Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Rezi


-väiski-

Tässä mallisuoritus siitä kuinka kaunis voi moottoripyörä olla.
If it has tits or wheels, it will give you problems.

Rezi

Viime talvena vannottelin itselleni, että koskaan enää et sitten rakenna samaa pyörää uusiksi. Onneksi aina voi kääntää takkinsa ja tehdä niinku sillä hetkellä tuntuu mukavimmalta ;D

Pyörä toimi kesän hienosti ja kilsoja kertyi jokunen tuhat sateisesta kesästä huolimatta. Mitään isompia muutoksia pyörään ei ollut ens kesäksi suunnitteilla. Ainoastaa tylsä Sporsterkeula halutti vaihtaa springeriin. Ja kun halpa käytetty DNA tuli eteen, niin tuumasta toimeen. Mulla on päässä ideiota keulan modaamiseksi. Kaikki jalat uusiksi, kulman muutos ja kavennusta niin paljon kun mahdollista.

Sporsterin keula irti ja DNA:sta ohjausakseli, että pääsee livenä mallaamaan. Keula on jotain +4-5" mutta mitalla ei ole väliä kun kuitenkin uusiksi tuon teen. Aluksi bobberasetuksilla tuota mallailin eikä se kyllä herättänyt isompia sydämentykytyksiä. Sitten kokeilin siirtää rengasta edemmäs sen verran kun nostopöytä antaa myöten ja välittömästi iski chopper-kuume ;D
Ao. setti olis mallia + about 13" akselivälillä 2m. Emäputken reikkaus ja kulman muutos keulaan. Ei ehkä OIKEA chopper Tuusulanmiesten spekseillä, mutta ei tuo minusta oikein muultakaan näytä.




Pyörä emäputkesta taaksepäin voisi toimia tuollaisenaan chopperinakin. Tankki, putket, sitsi, keskitapit ja jopa hoijakka. Lokarin tekstiä pitäis editoida. Rungon stretsaukseen ei taida alkaa enkä oikein tykkää paljon keulivista rungoista. Matalanaa niskaanpolkaistua pyörää pelkällä reikkauksella ajattelin. Saas nähdä mitä tästä tulee. Mallailu ja tuijotusvaihe on ainakin mukavaa!!



Jack

otas happea, ja vaikka jaffaa. Istu hetki ihan hiljaa ja pidä silmät kiinni ni se menee ohi.

Stretsiä runkoon. Vinttikoirat on komeempia kuin mäyräkoirat.
Flatheads!!!

Hemuli

Kyl tommonen +12-13" vielä toimii ilman stretsiäkin, sehän on vasta kustomi siinä vaiheessa ;D... Tosin ainahan se olis paremman näköinen jollain parin tuuman korotuksella, se on just sen verran että sitä ei kukaan tajua mutta stuuki muuttuu todella paljon paremmaksi. Mä laitoin sen verran omaan rautapäähän vakiokeulalla ja omaan silmään se näyttää erittäin hyvältä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Ei se nyt oo kiveen hakattu etteikö tuota runkoa vois stretsata. Kertokaapa mikä on max stretsi kun haluan säilyttää valetun emäputkipalikan?

Jossakin vaiheessa putkien lähdöt valukappaleessa lähtee huomattavasti väärään kulmaan. Olisko 4" up 1" out sellainen stretsi, että kun alakehtoputkien kulman valupalikkaan pitää nykyisellään, niin selkäputki ei vielä ammu ihan metsään? Vai 2 tuumaa, niinkun Hemuli kertoi?

Kiwi

No nii, rezi ruvennu löytään oikeita sieniä mettästä ;) Ei muutaku tuumasta toimeen, vai oliko se toiseen 8)

Hemuli

Oikeastaan suurempi ongelma kuin alakehtoputket on rungon selkäruoto. Kun alaputkia stretsataan ja halutaan käyttää alkuperäinen valupala, on valupalan yläputkilähtö nitkautettava alaspäin jos ei haluta typeriä mutkia putkeen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 syyskuu 12, 21:20:38
Oikeastaan suurempi ongelma kuin alakehtoputket on rungon selkäruoto. Kun alaputkia stretsataan ja halutaan käyttää alkuperäinen valupala, on valupalan yläputkilähtö nitkautettava alaspäin jos ei haluta typeriä mutkia putkeen.
Tuota just yritin sanoa, mutta huonolla menestyksellä. Tuota pajassa zoomailin ja totesin, että pakkohan selkäputken kulmaa on nitkauttaa vaikka vain pari tuumaa alakehtoputkia jatkaisi. Ilmaisesti myös se eturungon vaakasuora jäykisteputki (varmaan sillä on nimikin..) pitää selkäputken nitkautuksessa käyttää irti tai lyhentää tai jotenkin modata.

Osaako kukaan kertoa alakehtoputkien sisähalkaisijaa, ihan vain holkituksen valmistelua varten.

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 03 syyskuu 12, 21:08:13
No nii, rezi ruvennu löytään oikeita sieniä mettästä ;) Ei muutaku tuumasta toimeen, vai oliko se toiseen 8)
Kai tämä on tuumasta kolmanteen ;D Joo ja sienimetsässä on tullut käytyä. Mutta en niin ärhäköitä löytänyt, että hippikopteria alkais mieli tekemään.

Kiwi

Mut joko rupee mopo keuliin ;D

Jensen

Näyttää pirun hyvältä pitemmällä keulalla. Sorry kun päissäni nimittelin. Tosiasiassa pidän Reziä monialaisena taiturina joka tekee kaikki hommat itte ja vielä hyvin. Joskus tuo muoti vain alkaa pirusti ärsyttää(varsinkin päissä) kun tuntuu että jäykkä bobberia tehdään joka niemessä ja notkelmassa. :D
         
           Ei kannata kyllä paljoa stretsata. Mie olen 2 Shovelin reikkausta tehnyt. Ittelle 6 tuumaa pidempi keula ja yhden jossa Dna joka oli 5 tuumaa orkkista pidempi. Mulla akseliväli on muistaakseni jotain 180cm ja tuossa missä DNA oli niin muistaakseni väli oli  noin 176cm.

leafhill

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 03 syyskuu 12, 15:35:27keulan modaamiseksi ... kavennusta niin paljon kun mahdollista.
Hienoa! ääni tälle.

Valokuva suoraan sivulta olis kiva, näkis onko se runko varmasti "vatupassissa"   ::)

Jack

Lainaus käyttäjältä: leafhill - 04 syyskuu 12, 08:36:33

Valokuva suoraan sivulta olis kiva, näkis onko se runko varmasti "vatupassissa"   ::)

toivottavasti ei ole, pieni hillitty keuliminen kuuluu asiaan....
Flatheads!!!

erakko

^ +1
Mun mielestä lyhyt pyörä voi olla vaaterissa mut vähänkään pidempi ni pitäis rungon pikkaisen keulia.
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Tuusulan T-Bone

Pitäähän sitä immeisillä olla puuhasteltavaa...

...mutta mun mielestä tota on vähän sääli pilkkoa. Varsinkaan minkään DNA:n takia - paska keula pilaa muuten hienon pyörän. Shoveleita saa vielä jotenki järkevään hintaan, ei muuta kuin uutta putkeen.

Mitä tulee rungon keulimiseen sekä stretsaamiseen, kehotan lukemaan ja ymmärtämään jäsen Punasulan nuolenpääkirjoitukset tarkoin. Maltillisella stretsillä ja keulimisella saa paremman ulkonäön ohella myös paremmat ajo-ominaisuudet.
Long John Stroker