Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Muutoskatsastus

Aloittaja Katujyrä, 16 huhtikuu 10, 08:15:44

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Onhan niillä ollut koeajovelvollisuus tähänkin asti, harva vaan on lähtenyt käsivaihde/itsemurhakytkin-yhdistelmää koittamaan ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Taavi

Paljon kuutioita ja kicksi käynnistys, lisättynä edelliseen varmaan lisää kokeilemisen halua... Mitenhän jos menee käännetyllä vaihdekaaviolla muutoskatsastukseen niin pomppaako???

Antti S.

Mä en ole tuollaisesta koeajovimmasta kuullut.Kai äijälle on iskenyt mopokuume ja haluaa tyypittää mikä olisi mieluisa vaihtoehto itelle ::)

jarde

Eikö noita jarruja vois konttorilla testata? Eihän taka-akselin muutos kyllä tosiaan luulis vaikuttavan jarru tehoon.. Jarrutus tilanteessa jos oikea oppisesti jarrutetaan etu ja takajarrulla niin sehän on etujarru jolle paino siirtyy ja näin ollen tekee suurimman työn... :-\ Luulis nyt että katsuritkin sen ymmärtäisi?

Hemuli

MMAF on tehnyt varsin paljon jarrutestejä ja näistä valtaosan jäykkäperäisille. Näissä testeissä ei ole ilmennyt mitään sellaista mikä puoltaisi jarrutestin pakollisuutta. Katsotaan nyt, miten Trafi suostuu pykälää soveltamaan. Ehkä saadaan sellainen menettelyohje joka mahdollistaa jäykkäperän katsastamisen ilman jarrutestiä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Se on ihan kaks eri asiaa mitä katsuri ymmärtää ja laki sanoo. Sitten on tää kolmas asia vielä, mitä haluu ymmärtää? Sen kanssa aina kaikista pahimmat ongelmat.
Jotenkin söpöä kun aina silloin tällöin näissä katsastus keskusteluissa joku katsastus neitsyt selittää miten se homma menee. Itte kun on aikoinaan menettäny prosentteja kun on vaihtanu ketjut ja rattaat 40v pyörään niin ei aina usko tohon lakiin ja oikeamielisyyteen. Ei muuten mutta siihen aikaan tarjottiin 50 000mk veroja kun meni prossat yli ja voi pojat että ne yritti tosissaan. Ja riittää niitä juttuja myöhemmiltäkin ajoilta sähkömagneettisten yhteensopimistodistusten vaatimisesta aina vaikerrukseen että maalauksestakin pitäis mennä prosentteja kun tuore maali tekee kuulemma niin uuden näköseksi.
Itellä menee pakki aivan sekasin kun ajaa edes leimakonttorin ohi puhettakaan et uskaltais mennä huvin vuoksi sinne kokeilee yhtään mitään.

mista

Tuli tässä itsellenikin mieleen, että olenko jo kusaissut omille jaloille kun aloin muuttamaan pyörää kerralla noin paljon. Jos siis ajattelisin pyörän muutoskatsastaa jäykäksi ja kaikille muutoksille niin MMAF prosenttilaskuri antaa noin suunnilleen kaikki muutokset sisään lyötynä 42%.... Paljonkos noita saa kerralla puljata?  ;D

Tai sitten aletaan tekemään jotain puljauksia.. tai sitten vaan jätetään muutoskatsastamatta..
(peläistyinkin, että kaaviossa on vika, mutta prosentti olikin 42 eikä 58..) Se ei vaan näytä tuota rengas/vannemuutosta tuolla kaaviossa oikein)
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

ma^ko

58% muutettua vai 58% alkuperäistä? Yli 50% ei saa olla muutettua millään aikavälillä, mopn identiteetti häviää ku 50% muutosta ylittyy.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

mista

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 02 maaliskuu 11, 10:56:13
58% muutettua vai 58% alkuperäistä? Yli 50% ei saa olla muutettua millään aikavälillä, mopn identiteetti häviää ku 50% muutosta ylittyy.

Korjasin. Kaavio näyttää vanteet väärin tuolla. Prosentti onkin 42%. Eli 42% on muutettu tuosta pyörästä.

Kaaviossa kun vetää raksin kohtaan pyörät niin näyttää ####, mutta laskee kuitenkin oikean prosentin sinne alas. Eli ei tarvinnut lisäillä itse erikseen.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

Tuusulan T-Bone

Prossia saa puljata kerrallaan kaikkea väliltä 0-100 %. Sen sijaan niitä ei kannata puljata kerrallaan tai useammallakaan kerralla enempää kuin 0-49 %. ;D
Long John Stroker

mista

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 02 maaliskuu 11, 11:52:39
Prossia saa puljata kerrallaan kaikkea väliltä 0-100 %. Sen sijaan niitä ei kannata puljata kerrallaan tai useammallakaan kerralla enempää kuin 0-49 %. ;D

Noni.. Eli mulla on hyvin vielä jauhot pussissa.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

sporttivartti

#26
Kyselläänpä nyt täältäkin: Löytyisikö Sporsterin vakiot änkkärit lainaan nurkista alkuviikoksi karsastukseen, palkkiona sixpack ohrajuomaa.

edit: vinkki rahamiehelle: Herttoniemessä tarjottiin muutoskatsastuksen (jäykistetty+springer = kuulemma laaja) hinnaksi 220 eur...

jyrggä

Tuohan ompi sitten halapaa ku saippuva!
Mun surullisen kuuluisa muutoskatsastushan maksoi muutama vuosi sitten 10e/prosentti. Lappujen teko vaiheessa konttorin johtaja tuli tän reteesti ilmottamaan.  Otteeseen muuten tuli 39%
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: sporttivartti - 27 toukokuu 11, 16:15:19
Kyselläänpä nyt täältäkin: Löytyisikö Sporsterin vakiot änkkärit lainaan nurkista alkuviikoksi karsastukseen, palkkiona sixpack ohrajuomaa.

On mul ainakin yhdet Sportyn änkkärit, lainauski ehken ihan mahdollista.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

sporttivartti

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 27 toukokuu 11, 20:12:20
On mul ainakin yhdet Sportyn änkkärit, lainauski ehken ihan mahdollista.

Buenos, palailen vlopun mittaan - tuli myyntitarjous, katson mihin hintaan lähtee jos ostaisi talteen tallin nurkkaan, enemmän ja vähemmän vapaaehtoisia konttorikäyntejähän saattaa tulla matkanvarrelle lisää...