteriputki meni siniseksi/violetiksi heti vaimentimen etupuolelta parinsentin matkalta? Vuotaako ehkä siitä snadisti. Putkea jatkettiin juur siitä kohtaa ja kyl se rosterilankaa oli millä se hitsattiin. Lähti Autosolilla jynssäämällä, tai en mä sitä nyt ihan peiliksi puunannut.
17 kiekkoa taitaa olla liian vähän, toimii muuten hyvin mut kun vääntää kahvaa noin 110km päällä rivakammin niin nykii satunnaisesti. Kulutuskin tipahtanut viiteen lituraiseen, eli puolisen litraa viime kesästä satkulle. Pari lappua lisää..
Onkos tuohon takakäyrän kiinnittämiseen alapäästään mitään hyvää niksiä vai voisko sen vaan hitsata kiinni?
Pitää vissiin oikasta se saman käyrän laippakiinnityskin samalla. Ei siinä pikku raossa pysy Kent-silarikaan, Ultra Copper kesti sentään useamman tonnin, kilsoja.
Tuollaisella pikapatentilla väliaikainen fiksi. Takakäyrän alapäähän vajaan sentin mittainen alumiiniputken pätkä jonka katkaisin yhdestä kohtaa. Ultra copperia välkköseen ja pannalla kiinni. Panta puristaa alumiiniputkea käyrään ja samalla alaputken holkkia. On se siinä jo roikkunut muutaman satakilsaa, eikä näyttäs vuotavan. Pitää kyl jatkaa takakäyrää tai holkkia, heti joskus.
Tää oli selkee vuotokohta, käyrä ei uppoo montaa milliä alaputkeen.
(https://imagizer.imageshack.us/v2/861x646q90/924/3eQVYJ.jpg)
Niin sitä sitten Superräppi vaihtui Thunderheaderiin (käytetty tämäkin) syksyllä, muutaman satakilsaa ehdin koeajaa. On äänekkäämpi mut ei paha. Oletin että hengittää paremmin kun SR ja olinkin varautunut että sössö vaatii isompaa suutintakin mut ei sentään, saa kääntää kahvaa punaselle eikä ala pätkiin...
Taisin jo mainita toisaalla että sopivuus kansiin on liki täydellinen, kannaketta piti vähän nitkauttaa.
(https://imagizer.imageshack.us/v2/861x646q90/923/c37hoB.jpg)
Yksi syy välttää tötterön kiertävää putkea on ollut se että venojen säätöä varten pitää irrottaa putki mut eiköhän ne sittenkin pysty ronkkiin tuosta raosta, ainakin jos vääntää pari kiintoavainta mutkalle:
(https://imagizer.imageshack.us/v2/861x646q90/922/1YFt7s.jpg)
eihän venoja tartte säätää ku konerampan yhteydessä?? Miten te oikeen ne säädätte?
Hyvää Joulua...
Kyl mä ne tsekkaan muutaman kerran kesässä.
Säätö sillee et kepit nippanappa pyörii sormin kun vena on kii, kyl sie tiiät. :)
Jos et oo rempan jälkeen tarkistanu kertaakaan ja sulla on kovat nostajat niin oletan että säätötarvetta on ainakin vähän.
Jouluja.
Piti kokkeilla, ja helposti soppii tarvittavat avaimet sekaan ilman taivutteluita. (3 kiintoavainta)
Imupuolella on hiukka vähemmän tilaa mut riittävästi.
Kuvassa nostaja on ala-asennossaa, vena on siis sulki.
(https://imagizer.imageshack.us/v2/861x646q90/924/3KSz9Y.jpg)
Jos säätö on nostajassa niin tilaa on vähän vähemmän, luonnollisesti.