Mistähän niitä löytyis,ei tartteis ohjureita vaihtaa.ja kokemuksia toimiiko ne
Rautapäät ovat tulleet tehtaalta ilman venttiilivarren tiivisteitä. Jos sellaiset haluaa välttämättä laitaa niin ainoastaan imuventtiiliin. Mutta parempi jos ei sinnekään.
Ohjurit pitää tietty vaihtaa, jos ne on soikeat tai väljät. Ihan tiiviiksi niitä ei saa. Parempi jos ohjuri on väljä kuin liian tiukka. Eikä missään tapauksessa pronssiohjureita Rautikseen vaan valurautaiset ja niissäkin on oma tietonsa.
Täällä pakallinen asentaja osaa hyvin Shovelit ja Evot, mutta ei Rautiksen kansia, vaan tekee ohjureista joko liian tiukat tai liian väljät. >:(
Rallikoneet ei tarvi turhaa kumia sisäänsä ;D
Rautapään kansien suhteen enemmän kuin tyytyväinen vtwincityn ja Aten ammattitaitoon, kannet hyvät ja virtaa riittävästi.
kokkosen kanssa samoilla linjoilla aikoinaan tuppasi pronssisia rowen ohjureita menemään ja pakopuolelta. nyt on useampi kesä menty valurautasilla ja ovathan ne ny hiukan halvempiikin ostaa!
Onkos kukaan kokeillu rautiksen kansissa K-Lineja?
K-Linejahan käytetään vissiin enempi sellaisissa kansissa joissa ei ole vaihdettavia ohjureita - kuten esim. pikkulohkoletukan valurautakannet. Olisiko ne sitten materiaaliltaan sellaisia että niistä olisi jotain apua rautapään venttiiliongelmiin?
Lainaus käyttäjältä: Natking - 29 marraskuu 09, 23:47:18
Onkos kukaan kokeillu rautiksen kansissa K-Lineja?
Imupuolella menee mutta ei parane pakopuolelle laittaa.
Miksi ei pakopuolelle?Miten oireilee? Kyllä k linellä on korjattu vaihdettavaia ja kiinteitä ohjareita ainakin noissa usa autoissa.
Täytyy muistaa että ne USA-autot on vesijäähdytteisiä ja venttiilikoneisto ei käy niin kuumana kuin näissä maamoottoreissa.
Noista Klinereista on kuulunut sellasta vikaa et ohjurit saattaa irtoo kannesta. Saattaa johtua siitä että asennettaessa Klineri manglataan sinne ohjuriin mistä saattaa seurata että ohjuri turpoaa hetkellisesti. Eli alkuperäisessä käytössä tarkotettu kansiin missä kiinteät ohjurit. Itellä on käytössä tällä hetkellä työkaluteräksestä tehdyt ohjurit missä Klinerit sisällä, mutta ne on tehty irtonaisena ja sitten vasta pantu kanteen.
Rautakannessa pakoohjurin tiivisteet palaa korpuksi samantien + paine ylöspäin ettei se öljy ihan helposti sitä kautta pääse kanavaan, siinä pari seikkaa miksi aika turhat noi venttiilikumit.
Aika monta saattaa sanaa!