Onko kokemuksia mitenkä kannattaas asentaa, kastellakko vai ei? Kyseessä on rosteriputki.
Ainaki meillä muistaakseni laitettiin kasteltuna, kivasti käryää käynnistettäessä...
Mä vedin kuivana... Heh. Kylläpä taas tuli sanottua. Kireelle vaan, hyvin on pysyny.
Kastele lämpimällä vedellä, sitten niin tiukkaan kun saat, aloitat tietysti putken takaosasta eteenpäin.
ja hanskat käteen ja muutenkin iho piiloon, eli pitkähihasta paitaa...
Märkänä se on helpompi kiertää paikalleen, tarraa edes vähän limittäin olevaan kerrokseen. Ja nauhan saa venytettyä tiukemmin paikalleen.
Toi Jackin kommentti ihon suojaamisesta on enemmän kuin paikallaan - nauhassa oleva kuitu kun tarttuu helposti paljaaseen ihoon ja sen jälkeen ei oo kiva olla. Jos olet ikinä lasikuitua tai -villaa käsitellyt paljain käsin niin tiedät mitä tarkoitan. Suurin virhe on mennä kuumaan suihkuun toimenpiteen jälkeen ;)
Ja tuohon Rodchopin kommenttiin nauhan kiertosuunnasta perusteluna se, että näin saadaan nauhan ulos jäävä reuna sen takapuolelle. Jos nauhan kiertää edestä taaksepäin niin reuna on edessä jolloin ajoviima ajan myötä rispaannuttaa sen. Sportsterin 2-1 putkissa takapytyn putki kulkee useimmiten hyvän matkaa eteenpäin niin olen nauhoittanut ne aloittamalla takapytyn pakoaukon juuresta ja siitä kollektorin kautta etupytyn putkeen. Näin saadaan se reuna mahdollisimman paljon ajosuunnan mukaisesti eikä tarvitse pätkäistä nauhaa välissä.
Hyvä tietää kiitos.
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 marraskuu 14, 10:03:28Toi Jackin kommentti ihon suojaamisesta on enemmän kuin paikallaan - nauhassa oleva kuitu kun tarttuu helposti paljaaseen ihoon ja sen jälkeen ei oo kiva olla. Jos olet ikinä lasikuitua tai -villaa käsitellyt paljain käsin niin tiedät mitä tarkoitan. Suurin virhe on mennä kuumaan suihkuun toimenpiteen jälkeen ;)
Kyllä mä pitäisin vielä suurempana virheenä mennä kuselle sen jälkeen kun on nauhaa paljain käsin käsitelly... ::)
Lainaus käyttäjältä: Jasu - 14 marraskuu 14, 14:05:19...
Kyllä mä pitäisin vielä suurempana virheenä mennä kuselle sen jälkeen kun on nauhaa paljain käsin käsitelly... ::)
Ja siihen jatkona pistää vahingon kiertoon illalla vällyjen välissä :P ;D
tuo yllämainittu pilkka voi hyvinki sattua omaan nilkkaan ;D
Tein aikoinaan omaan putkeeni lentokonetyyliset rosterivarmistukset: http://luupilotti.blogspot.fi/2011/03/turhan-tyon-taitaja.html (http://luupilotti.blogspot.fi/2011/03/turhan-tyon-taitaja.html)
(https://lh6.googleusercontent.com/-o2_9pKETC2w/TXiy92RerUI/AAAAAAAAAXU/x-hSRd7maZ0/s1600/WP_000037.jpg)
Tää lentokonekikka täytyykin pistää korvan taakse, voin joutua hieman apinoimaan ::)
Olis varmaan kannattanut lukea ensin tää topic. Eli vetelin paljaalla......vielä niin että tehtiin väärinpäin ja putket mopossa kiinni, joten nauhan joutui purkamaan ja kiertämää aukinaisena putkiin. Ihan hyvä tuli ja kivasti kipristeli homman jälkeen, mutta kanssa ihmisillä enemmän kuin itellä ::)
Paljonko tätä nauhaa pitäisi varata jos käärii tuollainen Sportsterin Supertrapin käyrät? Ilmeisesti 2" leveää kannattaa käyttää.
4.5m rullan pitäisi riittää. Nauhaksi ehdottomasti laatukamaa. Halvat (esim. Motonet) rispaantuu heti.
Lainaus käyttäjältä: Jake - 19 lokakuu 19, 10:30:52
4.5m rullan pitäisi riittää. Nauhaksi ehdottomasti laatukamaa. Halvat (esim. Motonet) rispaantuu heti.
Joo ei mitään kopioita. Alkuperäistä Thermo-Tecin nauhaa.
Kun spreijaa monta kerrosta kuumankestävää lakkaa päälle, niin kestää pitempään rispaantumatta. Sateessaakaan ei höyryä sitten niin pahasti.
Painepesuri muuten tappaa sitten lakkaamattoman nauhan laakista.
Hyvä tietää tämäkin. Olisi hyvä että pysyisi siistinä pitkään. Onko suositella jotain kuumankestävää lakkaa joka olisi hyvä tähän tarkoitukseen? Vai onko joku perus motonet 800 asteeseen kestävä lakka riittävä?
Jaa-a, lakkaamisesta on aikaa...mutta olisko ollu joku Motipin 600 tai 800 astetta kestävä. Ihan peruskamaa siis. Oisinkohan sumuttanut kaksi purkkia? Ei voi muistaa.
Taisin jopa kokeilla mustaa mustalle nauhalle ja kirkasta perus beigelle.
Musta nauha on mun mielestä muutenkin huonompi vaihtoehto. Haalistuu nopeasti ruman harmaaksi.
Molempia on tullut kokeiltua vahtelevalla menestyksellä, nykysessä ei kestä mitkään kuumamaalitkaan ! Vedetty jo pariin kolmeen kertaa mustiin erkkoihin ja silti pukkaa vaaleeta läpi >:( Omassa Roid Ragessa ei ole kyllä alkuperäiset Thermot. Trapin kanssa joskus oli vanhassa mopossa alk.per hopeet ja ne kesti haalistumatta, mutta ne sitten kyllä tummuivat taas vastaavasti :o