65tkm ajettu -06 ruisku kyseessä,kun löysää ajossa esim. risteyksessä kaasun kytkin pohjassa, sammuu satunnaisesti,lähtee kyllä heti vaihteella tai startilla käyntiin.Vetää ikään kuin tyhjäkäynnin liian pienelle,pikku kaasulla pysyy käynnissä.Polttoaine suodatin vaihdettu 20tkm sitten,se tai joku anturi tai sitten jotain muuta?
Onkos tyhjäkäynti yleisesti liian alhaalla? Senhän saa nollattua, nyt kun vielä muistas miten. Virrat päälle/pois metodia jollain tavoin soveltamalla, pitäs pienellä haulla löytyä ohjeet. Kaivan ehkä tännekki sit kun kerkeen.
Toimiiko nopeusmittari? Polttaako vikavaloa? Tää ruisku toimii niin kummallisella logiigalla, että nopeusanturin rikkoontuminen kadottaa myös tyhjäkäynnin lämpimänä.
Ei mitään muita oireita,kaikki toimii,kyllä kaasarilla on puolensa.
Saakos tuosta luettua vikakoodit jotenkin kotikonstein,jos sinne olisi muistiin jäänyt jotakin.
laita käyntiin ja sumuta brakecliiniä imusarjan päälle...sammuiko?...imusarjan tiivisteet...
Vikakoodi juttu selvisi,ei vikakoodeja,pitää kokeilla tuo imuvuoto homma ja miettiä sitten lisää.Sitten tuo tyhjäkäynnin nollaus,jos sen ohjeen löytäisi jostakin
Pahimmillaan sulla on tuollaiset "huonot" ruiskusuuttimet service bulletin aiheesta https://www.rbracing-rsr.com/downloads/hdinjectorswap.pdf (https://www.rbracing-rsr.com/downloads/hdinjectorswap.pdf) Mutta vika voi tosiaan olla missä vain. Putsaisin näkyviä antureita ja kaikki muutkin pisteet siitä imupuolelta. Onko tyhjäkäynti kylmänä missä kohtaa? Entä lämpimänä silloin kun ei sammu? Jos 950-1050 välillä niin älä mene toimivaa korjaamaan, vika jossain muualla.
Sieltä läppärungosta kannatta katsoa se tyhjäkäyntiä säätelevä "ruuvi" saattaa kerätä paskaa ja jumia.
Läppärungon tyhjäkäynti "venttiilin" putsaus ( IAC - Idle Air Control ), jos ei auta niin akkukaapeleiden tarkistus. Jos ei vieläkään pelaa niin akku saattanut tulla tiensä päähän. Itellä oli samat oireet keväällä ja korjaantui uudella akulla
Tuossa akku jutussa saattaa olla perää,kun taakse päin ajattelee,niin se on tehnyt tuolla akulla koko ajan satunnaisesti tuota sammahtelua,nyt se on vaan tihentynyt.Akku on kolme vuotta vanha SVR tarvikeakku.Pitää putsata tuo venttiilli ja kokeilla toisella akulla,taitaa vaan jäädä enemmät testaukset ensi kesälle.
Sama vika oli täällä -08 Street Bobissa.Reset näytti auttavan:virta päälle run asennossa.Bensa valon sammuttua virta pois.Vilkkujen välähdettyä kaksi kertaa virta päälle.Bensa valon sammuttua virta pois jne... viidennellä kerralla pyörä käyntiin.
Antoi jotain äänimerkkiä kolmisen kertaa.
Toi on noissa kai enemmankin tyyppivikaa, oma ex-FLHX 06 teki tuota satunnaisesti, en muista etta oisi ikina sammunut taysin mutta valilla saattoi vetaa tyhjakaynnin lahelle 500rpm. Kun asiaa ihmettelin ja kaivoin tietoja netista niin tuntui olevan melko yleinen "ominaisuus" (maahantuojan suosima ilmaisu). Omaan laitteeseen vaihdettiin uuden mallin suuttimet (ei maahantuojan aktiivisuuden ansiosta vaan koska itse loysin infon netista, takuutyo) joka joillakin oli nettitietojen mukaan auttanut, omassa pyorassa ei vaikutusta. Itse epailin lampotila-anturia mutta en sita ikina vaihtanut, pyora toimi muuten moitteetta eika noita laitteita tyhjakaynnilla ajeta.
Omalla fillarilla oli ajettu n. 100tkm kun sen myin, polttoaineputsari oli kerran vaihdettu ja power commander oli kiinni koko sen ajan kuin pyoran omistin, n. 11tkm - n.100tkm.
Mulla oli samantapainen vika. Mun vika korjaantu kun vaihdoin tankin alta lähtevän - pikaliittimellä toimivan ruiskulle menevän letkun. Antoi myös jotain vikakoodia. Mut koodi ei ollut sinne päinkään. Syy siis oli venttiilin. Välillä toimi toisinaan taas ei.
