Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

EU:n suurin dieselpyörävalmistaja

Aloittaja Motomatti, 14 marraskuu 12, 20:39:44

« edellinen - seuraava »

Motomatti

Jotain brittiläistä, jotain intialaista ja saksalainen tuote.

Täyttää euro 4 -normin. http://www.motorradmanufaktur.de/

eeko

Mielenkiintoinen peli, pitäisi päästä kokeilemaan.
Toimintasäde on ainakin riittävä.
Joskus noita näki Intiassa, aika hieno näky,
kun kaveri potkii varvassandaaleilla dieselin käyntiin.
Hintaa en löytänyt, mikähän lie?
-eeko

Hogan

Hieno laite! Näytti tuolla olevan hintakin:
Preise    Sommer Diesel 462 cm³    â,¬ 8950,- incl. 19% MwSt
Mahtaisiko saada suomessa kilpiin...
-T-

eeko

Jos se täyttää sen Euronormin, niin pitäisi kyllä.
Onhan ne saaneet niitä Intian ihmeitäkin täällä
kilpiin. Oliko se nyt niin, että joku Liikenneministeriö
mietti pari vuotta, että pitääkö maksaa
dieselvero vai ei?
-eeko

j

Muistan joskus aikoinaan lukeneeni koeajoraportin intiandiisselistä.
Jäätävä lausunto: "Kiihtyvyyttä on vaikea havaita".

jussi

Motomatti

Moottoripyöriin ei tietääkseni ole määritetty kansallista käytönaikaista veroa. Vai onko joku sellaista maksanut?

Täyttää Euro4 -päästötason joten kelpaa sellaisenaan rekisteriin Suomessa.

Täällä on jo ainakin yksi yli satatatuhatta kilometriä ajettu yksilö.
Vanhempi uutinen aiheesta: 12.11.2010
Die erste Sommerdiesel hat in Kundenhand eine Laufleistung von 150.000 km absolviert. In Worten: Einhundertfünfzigtausend! Gefahren wurde diese Strecke von Martti Penttonen aus Finnland.

M. Penttonen on tietääkseni proffa Kuopiosta.

Niitä Intian Dieseleitäkin on tuotu Suomeen mutta ne ei täytä normeja eivätkä ole rekisterissä.

eeko

Mitenhän se nyt on niitten Intian dieseleitten kanssa?
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=60350.30
Onko tarkempaa tietoa?
-eeko

ma^ko

Siis kyllä Intian diisseli-Romu-Enkeleit on suomes kilvissä, en tiedä saako niit vielä kilpiin, mut on niit kilvissä, olen jopa koeajant sellaista muutaman sata metriä. Eksyneen jedin valinta, voima on hukassa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hogan

Tuolla Eekon linkissä olleessa artikkelissa todetaan että -67 uudempaa intian dieseliä ei saisi suomessa kilpiin päästömääräysten takia. Saksasta näyttäisi löytyvän ihan kiinnostavia dieselkoneisia projektihankkeita. Uudemmalla tdi tekniikalla voisi sekä vauhti että päästötkin olla kohdillaan.
-T-

Motomatti

On näitä muitakin dieseleitä mutta tässä lähtökohtana on moottori josta on olemassa paineilmakomprsessoriversio, paikallismoottoriksi, perämoottorisovellus ja valmis moottoripyöräkin koneen ympärille.

http://www.neander-motors.com/engine.html

Turbomoottorin ominaisuudet ovat varsin vakuuttavat: toistasataa hummaa ja vääntö yli 200 Nm.

twinspeed

Joo,

kuutioita 1340, teho 112 4200/rpm, vääntö 214Nm/144ftlb 2600/rpm... Eikä ihan pölön näköinenkään.



"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."