Moro,
Josko joku viittis vähän valistaa jo hyväksi havaituista ja susiksi todetuista nosecone sytkistä.
Mulla oli ex-81 rautiksessa Cranen HI4 ja se toimi ok.
Nykyisessä rautiksessa on dyna 2000i, mutta sen toimivuudesta en osaa mitään sanoa kun kerkesin ajamaan vain 10 km ennen talviunia. Käyntiin ainakin lähti hyvin 8)
ps. tietämätön kyselee että mitä tarkoittaa "nosecone"?
"Nosecone" on yhtä kuin "tötterö" jakopään kopassa joka tuli Sportsteriin vuonna 1971.
Ei kai noissa elektronississa sytkissä voi pahasti pieleen mennä kun käyttää jotain tunnettua merkkiä kuten edellä mainittuja. Muista että elektroninen vaatii kolmen ohmin puolan kun taas mekaaninen kärkisytkä vitosen.
Lainaus käyttäjältä: mopopoika -65Nykyisessä rautiksessa on dyna 2000i, mutta sen toimivuudesta en osaa mitään sanoa kun kerkesin ajamaan vain 10 km ennen talviunia. Käyntiin ainakin lähti hyvin
Ootko sotkenu joukkoon voesin vai onko ilman?
Mulla -82 rautis ja ajattelin kokeilla siihen voesia ja dyna 2000i sytkää.
saas kattoa miten käy.
Koitin viime kesänä tota samaa sytkää 96 cid soveliin ilman tota voesia enkä saanu toimimaan ollenkaan. Kärjillä rupes laulaa todella komiasti
käynnistyminen oli tosi nihkiää siis kiksillä rautiksessa on startti.
-Antti
Lainaus käyttäjältä: tuuba - 15 marraskuu 09, 21:42:50
Ootko sotkenu joukkoon voesin vai onko ilman?
Ilman voesia
VOES:han ei tee periaatteessa muuta kuin antaa enemmän sytkäennakkoa tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajettaessa - heti kun konetta ruvetaan kuormittamaan, kääntyy ennakko takaisin myöhäisemmälle. Vaikutusta tällä on lähinnä polttoainetalouteen - positiivisesti.
Lainaus käyttäjältä: xlh82 - 13 marraskuu 09, 10:29:42
Moro,
Josko joku viittis vähän valistaa jo hyväksi havaituista ja susiksi todetuista nosecone sytkistä.
Dyna S on kätevä jos ei halua(tarvii) ennakkoboxia. Se käyttää samoja ennakkolimppuja kuin kärjellinenkin. Sillä erolla että puola(t) on 3 ohm kun kärjellisellä on 5 ohm. Sitä on single fire- ja dual fire-mallia.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 16 marraskuu 09, 08:11:23
VOES:han ei tee periaatteessa muuta kuin antaa enemmän sytkäennakkoa tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajettaessa - heti kun konetta ruvetaan kuormittamaan, kääntyy ennakko takaisin myöhäisemmälle. Vaikutusta tällä on lähinnä polttoainetalouteen - positiivisesti.
Eron VOES:illa ja ilman huomaa kun säätää kaasaria...tuo "epämääräisen" käynnin alue 2000-3000rpm (ainakin S&S E:llä) pienenee huomattavasti kun VOES on käytössä.
Cranessa on kytkin jolla valitaan onko kiksi- vai sähkökäynnistys, tuossa sähkökäynnistys asennossa moottori pyörähtää kierroksen ennenkuin kipinä tulee -> lähtee paremmin käyntiin.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 16 marraskuu 09, 08:11:23
VOES:han ei tee periaatteessa muuta kuin antaa enemmän sytkäennakkoa tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajettaessa - heti kun konetta ruvetaan kuormittamaan, kääntyy ennakko takaisin myöhäisemmälle. Vaikutusta tällä on lähinnä polttoainetalouteen - positiivisesti.
Onkohan 80 kmh tasaisessa vauhdissa vielä aikaisempi käyrä käytössä, aikalailla pintakaasulla ainakin mennään? Mietin vaan, kun edellinen on voesin purkanut pois, että ehkä se kannattaisi laittaa toimintaan...
Käyrät riippuu kierroksista. Ohessa Crane Hi-4 käyriä, niistä näkee miten ennakko muuttuu kierrosten ja VOES:n myötä.
Suosittelen VOES:n kytkemistä, ei siitä haittaakkaan ole.
Tuota noin... käykös mitää puolille jos ne ovat 3 ohmin ja ne laitetaankiin... käjelliseen sytytykseen jossa pitääisi olla 5 ohmiset puolat ?
Itseäni lainaten tuolta Sähköt osiosta, Dyna S sytytys (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=461.15) aiheesta:
LainaaTuo suositus tulee siitä, että JOS puolat ovat ahtaassa tuulettumattomassa paikassa ja JOS ilma on kuuma kuten esim Arizonassa saattaa joskus olla, niin kolmen ohmin puolat SAATTAVAT kuumentua liikaa.
Näin asiaa selitettiin MSD:n sivuilla, muistaakseni.
Lainaus käyttäjältä: Mr.Horsepower - 21 kesäkuu 11, 19:27:34
Tuota noin... käykös mitää puolille jos ne ovat 3 ohmin ja ne laitetaankiin... käjelliseen sytytykseen jossa pitääisi olla 5 ohmiset puolat ?
Siinä mahdollisesti käy niin, että kärjet palaa aikas pian piloille, ja meno loppuu siihen, eräs MZ ainakin teki juuri tuon, kun oli Bilteman n. 3 ohmin puola. Eli kärjet ei välttämättä kestä 3 ohmin puolan ottamaa isompaa virtaa.
Kirotusvihret editoitu...