Finnbikers

Tekniikka / Moottori => Rautapää => Aiheen aloitti: Lycanth - 19 kesäkuu 15, 17:15:26

Otsikko: -79 öljynkierto
Kirjoitti: Lycanth - 19 kesäkuu 15, 17:15:26
Alkaa tuo projekti olla sitä vaille valmis, että tuon öljyn roiskimisen ratkaisis. Vähän heikko kuva, mutta tuosta startin edestä lähtee letku ja eikä mene minnekään. Tein nyt kerääjän siihen, mutta olenko tulkinnut oikein, että pitäisi mennä öljytankkiin öljypinnan yläpuolelle? Voiko tulpata?  Edessä huohotuksesta ei tule öljyä.
Otsikko: Vs: -79 öljynkierto
Kirjoitti: Lycanth - 19 kesäkuu 15, 18:19:11
Vastataas itselle nyt kun oikeasti tuli tutkittua asiaa. Kyseessä on tosiaan huohotuslinja, joka pitää vetää tankille. Tasaa paineita tankin ja moottorin kanssa. Joku ilmeisesti nyt vain tukkinut säiliöstä paluulinjan ja vetässy paluun tuohon huohotuksen linjalle.
Otsikko: Vs: -79 öljynkierto
Kirjoitti: Lycanth - 20 kesäkuu 15, 10:08:18
Voiko öljyn paluulinja olla öljypinnan alapuolella?
Otsikko: Vs: -79 öljynkierto
Kirjoitti: Make - 20 kesäkuu 15, 10:41:19
Lainaus käyttäjältä: Lycanth - 20 kesäkuu 15, 10:08:18
Voiko öljyn paluulinja olla öljypinnan alapuolella?

Ei. En ainakaan suosittele, valuttaa öljyt takaisin kampikammioon pyörän seistessä. Rautiksen öljynkierto toimii parhaiten siten, kun se on alunperin suunniteltukin toimivaksi.
Otsikko: Vs: -79 öljynkierto
Kirjoitti: Lycanth - 20 kesäkuu 15, 10:57:04
Eli vaihtoehdoksi jää tehdä yksi reikä lisää ellei sitten onnistu pelkästään y-haaroittaa tuota yhtä reikää mikä menee pinnan yläpuolelle.
Otsikko: Vs: -79 öljynkierto
Kirjoitti: Lycanth - 20 kesäkuu 15, 11:17:09
Tai paskat ala värkkään. Öljyt pihalle, tankki irti, reikä ja jollekin hitsattavaksi
Otsikko: Vs: -79 öljynkierto
Kirjoitti: Lycanth - 30 kesäkuu 15, 20:02:09
Koska hommathan tehdään itse niin jää pari kysymystä. Tarkemmin vielä tutkinut, mutta pieni mahdollisuus, että tankki ei irtoa ilman moottorin irroitusta.

1.  Kun porataan reikä niin mikäs olisi paras tapa estää metallilastuja menemästä tankkiin? Auttaako jos terän upottaa vaseliiniin? Toki sitten magneetilla naarata plus huuhdella tankki.

2. Mites tuo öljy itsessään on herkkä höyrystymään ja leimahteleen? Jos tankki on laskettu tyhjäksi plus reiät auki niin kärsiikö yläpintaan hitsailla muhvin? Toki voisi imurin pistää imemään täyttöaukosta.
Otsikko: Vs: -79 öljynkierto
Kirjoitti: 013 - 30 kesäkuu 15, 20:40:15
ei se öljy höyrysty, savuaa kylläkin ja palamaankin sen saa mutta kokeile vaikka pellin palalla jossa on moottoriöljyä. imurilla saat imettyä migin/tigin suojakaasut pois.
Otsikko: Vs: -79 öljynkierto
Kirjoitti: Lycanth - 01 heinäkuu 15, 11:46:33
Tarkemmin kun miettii niin on tuo imuri muutenkin helvetin huono idea. Sinnehän se imurin sisään kerryttää myös kaasuja ja sieltähän sitä kipinääkin saa.