Laitetaas näkyville poikkevaa:
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_7708s.jpg)
Tiettyjen papereiden saatavuuden ollessa todella heikkoa, ajattelin kasailla tuollasta perisuomalaista kv-projektia. Ihan heittämällä ei Buellin kone Jamahan runkoon mene :P Prosenttirajakin lähestyy uhkaavasti, mutta vielä ollaan riittävän kaukana 50:stä.
J
Samaa ideaa käytettiin jo 90-luvun loppupuolella aloitetussa Yamster-projektissa, siinä oli naitettu Sportsterin kone johonkin sen ajan Yamaharaamiin. Näin sen muutamassakin tallissa keskeneräisenä - mahtoiko ikinä valmistua?
Hitaasti edistyy.. Tankkia on tullut paukuteltua, alapuoli menee uusiksi. Ilmansuodattimen ajattelin tökätä osittain tankin läpi.
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_4515.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_4518.jpg)
Koneenkiinnikkeet on valmiina lukuunottamatta kahta, joihin tulee sivuttaisliikettä(?) rajoittavat tangot.
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_4496.jpg)
J
Hienoa, pista lisaa tiedotusta kun projekti etenee. Kait se tanne sopii vaikkei se olekkaa puhki ruostuneeseen rautiksen runkoon laitettu ::)
Tuli kanssa tota Yamsteria joskun vanhalla Walkan tallilla ihmeteltya, omistajat tuntu vaihtuvan mutta pyoran tila ei. Olisko muuten jollain (Jonne??) ollu Sportyn koneisto jossain Suzukin runkossa vahan ennen tota Yamster juttua? Muistaako ketaan? Varmaan olis voinu ollu jossain -95-97 kintaalla.
Kyl tollanen Suzukirunko, olisko ollu joku GS, jossa Sportin kone, tuli bongattua. Silloin elettiin muistaakseni vuotta -96 ja paikkana oli Lännenkylä Ähtärissä. Kokonaisuus muistutti hyvin erehdyttävästi -79 Sporttia, johon oli istutettu EvoSportin kone. Ei muuten moni edes honannut jippoa :)
Tankki about kasassa:
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_4535.jpg)
Eri perällä ja maskilla. Luonnossa näyttää paremmalta, kuvaajassa lienee vikaa..
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_4524.jpg)
Perästä:
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_4543.jpg)
J
Hyvältä näyttää!
Tästäpä tulikin mieleeni mikä punainen muovikäikäle pitikin ottamani tänään verstaalle ;)
Mitäs tänne projektitalliin kuuluu, miten on edistynyt? Kuvaakin kaivataan.
Ei taida kuvista paljoa uutta infoa saada, vaikka koko ajan on hommaa tehty. Tankki on tiivis+pumppu sijoiteltu, vähän ulkonäkökin muuttunut. Kaikkea pientä on tullut hierottua, ja pari kohtaa tehty uusiksikin :-[ Runko swingi ja vanteet on menossa pulverimaaliin, sitten vois aloittaa kasailua. Yksi iso homma olis vielä toi öljytankin sijoittelu ja öljyputkien/letkujen väsääminen. Kyllä toi pitäs kesäksi saada ajoon.
J
Väriä on laiteltu/saatu pintaan:
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_4709.jpg)
Sininen tankissa ja katteissa on pohjien testausväri. Rungossa efektipulveri ja vanteissa lakallinen musta. Rungon ja koneen vois periaatteessa yhdistellä, swingi ja vanteet tarvii uudet laakerit, samoin jarrulevyt tarvis hommata. Sittenhän tuo rullailis, pääsisi sitä öljytankin paikkaa vielä ihmettelemään. Koneen pari kiinnikettä pitää väsätä jne jne.
J
Nuo isot runkopalkithan on onttoja... olisko se öljytankki menny sinne sisälle? Tai siis se vasemman puolen palkki toiminut öljytankkina? Nyt tietty vähän vaikea kun pulverissa... tai ei siis hankala, mutta joudut käyttämään uudestaan pulverissa.
