Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Utopia/Dystopia

Aloittaja repe, 22 lokakuu 19, 22:51:22

« edellinen - seuraava »

repe

Tuli tehtyä kaksi versiota Moottorin yläkiinnikkeestä. Monen tunnin nysväämisen jälkeen totesin ettei eka sopinut yhtään kokonaisuuteen. Ei siinä makee siitä tuli mut ei tähän mopoon. Eli uudestaan. Latasta uusi aihio, rälläköin eka uran, ahjossa lämmöt ja muotoon. Tein pienen portautuksen jottei näytä niin tylsältä ja suoralta palalta. Siistin hieman nauhiksella profiilia ja sopivat korvakkeet runkoon.

Puolakin löysi paikkansa. Olin ajatellut laittaa HD:n puolan kun semmoinen on tallikaverilta arkistoihin päätynyt. Sen arvot näyttäisivät olevan kartalla kz:n puolan kanssa, sanokaahan viisaammat onko odotettavissa ongelmia vai toimiiko hyvin?

Kz440
Primary 1.8-2.8 ohms
Secondary 10,400-15,600 ohms

31614-83A
Primary 2.5 - 3.1 ohms
Secondary10,000 - 12,500 ohms


repe

Tässä kuva ekasta versiosta vielä.

repe

Vaihtajaa ja jarrupoljinta ja aloin duunaamaan kun ei ollut suunniteltu aikanaan ujolle 47:lle sopiviksi. Perus 12mm ja 16mm neliötankojen venytys ja muotoon. Jarrupuolen vähän mietin uusiksi kun pitkä kromipoljin ei houkuttanut niin tein vähän  välivipua siihen. Jalkatapin kiinnityspultin alle sain sopivasti polkimen laitettua. Lävistin aihioon 17mm reiän ja tein väliin holkin jotta liikkuu nätisti ja saa tapin pultin kiristettyä. Kumitapit saa nyt alkuun olla, ne ehtii ens talvena. Alkaa olla jo kiire ajamaan  ;D

Jensen

Mie ostin kiinasta sytytyspuolat. Dynateck sytytys niin suositteli 3 ohmia tai enemmään ja säissä oli 2.1 mutta korjasin tilanteen auton bakeliittisella etuvastuksella. On toiminut 8500km ja etuvastuksen jousi hehkuu punaisena. Aiemmin oli kiinan syttyboxi ja siinä käytin 2.1 niin meni mykäksi. Veikkaan että ois sekin halpa syttöboxi toiminut jos olisin etuvastuksen pannut.

               Kiinan puolat ei ole hinnan kiroissa ja muistaakseni jotain 10e kpl. Minun entiseen 1100 kawaan panin 600 Hondan puolat ja toimi hyvin. Etuvastusta olen käyttänyt jo 90 luvun puolivälissä yhteen Yamaha romuun.

                     Niitä vastuksia on eri vahvuuksilla. Joskus olen vastuksen joustakin lyhentänyt ja säätänyt näin ohmisuutta.

repe

Mulla on orkkis kärjetön sytkä tällä hetkellä ni tarviikohan tuo mitään esivastusta kun on vain hieman isompi vastus tuossa hd:n puolassa. Tarviiko noita etuvastuksia siinä vaiheessa jos uudessa puolassa on pienempi ohmi-määrä kuin alkuperäisessä tai uusi sytkä vaatii isompaa vastusta? vai toisinpäin? Onko tuo 0.3 ohmia merkittävä ero? Onhan se kyllä 10% muutos alkuperäiseen.

Jensen

#20

repe

Kaipa sitä pitää sit kokeilla kunhan alkaa loppukasausta tekemään. Jos kyrvähtää niin sit palataan orkkikseen. Mut ei kyl oo hinnan kiroissa toi uus tarvikepuola.

Jensen

Saakohan sinun mopee Dynatec syttöä? On hyvä ja vain muutama piuha. Helppo säätää. Minun Gpz toimii niin hyvin että alkoi olla jo tylsää ja kaipasin vaihtelua ja nyt mennään Shovelilla. Yksi vika tuli Zetaan mutta ei haittaa . Pako vaimennin mennyt rikki. Ihmetellyt että kuulostaa miehekkäältä ja  kurkkasin putkeen niin huilu lojui pohjalla. Tuli mieleen se vanha vitsi kun ampiaiset purreet yhtä heppeä arkaan paikkaan niin hän rukoili että parantuisi mutta turvotus saisi jäädä. :)

repe

Turvotuskikkoja on monia  ::)

Pikasella googlettelulla jollain on ollut mut lopettanut tuotannon toistaiseksi. Houkuttaishan tota enemmänki kokeilla viritellä mut vois olla järkevämpää hankkia semmonen mihin löytyy helpommin viriä. Löytyis tohon kyl kireemmät nokat ja kantta vois laskee, portata jne.

Kolmannen sukupolven magna mihin laittais tietyn vuosimallin vfr:n koneen ja siitä lähtis "optimoimaan". Menis pulttaamalla kun on samat kuoret ja pohjat olis jo olemassa.

Tänään sain viimeisteltyä jalkatapit. Taitaa olla seuraavaksi vuorossa purku, jigiin ja hitsausten viimeistely sekä tehtyjen osien siistintä ja pintakäsittely.

repe

Onkin jäänyt päivittelyt väliin, sitä se motivaation puute ja nupin jumiutuminen teettää. Ei siinä etteikö olisi jotain kuitenkin hiljalleen tapahtunut. Tulee vähän ryppäänä päivittelyt.

Mutta asiaan, alotetaan vaikka valokatteesta. Tuli vähän harjoiteltua perinteisempää vasarapakotusta. Aikaa siihen meni ihan riittävästi, eikä asiaa helpottanut se, että materiaali oli 1mm alumiinia. Sen piti kiertää lampun ympäri mutta eiköhän yli innokkaana ja materiaalin ohuudesta johtuen tullut aihiosta heti sulatettua toinen korvake pois hehkutuksessa. Noh, hyvä harjottelu ja eiköhän tolla kesän ajele.

repe

Sivuposket teinkin sitten jo 2mm alumiinista. Ekaks tein vanerista muotin (onneks on puuseppä seinänaapuri, joka antaa käyttää rauhassa kalujaan) jota vasten laitoin puristimilla kiinni, naputtelin kumivasaralla muotoon, lopuksi taivutin muotoon ja laitoin kaverille hitsaukseen kun ei itse tigin saloja osaa. Vielä. Tarkotus oli tehdä noiden taakse vedenpitävät kotelot romuille mut se homma siirtyy ens talveen.

Tarkoitus olisi jättää harjattu pinta noihin eikä maalata ollenkaan.