Alkaa tuo projekti olla sitä vaille valmis, että tuon öljyn roiskimisen ratkaisis. Vähän heikko kuva, mutta tuosta startin edestä lähtee letku ja eikä mene minnekään. Tein nyt kerääjän siihen, mutta olenko tulkinnut oikein, että pitäisi mennä öljytankkiin öljypinnan yläpuolelle? Voiko tulpata? Edessä huohotuksesta ei tule öljyä.
Vastataas itselle nyt kun oikeasti tuli tutkittua asiaa. Kyseessä on tosiaan huohotuslinja, joka pitää vetää tankille. Tasaa paineita tankin ja moottorin kanssa. Joku ilmeisesti nyt vain tukkinut säiliöstä paluulinjan ja vetässy paluun tuohon huohotuksen linjalle.
Voiko öljyn paluulinja olla öljypinnan alapuolella?
Lainaus käyttäjältä: Lycanth - 20 kesäkuu 15, 10:08:18
Voiko öljyn paluulinja olla öljypinnan alapuolella?
Ei. En ainakaan suosittele, valuttaa öljyt takaisin kampikammioon pyörän seistessä. Rautiksen öljynkierto toimii parhaiten siten, kun se on alunperin suunniteltukin toimivaksi.
Eli vaihtoehdoksi jää tehdä yksi reikä lisää ellei sitten onnistu pelkästään y-haaroittaa tuota yhtä reikää mikä menee pinnan yläpuolelle.
Tai paskat ala värkkään. Öljyt pihalle, tankki irti, reikä ja jollekin hitsattavaksi
Koska hommathan tehdään itse niin jää pari kysymystä. Tarkemmin vielä tutkinut, mutta pieni mahdollisuus, että tankki ei irtoa ilman moottorin irroitusta.
1. Kun porataan reikä niin mikäs olisi paras tapa estää metallilastuja menemästä tankkiin? Auttaako jos terän upottaa vaseliiniin? Toki sitten magneetilla naarata plus huuhdella tankki.
2. Mites tuo öljy itsessään on herkkä höyrystymään ja leimahteleen? Jos tankki on laskettu tyhjäksi plus reiät auki niin kärsiikö yläpintaan hitsailla muhvin? Toki voisi imurin pistää imemään täyttöaukosta.
ei se öljy höyrysty, savuaa kylläkin ja palamaankin sen saa mutta kokeile vaikka pellin palalla jossa on moottoriöljyä. imurilla saat imettyä migin/tigin suojakaasut pois.
Tarkemmin kun miettii niin on tuo imuri muutenkin helvetin huono idea. Sinnehän se imurin sisään kerryttää myös kaasuja ja sieltähän sitä kipinääkin saa.