Lainaus käyttäjältä: Taavi - 25 maaliskuu 10, 19:10:02
Nuo isot runkopalkithan on onttoja... olisko se öljytankki menny sinne sisälle? Tai siis se vasemman puolen palkki toiminut öljytankkina? Nyt tietty vähän vaikea kun pulverissa... tai ei siis hankala, mutta joudut käyttämään uudestaan pulverissa.
Kokeilin sitäkin, mutta sen verran pahoissa paikoissa oli reikiä ettei viitsinyt alkaa täyttämään. Laitan öljyt varmaan koneen etupuolelle, vasemmalle. Tai olen miettinyt bugspoileria-tankkiakin..
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_0183.jpg)
J
Se bug säiliö ei toimi koska jää pumpun alapuolelle. Tankistakaan ei saa jaettua osaa öljylle... Tosin se alkaa olemaan jo melko korkealla...
Lainaus käyttäjältä: Taavi - 25 maaliskuu 10, 20:39:18
Se bug säiliö ei toimi koska jää pumpun alapuolelle. Tankistakaan ei saa jaettua osaa öljylle... Tosin se alkaa olemaan jo melko korkealla...
Jep, no tankkiakaan en enää ala silpomaan ;D Takakateen alle menis parin litran säiliö, mutta riittäisköhän se? Periaatteessa tankin alla, koneen ja rungon välissäkin olis tilaa kikkailla joku säiliö.
J
Eipä noissa Buelleissa ole vakionakaan juuri kahta litraa isompaa säiliötä, meikäläisen S1:ssä vieläkin pienempi. Pitää kuitenkin muistaa että säiliön laskennallinen tilavuus ei kerro koko totuutta koska sinne pitää jättää jonkin verran ilmatilaa.
Tuli sama ajatus siitä öljytankin paikasta siinä tankin alla vasemmalla puolella pyttyjä... Voisit ehkä tuoda sitä enempi eteen ja siten että tulee vähän runkoaisan alapuolelle ainakin osittain... Sitten lisäksi lauhari sille öljylle niin saat tilavuutta lisää ja koska säiliö olisi kuumassa paikassa pyttyjen lähellä toisi lauhari hieman lisäturvaa mahdollisiin lämpöasioihin..
Tsemppiä projektiin.. Mulla on kans sekasikiö. Sama propleemakin. Pirun pitkäksi tulee tuo kettinkilinja. Mites sen meinaat ratkaista? Mie olen aatellut muovit ja rullat ylä ja alapuolelle.
Lainaus käyttäjältä: Jensen - 25 maaliskuu 10, 22:34:26
Tsemppiä projektiin.. Mulla on kans sekasikiö. Sama propleemakin. Pirun pitkäksi tulee tuo kettinkilinja. Mites sen meinaat ratkaista? Mie olen aatellut muovit ja rullat ylä ja alapuolelle.
Muovi varmaan swingiin. Muuten tuo näyttäis menevän ihan ok.
J
Maali alkaa olla valmiina, vielä pari raitaa ja lisää lakkaa.
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_8072.jpg)
Paljon pientä vielä laitettava jos meinaa kesäksi kasaan.
J
Ne pikkuhommat kyllä hoituu nopeesti ku kerkii vaan tekemään ;) Hyvä sävy.
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_8116.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_8118.jpg)
No ni, nyt on raidatkin.
Hiukan haamukuviota näkyy kirkkaassa valossa:
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_8121.jpg)
Melkein kaikki mahdolliset virheet löytyy maalipinnasta, mutta kaukaa ainakin ihan hyvä ::)
J
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_8144.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_8140.jpg)
Semmosta..
Aika ilmavan näköinen :D - toivottavasti jaksat vääntää sen valmiiksi ja kilpiin.
