Shovelissa pahoja käynti ongelmia. eli tuossa kun emännän kanssa ajoimme niin toimi kylillä ekan kymmenen km normisti ja kahvilla käytiin välissä ja sen jälkeen kun läksimme jatkammaa niin alkoi paukuttamaan ja pätkimään.tyhjäkäynti häipyy siin samassa ja loppujen lopuks noin 100m ennen kotipihaa sammui lopullisesti. On tehnyt tuon jo useasti..röpöttää,pätkii,paukuttaa putkeen ja simahtaa täysin. Nyt hermo menny, oikeestaan kaikkee on tutkittu mutta ei löydy vikaa. Kertokaa ;)
Jos se kylmänä käy hyvin ja alkaa vasta jonkin ajan päästä temppu olemaan noin ni veikkaan et puola on sökö.
Sitäkin on mittailtu. Mutta kaikki tuntuis olevan kunnossa mut saattaahan silti olla paskana. Kaasarina super e joka putsattu jo muutaman kerran sekä bensan saanti kunnossa . ajattelin seuraavana koittaa toista kaasutinta.
Ootko koittanu toisella puolalla, huomattavasti pienempi homma kun kaasarinvaihto, vaikka vanha puola mitaten ois kunnossa.
Juu huomenna ois tarkoitus koittaa toisia puolia. On siis tuplat.ei vaan keltään löytynny et vois testata ennen ostoa siis ostamaan näin pikkuhiljaa saadaan kohtuu kallis shovel kun vaihtaa osia pikkuhiljaa niin joskus osuu oikeaan melko varmaan ;D ;D ;D
Akkukin voi olla sökö.
Tota akku hommaa en oo ajatellukkaan .mistä juolahtikin mieleesi. Se voi myös olla sekin. Taas yks vaihtoehto lisää. ???
Akkua ajattelin minäkin.. Mulla kun oli kerran sökönä akku, niin luulin automaattisesti paukkumisesta ja hankalastaa käynnistä, että olis bensapuolella ollut vika; vaan eipäs ollutkaan bensapuoli onkelmana, vaan akun perhana.
No niin akku vaihettu.joka muuten oli valmis :). Sain pyörää jo käytettyäkin pitkästä aikaa mutta ei kyllä käy kunnolla. Paukuttelee,savuttaa,ampuu putsariin jatkuvasti ymsyms. Ruvennu käymään mielessä oisko vika kaasuttimessa kuitenkin(super e). Vai voiko puoliakaan vielä sulkee pois
Imuvuoto? Imusarjan ja kansien väliset tiivisteet sökönä. Ainakin -79 up mallien kumipannat tuppaa haurastumaan aika nopsaan.
no niin nyt on todettu että ei ole vikaa puolissa eikä myöskään löydy imuvuotoja. oisko sit kaasari tai sytkä(dyna s).
Kokeiles vielä ennen isompia hankintoja uusilla tulpilla. Ryyppyä käytetään vaan sen verran että lähtee käyntiin.
Ja tulpanjohdot on varmaan vaihdettu ja poissuljettu sekin vaihtoehto?
Heitetään tähän vielä jatkoksi, että minkä merkkiset tulpat sulla on?
NKG:t ei ainakaan mulla ole vanhemmissa vehkeissä toiminut,
mutta Championiin voi luottaa kyllä.
-eeko
Kärkisytkä? Kuulostaa vialliselta konkalta.
Ajattelin koittaa toista vastaavaa kaasaria seuraavaks ku kaverilla sellainen hyllyssä on. Ei o konkkaa,,kärjetön sytkä
Tuolla tais lukea Dyna S. Kandee kattoo ihan ekaks sytkälevyn takana olevan ennakonsäätölimppujen kondis. Jos sitä pakettia ei oo lähiaikoina uusittu, samantien uus paketti sisään. Maksaa muutaman kympin. Vaik ne näyttäis hyvältä, voi olla ihan loppu. Esim kun toisesta keskipakoislimpusta pitää kiinni, niin toinenkaan ei saa päästä avautumaan, eikä "nokkaholkki" kääntymään.
No nii. Vaihettiin kaasari toiseen niin ny tuntuis toimivan heitin parin kilsan piston ja pelitti hyvin.huomena oikeesti koittamaan. Mikä vanhassa kaasarissa si oli niin sitä en tiiä, mut näitähän nää on. Se purettu ja kasattu monta kertaa eikä vikaa löydy. Mut enpä taida sitä enää etsiikkään ;D ;D
Moro.
