Moro,
eli kun täys kaasulla kiihdyttää ja vaihtaa ykköseltä kakkoselle meneekin vapaa silmään. Tämä on tapahtunut useamman kerran mutta vain reilussa kiihdytyksessä. Missä vika?
Aloitetaan perinteisestä eli: onko siirtosarjat? Jos on, onko kaikki nivelet rasvattu kunnolla?
Ja nivelet välyksettömät?
Ei ole siirtosarjoja. Noh vahteenvaihtajassa tuntuu pientä välystä, olisko joku 4mm näin ulkomuistista.
En olis kauheen huolissani, ellei ala esiintymään säännönmukasesti.
Kiihdyttäessä voi vaihtaminenkin olla hiukan hätästä, poljinta ei tule vetästyksi ehkä ihan loppuun saakka. Ja sitten on sellanen, että kun koneessa on kunnolla kierroksia, niin vaihtaminen edellyttää enemmän voimaa; vaihdepoljinta tarttee liikuttaa johdonmukasesti liikeradan loppuun saakka.
Mullakin on kerran löytynyt vapaa nelosen ja vitosen välistä, kovassa kiihdytyksessä. Sen jälkeen olen koittanut vetästä viitosen päättäväisemmin perille. Ei ole sen koommin ylimäärästä vapaata vaihtunut.
Kokeilin tuota välystä, eli kun ottaa vaihdevivun irti välystä löytyy n.2mm joten aika jämyä on. Harvemmin tulee täyskaasulla kiihdytettyä joten pitää kokeilla runtata se vaihde iha loppuun ensikerran. Tottunut lienee liikaa japanilaisiin joissa vaihteet menee melkein itsestään.
Kyllähän sportsterissa vaihteet vaan loksahtaa paikoilleen, ei välttämättä ees tartte kytkintä ;D
Onko ehdotuksia mitä tarkistelis tuolta vaihteistosta? kun kone on irti niin sama käyttää kytkinkin jos siihen on tarvetta.
Yleinen ohje ollu että älä korjaa jos ei oo rikki, eli jos ei tosiaan enempää oo välystä eikä se enempää vihotellu niin turhaan avaat. Sportin loota on helppo avata vaikka olis kone paikoillaan rungossa. Siis jos on -04(?) vanhempi.