Pitkän aikaa on tuntunut että projekti ei etene, mutta nyt hiukan edistystä. Kone tärähti käyntiin, kunhan sille antoi virtaa oikeanlaisesta akusta ;) (olis pitänyt lukea tän foorumin vinkit ekaksi...) Öljytankki tuli akun paikalle, "penkin" alle ja akku muutti koneen ja swingin väliin/alle. Nyt puuttuu vielä sähkötöitä ja kaikkea pientä. Koneitukset ja hitsaukset pitäis olla valmiina, vain hiilikuitupönttöön jotain tilkettä + kiinnitys ja varoitusvaloille paikka. Jos ennen lumia pääsis ajamaan, tällä vauhdilla ::)
Kuvia koitan muistaa ottaa.
Toi "ilmavuus" on kyllä pienentynyt jarrujen, vaimentimen, öljynjäähdyttimen ja letkujen myötä ;D
J
Noniin, eka ajot suoritettu (lenkki parkkiksella), ja kaikki vielä ehjää 8)
Pari kuvaa:
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_0419.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_0423.jpg)
Siinä akun teline. Nätisti sai pultattua alkup. vaimentimen kiinikkeisiin. Uudelle vaimentimelle vois kehittää paremman ripustuksen kuin nippuside..
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_0422.jpg)
Öljysyyläri.
Takaratas on aivan liian pieni, isompi ostoslistalle.
J
Videoita:
Jake koeistuu:
IMG_0511.MOV (http://www.youtube.com/watch?v=r5sXSI_tunk#)
Ile testaa:
IMG_0514.MOV (http://www.youtube.com/watch?v=HQHO5qZeKMo#)
J
Mitä - ei yhtään keulimisvideota :D? Hyvältä näyttää tota "etuvaloa" lukuunottamatta... Olin huomaavinani rekisterikilven roikkuvan takahäkistä - tarkoittaako se että laite on asianmukaisesti muutoskatsastettu? Jos on niin tuhannesti onnea!
Täytyy sanoa että kyseinen rakentelu tyyli ei aiheuta meikäläisellä verenpakkautumista alapäähän. Mutta täytyy sanoa että kun tommosesta vekottimesta kuuluu moottoripyörän ääni, eikä vinkunaa/vihellystä niin asia muuttuu oleellisesti. Jollakin tapaa kuitenkin Perverssin siisti!
Lasse
Ei kai vanhat miehet enää uskalla keulia :D
Kilpi on vaan soviteltu optimistisesti paikoilleen, viikolla pitäs ehtiä konttorille, onnea tarvitaan. Suljetulla alueella testiajoja...
Makuja on onneksi monia, muutenhan nää laitteet olis kaikki samanlaisia, eikä pääsis toisille kuittailemaan ;D ;D
J
Kyllähän mä sillä vähän keulinkin :D Oikeastaan se peli vähän pääsi yllättämään, kun on tottunu muuhun. Mutta ne äänet, tärinät ja se yleisfiilis herätti kyllä omistushaluja! Samalla vierailulla testattu japski oli aika hajuton ja mauton, vaikkakin koneessa oli 150hp..
Hieno homma kun saanut valmiiksi. Minun sekasiitos muuttuikin Hondsterista 100% Hondaksi kun sain Hondan koneen soppelilla hinnalla.
Se nyt oli semmonen kokeilu. ;D Paraillaan sitä duunaan ja maalaus hommelit huomenna alan.
JEEE! Leima tuli!
(http://koti.mbnet.fi/jk11/kuvat/lasterer/IMG_0528.jpg)
Tärisevin käsin ikuistettu käynti konttorilla ;D
Kiitos kaikille neuvoista!
J
Onpahan peijakas, jos joku vielä väittää, ettei täällä saa rakentaa mitään. Hieno homma! :)
Mitäs inssi tuumasi kevytmetallirunkoon tehdyistä hitsauksista? Tai mitäs sillä väliä, onnea kilvelliselle pyörälle! :)
Onnittelut hienon käsityönäytteen valmistumisesta ja katsastuksesta!
Kyllä sillä kelpaa keulia ;D
Todella hieno homma, onnittelut!