Katoikko neulan asennon?Mulla viime kesänä Shoveli v.....li ihan kympillä.Takapytyn tulppa nokeentu ja poks.Välillä;kun veti tiensivuun ja vääns vähän tuppee,niin taas mentiin.Kaikki tein ja loppuviimein neula oli lipsahtanu luistijousen sisään eli neula oli about 2-3 mm. lian korkeella.Paikat kohilleen ja se oli siinä.Kaasari on lortto,,,ja on vieläkin.
Ei sit toiminnukkaa saatana >:(. Sama laulu jatkui n. 2Km kun takana. Huomenna lähtee nkgeet ja tulee championit sekä tulpanjohot
Koitin äsken omilla championeilla kyseistä eukon shovelii niin tuntui kyl toimivan ja lähti käymäänkin ilman ryyppyä tokalla. Ainoo oli et laitoin kiinni siistit kahveen väriset ja otin irti pikimustat karstaset. Käy hieman paksulla ja savuttaa aika lailla. Ei o varmaan missää muualla vikaa kun et karstaa tulpat siihen kuntoon ja noin nopiasti että alkaa se shou ???
Ny tuntuis ensikilsojen jälkeen toimivan. Dyna s vaihtui dyna 2000i. Siinäpä se taisi vika olla. Kilsoja alle niin nähään. Ja jos joku tarvii tuon ässän niin saapi hakea pois. Saattaa olla ehjäkin ;D ;D ;D
Mulla oli joskus hyvin samantyylisiä ongelmia. Ajoa noin 10 - 15 km, niin alkoi pätkintä ja rätkintä.. lopuksi sammui. Hetken seisottuaan lähti käyntiin ja taas toimi tovin. Vika korjaantui kun korjasin akkutelineen asentoa. Se oli löystynyt ja lepäsi takimmaista putkea vasten. Eli akku rupesi lämpenemään liikaa(??)
Dynaa voisin kokeilla mielelläni... PAljonko siitä haluat? Laitatko postiin?
Lainaus käyttäjältä: Hukka - 30 heinäkuu 15, 00:14:05
Mulla oli joskus hyvin samantyylisiä ongelmia. Ajoa noin 10 - 15 km, niin alkoi pätkintä ja rätkintä.. lopuksi sammui. Hetken seisottuaan lähti käyntiin ja taas toimi tovin. Vika korjaantui kun korjasin akkutelineen asentoa. Se oli löystynyt ja lepäsi takimmaista putkea vasten. Eli akku rupesi lämpenemään liikaa(??)
Itsellä just ylläkuvattua ongelmaa, 10-15km ja sitten alkaa pätkistä ja paukkuna. Tovi venaamista ja taas maistuu meno - hetken. Käytössä pienikokoinen Bilteman akku, jota epäilen ongelman lähteeksi.
Onko suosituksia 5-7ah akusta (max 110leveys), joka kestäisi shovelin kehräystä?
Onko gasotankin korkista ilmareikä tukossa....
Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 06 elokuu 15, 20:34:33
Onko gasotankin korkista ilmareikä tukossa....
Tai koottava p-suodin ja liian kireälle lyöty niin ei päästä tarpeeksi läpi?
Bilteman sininen akku on vallan hyvä kapistus, mutta niiden harmaa on varsin kuraa.
Kyllä mun tapauksessa kyseessä on vika sähköpuolella.
Kone pätkäsee ja sen jälkeen on kuollut kuin tappokatkasijasta sammutettu.
Venaa hetken niin pääsee ehkä 500m ajamaan, reilun vartin jälkeen 5km. Ei ole vaikutusta vaikka tankin korkkia availee.
Pitänee huomenna käydä hakemassa sininen akku tuon mustan tilalle. Jos ei se auta, niin pitää siirtää se toisaalle öljysäiliön sisältä
Makoa komppaan. 8000km Bilteman sinisellä ajettu
kato puola samalla, kuullostaa siltä.
Vieläkö se dyna s pyörii nurkissa? Voisin vaikka ajaa joku ehtoo hakemaan jos ei ole liian kallis...
Itsellä oli tasan sama ongelma shovelissa. Kierroksia antaessa paukkui ja pätki. Vaihdoin uuden konkan sytkäboksiin ja uudet tulpat, niin ongelma hävisi. 15 euroa maksoi tämä remontti. 👌