Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1962 Competition Hot

Aloittaja brocka, 28 syyskuu 21, 11:38:15

« edellinen - seuraava »

Kiwi

Joo ihan samoilla fiiliksillä meni täällä kylän toisella puolella, jäin illaksi jatkamaan oman mopon kanssa töiden päälle. Alkoi ihan vituttaa kun ei rosteri muka kiillotu eikä huvittanut muutamaan osaan alkaa tekemään pohjia maalailuja varten. Mutta sainpahan lopulta hoijakan kiiltäväksi ja hermot riekaleiksi.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: brocka - 19 huhtikuu 22, 21:15:49
Alkaa sellainen turnausväsymys painamaan tässä vaiheessa projektia. En tiedä johtuuko se siitä, että olen sekaantunut sporsteriin, mutta ilmassa on sellaisia menkka- ja koliikkioireita.

Vaikka houkutus onkin suuri, niin epäilen, että menkka- ja koliikkioireet eivät kaikesta huolimatta aiheudu porsteriin sekaantumisesta. ;D

Turnausväsymys kuuluu vähän niinku lajiin. Pitää vaan koettaa jaksaa paahtaa homma maaliinsa, lopputulos sitten kyllä palkitsee tekijänsä.
Long John Stroker

brocka

Sama tuska aina kun räystäästä alkaa vesi valumaan.  ;D

Kuuluu luovaan prosessiin.


brocka

Etsin siroimmat mahdolliset K&N ilmanputsarit mitkä löysin noihin kaasareihin. Alkaa pikkuhiljaa näyttämään konepyörältä. Mielestäni ei ota mitenkään merkitsevän paljon polveen kiinni kun on nuo keskitapit.  :D

timppa-69

tossa vaiheessa moni alkaa hätäilemään ja tulee tehtyä kompromissejä ja "mä korjaan ton sit myöhemmin"asennuksia...nyt vaan vähän huilia ja sit loppu samalla tarkkuudella niin tulee hyvä...

brocka

Edistystä on tullut hitaasti, mutta varmasti. Elefanttikin syödään yksi pala kerrallaan.

Minulla olisi kehittämistä projektinhallinnassa. Olen yhtä kohtaa kerrallaan tehnyt ja aina mennyt muutamia päiviä välissä kun olen odottanut osia. Paremmin suunnittelemalla tämä pyörä olisi jo käynnissä.

Viimeisimpänä rakentelin kaasareille tuen ja tein kaasarille vaijerin jostain moottorikelkan vaijerista.

Sain myös tulpanjohdot rakenneltua. Tilasin ison lähän erilaisia kaapelikenkien suojakumeja. Löytyi sopivat, että sai magneeton päästä johdot eristettyä.

Jauhoparta

Väri ja jakkara täys kymppi. Jos jotain miinusta tulee mieleen, näyttäsin itte niin helvatan tyhmältä ton ohjaksissa. Hieno peli  8)

eeko


brocka

Onneksi on siro kuski!  ;D

twinspeed

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

brocka

Kylläpä lämmitti mieltä kun ajoitusreiän tulpan mukana tuli helicoilit lohkosta.  :o

Askel eteen kaksi taakse.

hazzinen

veistelet tulpan pajupuusta.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

brocka

Lohkoon asensin uuden helicoilin. Laitoin varotoimenpiteenä kampuran limppua vasten rasvaprässillä vaseliinia. Se oli ihan fiksu temppu sillä ensimmäisellä asennusyrityksellä helicoilin asennussakara irtosi. Onneksi se jäi siihen vaseliiniin kiinni eikä tippunut kampikammioon.

Magneetosta tarkastin kärkivälin (n. 0,35 mm) ja ajoitin sen staattisesti. Hyvän kipinän antaa kyllä.  :)

Seuraava ongelma onkin ollut kiksi. Se meinaa jäädä ala-asentoon satunnaisesti. Välillä pomppaa potkun jälkeen iloisesti ylös ja välillä kirraa johonkin kiinni. Kytkintä ja kiksin räikkää on käytetty irti ja laitettu takaisin varmaan kymmenen kertaa. Mitään selvää vikaa ei löydy. Rasvaprässillä on ruutattu rasvaa akselille ja palautusjousen esijännitystä on kokeiltu kaikissa asennoissa mitkä ovat anatomisesti mahdollisia.

Kiksin akselin päittäivälys tuntuu perstuntumalta aika pieneltä. Olen löysännyt ja kiristellyt sitä kiksin coveria, että onko siinä puslassa liian tiukka välys. Ei oikein sekään vaikuta toimintaan mitenkään. On melko turhauttava vika, kun ei oikein pääse kiinni mikä on vikana. Pyörä alkaisi muuten olla sellaisessa vaiheessa, että pääsisi koekäynnistelemään ja säätämään kaasareita.

Kiwi

Tulikos sitä kiksin akselia käytettyä kokonaan irti, onko sinne kytkimen päähän laitettu ollenkaan rasvaa? Sitä lohkoahan oli niiltämain hitsailtu...

brocka

Eipä ole käytetty akselia irti. Taidan tänään vaihteeksi purkaa sen. Otan vanhat osat vertailun vuoksi viereen ja vähän mittailen.