Shovelissani on nokka, jossa ei mitään merkintöjä. Voisiko olla orkkis, istä sen tietää???
Ka kysymys juontaaa siitä, että puristukset on pytyissä kohdillaan, kun ottaa tönärit pois/säätää tönärit lyhyeksi. Tönärit säädöissään kiksillä poljettaessa ei oo selkeetä puristusta, jonka yli polkaistaan, vaan mennään suht kevyellä polkaisulla läpi kiksiveivin liikkeen.. Käynnistyy erinomaisesti ja kulkee, vaan vähän on ponteetonta toi meno, verrattuna toisiin 1200.... On kovat nostajat... Kelasin interwebbiä ja löysin tiedon, että orkkisnokka on hydraulinostajille tehty, ja rampitettu siten, että tönäseen hydrauleja etukäteen liikkeelle jo, että ehtivät reagoida. Mulla kun on kovat nostajat ja oletuksena orkkis nokka, niin kelasin, että tää rampitus aiheuttaa sen, että venat aukee liian aikaisin kadottaen puristukset liian aikaisessa vaiheessa...
Oon tässä miettinyt nokan uusimista Arskan J malliin... Mulla on stokki 1200 valumännillä, arkikäyttöpyörä, mutta toivoisin paukkuja niille käyttökierroksille, eli mitä nyt noilla normiajossa käytetään... Yli 110kmh harvemmin tulee ajeltua, edes reissussa...
Esa
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 16 lokakuu 15, 12:57:59
, että orkkisnokka on hydraulinostajille tehty, ja rampitettu siten, että tönäseen hydrauleja etukäteen liikkeelle jo, että ehtivät reagoida.
Vai että tönäsee. Kaikki netissä on totta. Just tollaselta orgisnokka tuntuu polkiessa. Sellanen vähän tahmee koko ajan.
Paa nyt ainakin A, että saat edes jotain eloa mottiin. Ei se motti siitä hajoo.
Eihän normiajossa olla alle 110 kuin liikennevalojen jälkeen ekan 20 metrin matkalla.
Emmä sano tähän muutaku, et komppaan Hessua ja kaikki Anteron jiit vois sulattaa tonnikalatölkeiks.
-Spöke
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 16 lokakuu 15, 21:00:23
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 16 lokakuu 15, 12:57:59
, että orkkisnokka on hydraulinostajille tehty, ja rampitettu siten, että tönäseen hydrauleja etukäteen liikkeelle jo, että ehtivät reagoida.
Vai että tönäsee. Kaikki netissä on totta. Just tollaselta orgisnokka tuntuu polkiessa. Sellanen vähän tahmee koko ajan.
Paa nyt ainakin A, että saat edes jotain eloa mottiin. Ei se motti siitä hajoo.
Eihän normiajossa olla alle 110 kuin liikennevalojen jälkeen ekan 20 metrin matkalla.
Eikös tää ny oo ihan luotettavaa tietoo, kun on shovelhead.us sivun pdf ;) . Sivua 7 siteeraan
http://shovelhead.us/pics/sheets/tech_shovels_alive.pdf (http://shovelhead.us/pics/sheets/tech_shovels_alive.pdf)
Oli se nenun ramppi mikä tahansa, se tönäsee sen nostajan liikkeelle. Useimmat luirut aftermarket nenät ovat h/s merkinnöillä, jopa narunkutojan l3s. Mut oikeesti, vaikka tsillailisit pyörälläs, laita siihen vähä kärsää, ei siitä ykskaks race tule. Päinvastoin, hienoja vääntökärsiä löytyy useimmilta valmistajilta. Vaikka se A.
-Spöke