Taidan olla ainoa jolla on näitä huolia. Syksyllä kun on koleaa/kosteaa niin hyytyy.
Alkaa käymään kuin olis ryyppy päällä,lopulta sammuu. Hetken parkissa,,taas pelaa.
-Immu-
Tuommoiset oireet viittaa "perinteiseen" kaasuttimen jäätymiseen, jota esiintyy jopa muutaman plus -asteen kelissä. Kiva jää/sohjopallo kaasuläpän tietämillä, tukkii kurkun...
Kaasarin kanssa yleinen, mahdollinen ruiskukoneessakin...
Telttapatjaa kaasarin ympärille niin kuin enduroissakin. Pahin keli just plussan puolella. Jääti Shovelikin. 2t vielä helpommin. KTM tämmönen lämmitinkin; http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet/ktm-sahko-osat/Kaasuttimen-lammityssarja-EXC-2-T-05-13-55131003044 (http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet/ktm-sahko-osat/Kaasuttimen-lammityssarja-EXC-2-T-05-13-55131003044)
niin,juu,olisko sillä merkitystä kun koneen huohotus on ulos eikä putsariin.
Ollut muutaman vuoden niin kuin tämä jäätymis-ilmiökin.
Kuuskyt luvulla autoissa tätä esiinty paljon. Nyt neste kiertää kaasarin jalassa niin ei
jäädy. Eli suojusta rakentamaan,huh huh.
-Immu- :P
Huurtumisen syy löytyi. Tai jäätyminen,miten sen nyt sanoo. Kumikurkku kaasuttimen
ja imusarjan välissä oli rikki.Ylimääräinen ilma kolealla kelillä teki huurtumista imusarjaan.
-Immu-
Mistä jääteoria.
Mutua: Jos imupuolella on ollut vuoto niin laihalle se menee kun saa reilummin happee. Ja kylmässä ilmassa on happeva enempi, eli seos ohenee entisestään.
Viime kesänä säätelin seosruuvia ja kerran sit aamuruisinkeilla alle kybän lämmöissä huomasin että nyt kulkee erikoisen hyvin. Oletan että soosi oli pikkusen rikkaalla mutta sit kun kone sai hapekkaampaa ilmaa niin kolahti seokset kohilleen. Ei ollut paljosta kii.
Noo,minuun nähden tietomäärältään paljon,paljon kokeneempi hemmo näin näki asian.
Joku syy siihen huurtumiseen tietysti on,tiettävästi kunnossa oleva H-D ei näin oireile.
Kävi tuossa mielessä jo jos jonkinmoiset vastuslämmittimet,tiedä sitten olisko järkeä
siinä hommassa.
-Immu- :-\
Eikös pakokaasun lämpöä ole iät ja ajat käytetty imuilman esilämmityksenä. Monellakin eri tavalla melko helposti toteutettavissa.
Tiedä siitä helppoudesta, mutta toteutettavissa kyllä.Motonetistä löytyy onneksi sitä kurkku-
torvi jutskaa. Sitä voi venyttää 50% alkuperäisestä,helppo asentaa.
-Immu- ::)
Mut ku.. eikö sille vaivalle löytynyt jo syy, ja seuraus. Eli imuvuoto > laiheliinille.
Pipo päähän ja testilenkille. ;)
Elikäs ilmavuoto,siitä lähdetään. Testaus taitaa jäädä Vapun tiennoille,tai vähän aikaisemmin.
-Immu- ::)