Itellä tekee samaa -08 FXSTB, 18k ajettu, orkkisakku vielä kiinni. Kierrokset joko lähtevät pois kokonaan heti @ 90km/h, onneks ei ole käynyt näin motarilla. Nopeusmittarin viisari on monesti nollissa ja samaan aikaan kone stallaa, ellei ei anna kaasua.
Täytyy vissiin anturit käydä läpi ja akku myös laittaa vaihtoon. Akku kyllä pitää latauksen ja antaa virtaa vaikka pyörä käyttämättä 1,5kk.
Vikakoodeja ei ole, eikä tule simahtaessa.
Nyt on vähän päässyt testailemaan,eli putsasin tuon tyhjäkäynti moottorin jarru kliinerillä niin kuin sen nyt paikoillaan ollessa saa,aika töhnää sieltä tuli.Sitten uusi akku Magna Power ja nyt ei sitten sammahtele.Vikaa jommassa kummassa tai sitten kummassakin.Kiitokset vinkeistä,toivottavasti tästä on apua muillekkin.
Lainaus käyttäjältä: mopo-ukko - 28 syyskuu 15, 10:54:13
65tkm ajettu -06 ruisku kyseessä,kun löysää ajossa esim. risteyksessä kaasun kytkin pohjassa, sammuu satunnaisesti,lähtee kyllä heti vaihteella tai startilla käyntiin.Vetää ikään kuin tyhjäkäynnin liian pienelle,pikku kaasulla pysyy käynnissä.Polttoaine suodatin vaihdettu 20tkm sitten,se tai joku anturi tai sitten jotain muuta?
Kävin omasta -04 läpi kaikki maajohdot,ja akun maadoituksen. Ennen sitä oli kerta sammunut juuri samalla tavalla.
Myös nopeusmittari välillä heitti viisarin nollille. Nyt on toinen kesä menossa,ja kyseistä vaivaa ei ole ilmaantunut.
Ilmeisesti noi Jenkki virtojen liittimet ei kestä,vaan ne täytyy välillä puhdistella. Eikä tuo ole ajettu kuin vasta sisäänajon 81tkm.
Nyt alkaa jo itteeki häiritteen sammahtelu, kyseessä -02 kaasari dyna. Vika ollut vaihtelevasti päällä, yleensä kun lähtee jonnekkin nii alkumatkasta pari kertaa sammuu, ei lähe "työntämällä" eikä startilla käyntiin, vasta kun avaimesta kääntää virrat pois ja takas nii sit alkaa pyörimään. Neljä vuottako toi pyörä mulla on ollu ja tehny tota aina, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt kun on muutaman kilsan työmatkaa ajanu nii aina pari kertaa sammuu, joskus vähän turhanki hankalaan paikkaan.
Oisko tuohon antaa neuvoa, bensapuolen ongelma se ei ole.
Pitänee pidemmälle lenkille lähtee huomenna kun on vapaapäivä, mut jotenki tuntuu et vikaa on enemmän ku ennen. Tappokatkasijan käyttämine myöskin nollaa ton vian, vähän helpottaa kun risteykseen on tulossa ja pyörä sammuu. Jotain sille täytys keksiä...
Jotenkin tulee mieleen sytkäboksi. Puola ei "palautuisi" noin pikaisesti. Voisit testata toimivalla sytkäboksilla.. tuossa on parikin TC kaasarikoneen boksia, mutta asut vähän etäällä testilainaukseen. Boksi on muistaakseni sama 99-2003, harmaa ja musta pistoke.
Muutenki vähän hankala testata, kun nyt vika alkanut taas vähenemään. Tokihan se saattas kertoa jos tekee samaa vielä uudellaki boxilla että vika ois muualla. Sytkäboxin vois toki päivittää muutenki että sais lisää kierroksia kun muut modit puoltaa yläkierroksille.
Mulla olis tuossa Dynatekin ohjelmoitava sytkäboksi joutilaana. Jos sulla nyt on tuo kahdella pistokkeella oleva boksi.
Voit valita valmiista käppyröistä tai tekaista PC:llä oman kurvin. Samoin rajoitinta voit säätää. Oli mulla S&S 124" koneessa, vaihdoin tilalle S&S IST boksin, kun se on suunniteltu tuolle koneelle. Boksi, ohjelma ja piuha siis löytyy.
(http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/GecAAOSwqv9V6JYx/s-l225.jpg)
(http://www.osakauppa.fi/wp-content/uploads/2016/03/image_db_630107.jpg)
Nyt on tullut tuolla boxilla ajeltua hetki, kertaakaan ei oo sammunu. B käppyrät tuntuis pelaavan, ohjeen mukaan siis vääntö jossain 1lbf/cu in yläpuolella? Vähän hankalahko tuo on säätää kun äänimaailma on mitä on, penkkiinhän tuo pitäs viedä.
Ennen penkitystä ois kiva saada toi starttaamaan paremmin, kun on vaa 88 nii kolme tyhjää on mun mielestä liikaa, jos ohjelmoin sen pienemmäks nii ei enää tottele namiskan pyöritystä käppyrälle ???